PNXRMX schreef:
tomb schreef:
Je bent bij wet verplicht om een ID bij je te hebben, dus het is ook gewoon dom om zonder ID ergens heen te gaan. Waarom zou je hem niet meenemen trouwens

Het ging volgens mij vooral om buitenlanders die hun paspoort niet mee wouden nemen naar een feest
wegens het risico van kwijtraken / gestolen worden. Wel begrijpelijk, ookal moeten ze wel altijd ID bij hebben. Ik vind het niet de taak van Q-dance/B2s om ervoor te zorgen dat iedereen ID bij heeft, maar wel om op leeftijd te controleren. Bij iemand die duidelijk 18+ is (laten we zeggen, iemand die 25+ is), zouden ze echt geen ID hoeven te vragen imo.
Daar heb je kluisjes voor!
+ volgens mij hoort iemand die als 'toerist' in Nederland is ook zich ten alle tijden kunnen te legitimeren, Deze is discussie is na Defqon op Partyflock ook dagen lang door gegaan!
De wet heeft je verplicht om vanaf je (13/14) je ID ten ALLE tijden bij te hebben, of je nou in de middle of nowhere zit in Groningen, in Limburg of je staat op Defqon!
En of je nou 16, 18, 22, of 35 bent, je hoort hem gewoon bij te hebben, PUNT UIT!