Hekzitter schreef:
- Overdag
- 11 uur feest (Qlimax is normaal maar 9 uur)
- 20 jaar hardstyle (dus verwacht ook wel wat early en classics te horen)
- Show die Q-dance neerzet is vaak van hoog niveau
Als je dit tegen elkaar opzet, valt de ticketprijs in mijn ogen wel mee. Tuurlijk is het veel geld in een keer, maar je krijgt er in mijn ogen wel meer voor dan op Qlimax.
- Zou niet moeten meedingen in de prijs imo.
- Maar goed ook, voor die prijs en het idee dat ze willen doen heb je minsten 11 uur nodig.
- 20 jaar hardstyle betekent 20 jaar in 11 uur. Ja het zijn classics en early, maar ik denk niet dat het andere classics zijn dan je op VWAB, Reminder oid gaat horen. If anything, ga je waarschijnlijk alleen maar de hitjes horen.
- De show is inderdaad het gene wat dit meer maakt. En het idee dat het een jubileum is natuurlijk.
Wat tegenzit is, dat je nu voor die prijs totaal niet weet wat je kan verwachten qua invulling. Krijg je elk uur een b2b2b zoals Defqon.1 Legends, hoe lang krijgt elk tijdperk een invulling, wie gaat welk tijdperk invullen, wat wordt het voor show.
Het punt is dat XQ Legends en De Feestfabriek inderdaad legendarische feesten waren. Echter heb je tegenwoordig veel feesten die ook in dit soort gezelligheid/sfeer/muziek voorzien. Het is een jubileumfeest, maar niet baanbrekend (ten minste voor zo ver we nu kunnen zien).
De marketing is niet enorm best gedaan imo. Een trailer die vet was, maar niet echt liet zien wat er nou gaat gebeuren. Veel nieuwe mensen denken wellicht dat er te veel classics komen, veel ouderen vrezen dat er te veel nieuwe dingen gaan komen. Het is nog te open om gelijk een smak geld voor te vragen, Q heeft op sommige gebieden het organisatorisch ook wel laten liggen dit jaar (imo), dus het vertrouwen dat het gelijk geweldig wordt is er misschien ook nog niet.
Voor de nostalgie en de show is het het voor veel mensen zeker wat waard. Maar als je het ziet vanuit het punt van, "ik kan voor deze prijs twee a drie feesten pakken die niet de zelfde show en het jubileum geven, maar wel de zelfde sfeer, muziek e.d." dan kun je wel inzien waarom mensen niet gelijk overstag gaan. In de tijd dat feesten steeds duurder worden (vooral die van Q) gaan mensen steeds meer kijken naar de beste prijs/kwaliteit garantie.
Persoonlijk denk ik dat Q er beter aan had gedaan om Defqon.1 dit jaar "het Q jubileum feest" te maken. Ook overdag, meer ruimte, meer tijd en een veel grotere kans op invulling. Het enige verschil is dat je niet iedereen bij een podia hebt, maar dat argument verwatert als je je bedenkt dat degene die niet bij de show willen zijn in eerste instantie ook niet veel bijdragen aan de sfeer als ze er wel zijn.