Het is helemaal niet erg dat er geëvolueerd wordt, dat helpt de muziek alleen maar verder. Echter moet het dan wel een mooi geheel blijven, of in ieder geval 'kloppen' zeg maar. Als ik een fijne, strakke industrial set met veel drive en goede kicks hoor, komt in mij echt geen seconde de gedachte "oh, ik zou nu best een hardstyle track tussendoor willen horen", of een track met zware overdistortion, maar zonder impact of verdere kwaliteit (zoals die Ultimate Diss). Het past gewoon niet bij de feel die je met de rest van de set neer zet
En tussendoor "eens wat anders" is grappig, maar als het elke keer weer Alles Naar De Klote gaat worden, is de lol er snel alweer af en gaat het tegen staan. Daar enige variatie inbrengen zou dus niet misstaan.
Echter, het punt waar ik het vooral lastig vind, is dat ik weet dat je het wel "kan" (je snapt wat ik bedoel). De oude stijl is heerlijk, al snap ik dat je daar vanaf bent gestapt, omdat het te abstract was om aan te slaan. Maar ook in de nieuwe stijl vind ik tracks als Lyin' Through Your Teeth remix of Shotgun echt heerlijk. Bij de nieuwe releases mis gevoel echter volledig, het mist het unieke waar een N-Vitral ooit voor stond. Noise Pumper had praktisch een Unexist plaat kunnen zijn, Hardcore Warfare blinkt vooral uit in 'saai' zijn (reken ik ook Sei2ure en Tymon aan overigens, die ik ook hoog heb staan) en de Centrifuge remix (wel dik intro trouwens, props daarvoor) en Crisis Situation remix missen ook de kracht om te blijven hangen, enige recente die dat is gelukt, is je Necroslave remix.
Ik ga je niet vertellen wat je moet draaien en heb ook niet de illusie dat ik daar enige invloed op uit kan oefenen. Ik behoud me echter wel het recht voor er een oordeel over te geven, en als ik dit vergelijk met bijvoorbeeld je set op Club r_AW april 2012, dan is mijn interesse toch een stuk minder. Jammer, maar als jij hier bij zweert, moet je natuurlijk blijven doen waar je je goed bij voelt en waar je achter kan staan. Ik waardeer het wel dat je de tijd neemt om hier je visie (terugdenkend aan de Viisi remix

) te delen
@ Pim
Nee, de verwachting is niet het punt. N-Vitral staat namelijk altijd "live" met zijn laptop en draait ook altijd spul van anderen, wat in principe prima is. Daar zit het hem niet