Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2024 12:22 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Hopen op nog wat nieuw spul pn en b-front
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2024 15:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gooi toch gvd die zaal een keer een half uur eerder open.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2024 15:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Gooi toch gvd die zaal een keer een half uur eerder open.


Waarom zo'n haast?

Snap het al :huh:

Delt-A schreef:
Aardige timetable. Wij gaan ook om 22:00 lekker naar huis.


Blijf je toch lekker een half uurtje langer vanavond, of 2 uur :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2024 16:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Martin Waus schreef:
Delt-A schreef:
Gooi toch gvd die zaal een keer een half uur eerder open.


Waarom zo'n haast?

Snap het al :huh:

Delt-A schreef:
Aardige timetable. Wij gaan ook om 22:00 lekker naar huis.


Blijf je toch lekker een half uurtje langer vanavond, of 2 uur :lol:


Om geen dikke openingstracks te missen, beetje early hs
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2024 20:30 
 
Hardtraxxer

Ist meui? Jammer dat ik er niet bij ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2024 18:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lekker afteren :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2024 11:57 
 
Hardtraxx Veteran

Was het wat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2024 16:40 
 
Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:
Was het wat?

Gisteren op de telefoon een ellendelang verhaal getypt en in plaats van bevestig druk ik op de knop vernieuwen. Maar goed omdat je er naar vraagt zal ik toch een samenvatting proberen uit te typen.

Tijdens dit verslag zal ik ook een aantal keer refereren naar Melodic Madness (hierna MM genoemd) omdat dit de enige twee feesten in de 013 waren waar ik ben geweest en het verschil was dag en nacht.

Ik kwam aan om 13:50 en er stond al een behoorlijke rij. Direct merkte ik het verschil met MM, daar kon ik zo doorlopen en want dat feest had immers de deuren eerder open gezet. Hierdoor heb je een betere doorloop. Ik stond pas rond 14:30 in de zaal waar ik de laatste early track van deze set nog net kon horen. De drie kwartier daarna waren een prima opwarmer met toch vooral de bekendere classics.

Ik zal je alvast verklappen, titels van tracks houd ik allemaal niet bij dus ga mij geen moeilijke vragen stellen over wat er wel en niet is gedraaid.

Eenmaal opgewarmd was het de tijd voor Galactixx en Udex. Deze set was vet. Dit was een set waarmee je MM zou kunnen afsluiten (Jay Reeve, take note ;) ) eigenlijk ook de perfecte set als opbouw naar de hoogtepunten van de dag.
Phuture Noize en B-front daarop volgend waren 90 goddelijke minuten. Met oud en nieuw spul.
Wat wel opviel was dat het nieuwere spul van Phuture Noize iedereen alles wel kende maar tijdens de track Shallow Waters was ik met wellicht nog een handje vol mensen die nog net geen gat in het dak sprongen.

Tijdens Phuture Noize en B-front was het wel intens druk. Later hoorde ik dat het niet een gevalletje van links voor was maar dat eigenlijk nergens in de zaal voldoende ruimte was om los te gaan. Sardientjes in blik. Zo stond het.
Vanaf dit moment ging ik MM nog meer waarderen.
Dat de helft van de zaal na 90 minuten even bij moest komen snapte ik wel maar dat Devin Wild de zaal letterlijk en figuurlijk dood draaide hoefde nou ook weer niet. Dit was echt helaas veruit de slechtste set van de dag door rare trackkeuze en ook omdat hij tussen de set van B-front en de b2b set stond. Hij had met dit tijdslot meer moeten doen. Ik kakte ook helemaal in en leefde pas weer op vanaf the Enlightenment set.

Deze set was ontzettend vet, maar wordt ook weer overschaduwd door de drukte waardoor je niet echt fatsoenlijk los kon gaan. Ook was het problematisch dat IEDEREEN dacht midden vooraan te kunnen gaan staan. Dan lopen er grote hordes mensen constant voor je langs om 5 minuten later weer terug te lopen omdat het te druk is.
Ja hallo dat kan je al zien als je de zaal binnen komt. Hierdoor raakte ik best wel geïrriteerd maar de muziek maakte veel goed.

