Zoveel apparatuur nodig om premixjes te draaien?DJ gear
- Pioneer DJM-900NXS2 4
- Pioneer - CDJ-2000 Nexus II, CD Player 8
Who was there
Nobody has said they're going yet.
Active topics in Feesten
- View the latest post: Sunset Festival (19-09-2026, Lilse Bergen, Lille)
- View the latest post: Loft Goes Hard - Unofficial Hard Bass pre-party (Classics edition) - (10 oktober 2026, Loft Arnhem)
- View the latest post: Jay Reeve presents Melodic Madness (26-09-2026, Poppodium 013, Tilburg)
- View the latest post: Dirty Workz 20 Years ADE (21-10-2026, Chicago Social Club, Amsterdam)
- View the latest post: Vroeger Was Alles Beter Indoor (24-10-2026, Brabanthallen, Den Bosch)
Moderators
Backups voor als er een Tweekacore Qlimax 2018 momentje komt en alles in de soep valt? Die moesten ook met USB's verder toen toch?
-
HHardtraxx Elite
- 2587 posts member since 2017
- last seen 18 hours ago
Mixer stond niet eens aan (bron: 2 djs)Grim wrote:Zoveel apparatuur nodig om premixjes te draaien?DJ gear
- Pioneer DJM-900NXS2 4
Dus jij beweert dat het wegdraaien van het geluid om men mee te laten schreeuwen/zingen ook al allemaal van tevoren is ingesteld?
Haha, dat zou wel helemaal te gek zijn
Audio signaal ging wel degelijk door de dj-mixer, zodat ze inderdaad live nog wat effecten konden doen en volume wegdraaien.
Maar alles is ingestart vanuit de FOH.
Audio signaal ging wel degelijk door de dj-mixer, zodat ze inderdaad live nog wat effecten konden doen en volume wegdraaien.
Maar alles is ingestart vanuit de FOH.
Ik had je bijna geloofd.heggenschaar wrote:Mixer stond niet eens aan (bron: 2 djs)
Bron: BattleRoyaleNL in wandelgang 3patrickjeb wrote:Ik had je bijna geloofd.heggenschaar wrote:Mixer stond niet eens aan (bron: 2 djs)
-
BHardtraxxer
- 478 posts member since 2017
- last seen Jun 2026
Het zou me totaal niet verbazen, gezien er bij bepaalde nummers van bijv b-front (juist momenten dat je het normaal zou doen) het volume niet aangepast werd. Vond het zeer gemiste kansen en eigenlijk bizar dat ze het op die momenten niet deden.Henkerfist wrote:Dus jij beweert dat het wegdraaien van het geluid om men mee te laten schreeuwen/zingen ook al allemaal van tevoren is ingesteld?
-
A
Kijk maar Italia setje, zie je vaak genoeg hen hetzelf doenByron wrote:Het zou me totaal niet verbazen, gezien er bij bepaalde nummers van bijv b-front (juist momenten dat je het normaal zou doen) het volume niet aangepast werd. Vond het zeer gemiste kansen en eigenlijk bizar dat ze het op die momenten niet deden.Henkerfist wrote:Dus jij beweert dat het wegdraaien van het geluid om men mee te laten schreeuwen/zingen ook al allemaal van tevoren is ingesteld?
Bizar eigenlijk dat wel/niet muziek wegdraaien om de zaal te horen joelen bewijs moet leveren voor pre-mix audio wel/niet over de mixer. Nondeju 
Miwerheggenschaar wrote:Mixer stond niet eens aan (bron: 2 djs)Grim wrote:Zoveel apparatuur nodig om premixjes te draaien?DJ gear
- Pioneer DJM-900NXS2 4
Bij B-Front was dat ook totaal niet nodig. Bij mysterias schreeuwde iedereen keihard over de muziek heen.Byron wrote:Het zou me totaal niet verbazen, gezien er bij bepaalde nummers van bijv b-front (juist momenten dat je het normaal zou doen) het volume niet aangepast werd. Vond het zeer gemiste kansen en eigenlijk bizar dat ze het op die momenten niet deden.Henkerfist wrote:Dus jij beweert dat het wegdraaien van het geluid om men mee te laten schreeuwen/zingen ook al allemaal van tevoren is ingesteld?
