Leuk feestje gehad!
Dit was eerste keer Doornroosje voor mij en moet zeggen dat de locatie me erg goed is bevallen. Lekker dicht bij het station, goed geluid en een divers, fatsoenlijk geprijsd drankaanbod. Enige wat ik altijd jammer vind is als het eetmenu op feesten bestaat uit friet, pizzapunten of tosti's, geef mij maar pasta of een bak nasi oid. Maar goed, dat is volgens mij meer mijn probleem dan een minpunt van de locatie; de pizza smaakte op zich prima.
Toen we aankwamen stond er al best een rij buiten, maar de deuren gingen om 13:00 open en we konden net de zaal in lopen toen de pre-party begon. Was een leuke pre-recorded mix met een countdown op het scherm. Oa Vazard - Return To The Rhythm en Vyral - Black Hole (toch 1 van mijn favoriete spoon plaatjes) kwamen voorbij + nog een aantal leuke plaatjes. Het geluid stond ook al gelijk best hard dus de sfeer zat er vrij snel in. Toen de countdown klaar was kwamen er nog een aantal artiesten langs om ff 1 plaatje te draaien per persoon en daarna begon D-Verze.
Van tevoren het meest uitgekeken naar D-Verze / Repeller / Element / Chapter V live. D-verze begon heerlijk en maakte mn verwachtingen wel waar. Infirium & D-Verze feat. Yuna-X - Disappeared vind ik echt een bazenplaat en als ik dan toch even mag klagen op #Haattraxx: ik baalde een klein beetje dat ie hem uitmixtte voor het laatste stuk met de stilte en de 'help me...' vocal aangezien dat mn favoriete stuk van die plaat is

. Maar goed, daar was ik vrij snel over heen en genoten van de rest van de set. Repeller ging daarna vrolijk door en ook van die set erg genoten. Warface x Malice x Rooler - Watch Your Back had ik niet per se verwacht maar dat vond de zaal wel leuk volgens mij. En zo kom ik bij het volgende...
Als ik naar een spoon feest ga verwacht ik lelijke mensen, niet de gym-gasten die na 2 sets hun shirt al uittrekken. Volgens mij kwam ook een flink gedeelte omdat ze fan zijn van classified en niet perse voor spoontech, want ik heb flink veel merch voorbij zien komen. Je kon wel merken dat dit een ander (nieuwer, jonger) publiek was dat bv de eerdere Spectrums in Dynamo / HAVEN (al zeiden we dat toen ook al)
Helicaze schreef:
Je merkt wel dat er een soort van shift is gekomen in het Spoontech imago/publiek. Blijkbaar ben ik een "Spoonie".
Goed voor het label natuurlijk, groei en een nieuwe generatie, maar sporadisch toch wel beetje verbaasd staan kijken hoe weinig mensen een bepaalde plaat kenden. Over het algemeen zat de sfeer er wel goed in verder maar het was niet het we-schreeuwen-letterlijk-elke-plaat-mee
wat ik een beetje gewend was.
EDIT: voor de ingang nog ff staan praten met een gast van 18/19 (classified shirtje aan ofc) over doornroosje, classified, oude spoon feestjes etc. Ik zei op een gegeven moment dat ik dacht dat een groot deel van de 'oude garde' wel eens op REACTiVATE kon staan en zodra ik zei dat ze daar classics draaiden trok ie een beetje een vies gezicht. Op de vraag of ie daar fan van was zei die 'nee man, ik ben van de uptempo en de kloenk'
Goed, na Repeller klein stukje Vasto gezien en besloten even zaal 2 te gaan zoeken, die eigenlijk vrij leeg was. Het geluid verschilde heel erg van plaats tot plaats maar was midden in de zaal echt top. Stukje Gusion gezien en daarna Posyden vs Terminal (combinatie vond ik van tevoren wat gek maar werkte op zich wel) en even wat wezen eten. Faceless & Omnya maar gemeden, want dat was de enige set was die ik 3 keer voorbij heb horen in de gangen als mensen het hadden over de set waar ze het meest naar uit keken. Balkon was namelijk niet open (moet eerlijk zeggen dat ik niet heb gekeken maar zag daar niemand) en het was soms wat drukkig in de hoofdzaal. Nog een stukje UNEX meegepakt en daarna richting de hoofdzaal voor Element, wat ook weer een heerlijke set was.
Daarna heb ik echt een gat, want de tripels, pils, baco & frank seltzers smaakten iets te goed

Beetje spijt van achteraf, iets minder was ook prima geweest.
Chapter V Live was ook erg leuk, al heb ik die gasten liever gewoon een vol uur met hun normale platen want die zijn vanzichzelf al heel erg goed en ze hebben altijd wel wat passende classics kiezen om er door te gooien. Toen Chapter V klaar was liep de zaal flink leeg want het nieuwe publiek komt niet voor een Main Concern. Misschien was het beter geweest om die iets eerder te zetten want de overgang naar The Smiler vs Mortis vs Captivator was best groot

. Lekker bij Main Concern gebleven maar moet eerlijk bekennen dat daar niet heel veel van is bijgebleven om eerdergenoemde reden. Bij de closing werd het ons te druk en zijn we maar iets eerder richting huis gegaan (vraag me niet hoe laat).
Zondag traditiegetrouw flink spierpijn en brak.
9/10
TLDR; Leuke sets, aantrekkelijk publiek, bier.