Tijdens Adaro en Ran-d bleef het druk en het hielp niet mee dat de set matig was. Er zit gewoon teveel verschil tussen Adaro en Ran-D hun muziek deze dagen. uit mijn hoofd ook maar 1 G4H track gehoord en dat was een semi hardcore afsluiter. En als er al meer waren gedraaid zijn ze niet blijven hangen want voor elke goede track hoorde ik ook een matige track. Mocht ook wel wat meer pit in.

Toen was mijn hoop gevestigd op Hard Driver. Die begon wel goed. Maar uiteindelijk draaide de set wel in de richting van zaag en zaad kicks.

Toch maar gebleven voor Rejecta want op dat moment sta je al 6 uur binnen en heb je toch al gauw 3 uur aan matige setjes gehoord. Ik wilde het feest wel een beetje positief verlaten. Dat lukte gelukkig uiteindelijk ook. Rejecta deed gewoon zijn ding, lichtelijk voorspelbaar maar wel passend voor de tijd van de dag. Hetzelfde gold voor Aversion. Veel verschillende kicks in de range van lekker tot cholera maar het deed wel zijn ding. Uiteindelijk na de collab van Aversion en Radical toch wel een klein beetje teleurgesteld het pand verlaten.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een heel leuk feest gehad met de mensen om mij heen, en echt drie gouden setjes gehoord van B-front, Phuture Noize, Gallactixx en Udex, maar ik vond de rest van de invulling op de line up gewoon te matig in hun set tijd en track keuze. Ik ga al lang naar feestjes dus ik probeer ook kritisch uit te zoeken naar welke feesten ik ga. En zaterdag was de keuze reuze. Maar als ik terug kijk had ik beter na de B2B set van BF en PN door kunnen rijden naar Maasilo voor Annihilation

Dan nog een opmerking over het geluid. Dit was ook niet op orde. De array links voor zat een speaker die kraakte en af en toe plopte. Ook was het volume op willekeurige momenten heel erg aan het schommelen van luid naar zacht tot zelfs het niveau dat je zonder oordopjes zou kunnen rondlopen. Heel jammer. Al met al dus twee 013 ervaringen in korte tijd en het voelt als dag en nacht. Zowel het feest, als de locatie.

Helaas wordt het lijstje met huidige raw namen die de moeite waard zijn zo steeds kleiner en kleiner.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2024 17:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kan me inderdaad voor een groot gedeelte wel vinden in bovenstaand verhaal.

Door de drukte met parkeren, parkeergarage bij 013 was helemaal vol, even moeten zoeken naar een nieuwe parkeerplek. Uiteindelijk op 5 minuten lopen een gratis parkeerplek gevonden en aangesloten in de lange rij voor de ingang. Deze liep gelukkig wel redelijk door. Hierdoor wel alleen de laatste 2/3 nummer van S1ngular en Jones meegekregen. Na de set van Ran-D & Adaro besloten om naar huis te gaan.

++ De sfeer tijdens de sets van B-Front & Phuture Noize, zowel solo als B2B (wel minpunten voor de drukte tijdens deze sets, ook op de trappen).

+ Galactixx & Udex, een prima set als opwarmer voor PN en B-Front. Af en toe wat verdwaalde Raw Kicks van Galactixx maar dat paste hier toch wat beter dan op Melodic Madness.

+/- Ran-D & Adaro, inbreng van Ran-D was niet per se heel hoogstaand, maar had van deze set veel lagere verwachtingen. Had de vrees dat het al snel te Raw zou worden, maar gelukkig hadden ze de nieuwe G4H platen thuis gelaten. Al met al nog een redelijke set.