+De effecten die gebruikt werden op de mixer. Wat een bewering weer hahaha godverHenkerfist wrote:Dus jij beweert dat het wegdraaien van het geluid om men mee te laten schreeuwen/zingen ook al allemaal van tevoren is ingesteld?
-
BHardtraxxer
- 478 posts member since 2017
- last seen Jun 2026
De timetable liet al duidelijk genoeg zien dat het premixed op de minut af zou zijn, merkte dit alleen nog extra op.TiMOTHYb wrote:Bizar eigenlijk dat wel/niet muziek wegdraaien om de zaal te horen joelen bewijs moet leveren voor pre-mix audio wel/niet over de mixer. Nondeju
Haha ja ik snap het, maar juist dát maakt het wel frappant. 
-
HHardtraxx Elite
- 2587 posts member since 2017
- last seen 18 hours ago
Ja ga hun namen niet noemen, weet niet of ze er gezeur mee kunnen krijgenheggenschaar wrote:Mixer stond niet eens aan (bron: 2 djs)Grim wrote:Zoveel apparatuur nodig om premixjes te draaien?DJ gear
- Pioneer DJM-900NXS2 4
Meeste zullen wel weten over welke 2 ik het heb
S E F Aheggenschaar wrote:Ja ga hun namen niet noemen, weet niet of ze er gezeur mee kunnen krijgen
Meeste zullen wel weten over welke 2 ik het heb
E
F
A
@miwer
Gast
Villain schuift soms ook het volume een stukje naar beneden om wat te zeggen. Kijk maar naar World of Madness /gimme love
Dan moet je wel verdomd goed kunnen timen en onthouden wat je wil zeggen als het geplaybackt is, en dan ook nog op precies het juiste moment de fader een stukje meetrekken.
Of zijn de vocalen van Villain er ook al van te voren ingemonteerd en stond de microfoon gewoon uit.
Gast
Villain schuift soms ook het volume een stukje naar beneden om wat te zeggen. Kijk maar naar World of Madness /gimme love
Dan moet je wel verdomd goed kunnen timen en onthouden wat je wil zeggen als het geplaybackt is, en dan ook nog op precies het juiste moment de fader een stukje meetrekken.
Of zijn de vocalen van Villain er ook al van te voren ingemonteerd en stond de microfoon gewoon uit.
Ik hoorde van 3 betrouwbare zwervers dat zij het brein achter de mixes waren en dit gewoon live vanuit hun crackhol mixte. Q-dance pikte dit op en zette de stream aan op de speakers van Dediqated.
leuk.Nuracore wrote:Ik hoorde van 3 betrouwbare zwervers dat zij het brein achter de mixes waren en dit gewoon live vanuit hun crackhol mixte. Q-dance pikte dit op en zette de stream aan op de speakers van Dediqated.
zeke wrote:Vanaf pagina 73 een mooi stuk over de productie van Dediqated.
https://blocks.mvmm.nl/images/pdf/13721.pdf
Goede tip. Erg interessant leesvoer.
-
LHardtraxxer
- 340 posts member since 2016
- last seen Aug 2026
View on YouTube
Kippenvel als ik dit terugkijk met de wetenschap van nu, man man man... Voor mij waren dit voorlopig de laatste feestminuten en ze hadden niet beter gekund, zo fucking vet
Kippenvel als ik dit terugkijk met de wetenschap van nu, man man man... Voor mij waren dit voorlopig de laatste feestminuten en ze hadden niet beter gekund, zo fucking vet