- Devin Wild, eerlijkheidshalve al meegeven dat ik zijn huidige kicks sowieso niet meer zo sterk vind als 3/4 jaar geleden toen net The Innergame liveact werd gelanceerd. Maar je merkte ook qua sfeer dat het niet heel erg aansloeg. Timeslot helpt dan ook niet mee tussen de solo en B2B sets van PN en B-Front. Iets meer in dienst van het feest draaien had hier misschien nog iets aan veranderd. Maar dat is tegenwoordig wishful thinking, elk feest doet elke DJ gewoon zijn eigen ding wat die vrijwel elk feest doet. Das war einmal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2024 17:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Was zelf niet aanwezig aangezien 013 samen met Autotron twee locaties zijn die er mij van weerhouden om naar een feest te gaan. Heel erg getwijfeld omdat het nu om een feest ging van mijn twee favoriete artiesten maar de verslagen bevestigen toch dat ik blij ben met de keuze. Je kan dan wel het beste wat hardstyle te bieden heeft programmeren maar als het met het geluid en de drukte dermate slecht gesteld is kan ik er niet voldoende van genieten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2024 18:02 
 
Hardtraxx Veteran

RTM93 schreef:
ErikZ schreef:
Was het wat?

Gisteren op de telefoon een ellendelang verhaal getypt en in plaats van bevestig druk ik op de knop vernieuwen. Maar goed omdat je er naar vraagt zal ik toch een samenvatting proberen uit te typen.


Ja dit is teveel om te lezen hoor (thnx was een goed verslag)

@Frans, 013 vind ik persoonlijk juist een toffe locatie. Totaal niet vergelijkbaar met het knullige Autotron

De verslagen laten precies zien waar ik bang voor was en dus toch blij dat ik niet ben gegaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2024 18:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kan me al met al wel vinden met de voorgaande verslagen. Galactixx en Udex was perfect om erin te komen en de sets van B-Front en Phuture Noize waren top. Ben toch wel heel enthousiast over dat hele Enlightenment project :loving: De drukte was echter gewoon niet te doen. Vind het ergens heel tof dat B-Front en Phuture Noize nog altijd een volle zaal trekken, maar het ging wel echt ten koste van de beleving.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2024 19:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
ErikZ schreef:
Was het wat?

Ik zal je alvast verklappen, titels van tracks houd ik allemaal niet bij dus ga mij geen moeilijke vragen stellen over wat er wel en niet is gedraaid.


Mag ik je wel wat anders vragen, waar was Daphne?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2024 20:41 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
RTM93 schreef:
ErikZ schreef:
Was het wat?

Gisteren op de telefoon een ellendelang verhaal getypt en in plaats van bevestig druk ik op de knop vernieuwen. Maar goed omdat je er naar vraagt zal ik toch een samenvatting proberen uit te typen.


Ja dit is teveel om te lezen hoor (thnx was een goed verslag)

@Frans, 013 vind ik persoonlijk juist een toffe locatie. Totaal niet vergelijkbaar met het knullige Autotron

De verslagen laten precies zien waar ik bang voor was en dus toch blij dat ik niet ben gegaan


Hij vergelijkt ze ook niet he, het zijn gewoon zijn twee minst favoriete en ik ben het haast wel eens met hem.
Er zijn zat slechtere locaties, maar daar betaal je dan ook voor en dat zijn 9/10x ook geen grote festival organisatoren.

De 013 is alleminst betrouwbaar en consistent op het gebied van geluid en ruimte dat je krijgt maar dat ligt ook voor een deel bij de organisator en de rij is ook vaak wel lang.

Het lijkt er wel op of ze bij Melodic Madness een moment van brilliantie hadden en er niks verder mee gedaan hebben. Daarentegen is de Autotron gewoon permanent slecht met kleine plekjes waar het te doen is.

Maar het zijn beiden venues met grote organisatoren die goede concepten hebben daar die een goede kans hebben om verpest te worden door de venue.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2024 22:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het valt me op dat ik voornamelijk slechte ervaringen met 013 lees bij hardstylefeesten. Ben er zelf geweest met techno, dnb, rock en hiphop evenementen en nooit slechte ervaringen gehad eigenlijk. Is hardstyle zoveel moeilijker qua live sound engeneering?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2024 22:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

UptempoSoldaat0411 schreef:
Het valt me op dat ik voornamelijk slechte ervaringen met 013 lees bij hardstylefeesten. Ben er zelf geweest met techno, dnb, rock en hiphop evenementen en nooit slechte ervaringen gehad eigenlijk. Is hardstyle zoveel moeilijker qua live sound engeneering?


Hardstyle piepers zeiken gewoon meer, kijk maar naar dit forum.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2024 23:08 
 
Artiest

Hi allemaal!

Wat jammer om te lezen dat sommige hier toch niet 100% positieve ervaringen hebben ervaren!!
Ja het was idd volledig uitverkocht wat natuurlijk voor ons wel echt geweldig was voor het lanceren van ons nieuw project! En qua line up wilde we toch wat voor ieders wils neerzetten!
We konden helaas niet eerder open ivm sound check voor de set samen met Marco.

Zelf heb ik echt onwijs genoten na al die maanden hard werken met Marco samen!
Qua sfeer en vibe was het voor mij wel 1 van de betere die ik zelf heb ervaren! Alleen sta ik natuurlijk niet midden in het publiek! Maar ik heb echt genoten van de vibe. Deze had ik al lang niet zo ervaren en was ook mega trots dat we in zo’n korte tijd toch zo’n productie hebben kunnen maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2024 00:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

B-Front schreef:
Qua sfeer en vibe was het voor mij wel 1 van de betere die ik zelf heb ervaren! Alleen sta ik natuurlijk niet midden in het publiek! Maar ik heb echt genoten van de vibe. Deze had ik al lang niet zo ervaren en was ook mega trots dat we in zo’n korte tijd toch zo’n productie hebben kunnen maken.


Mag idd nog wel benoemd worden dat de sfeer echt heel goed was. Heeft me ook doen denken aan die van Melodic Madness en het is voor mij precies wat hardstyle zo speciaal kan maken. Ik zou direct weer een kaartje kopen, mocht er weer een feest vanuit jullie kant komen.

UptempoSoldaat0411 schreef:
Is hardstyle zoveel moeilijker qua live sound engeneering?


Ik weet het fijne er niet van af, maar wat ik heb begrepen is dat zeker bij modernere hardstyle dit idd moeilijker is. Een kick vult tegenwoordig vrijwel het hele frequentiespectrum en de frequentiepieken variëren ook heel erg, doordat er gewoon zoveel verschillende soorten kicks ondertussen zijn. Neem een plaat met tich verschillende kicks en vul een set met zulke platen en je zou voortdurend moeten bijstellen om het zo goed mogelijk door te laten komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2024 02:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tot en met The Enlightment heb ik niets aan te merken, integendeel (L) . Maar daarna kon je net zo goed naar huis gaan zonder afbreuk te willen doen aan de artiesten die dan nog moesten volgen.

De voorgaande PN-feestjes zoal in XINIX Nieuwendijk of in het Westerpark zullen wellicht niet meer getopt worden. Om over X-Qlusive B-Front nog maar te zwijgen...

Maar de act zit weer vet in elkaar en de muziek is weer van torenhoge kwaliteit. Bedankt boys!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2024 09:45 
 
Hardtraxx Veteran

Martin Waus schreef:
RTM93 schreef:
ErikZ schreef:
Was het wat?

Ik zal je alvast verklappen, titels van tracks houd ik allemaal niet bij dus ga mij geen moeilijke vragen stellen over wat er wel en niet is gedraaid.


Mag ik je wel wat anders vragen, waar was Daphne?

Daphne was op de huishoudbeurs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2024 09:57 
 
Hardtraxx Veteran

B-Front schreef:
Hi allemaal!

Wat jammer om te lezen dat sommige hier toch niet 100% positieve ervaringen hebben ervaren!!
Ja het was idd volledig uitverkocht wat natuurlijk voor ons wel echt geweldig was voor het lanceren van ons nieuw project! En qua line up wilde we toch wat voor ieders wils neerzetten!
We konden helaas niet eerder open ivm sound check voor de set samen met Marco.

Zelf heb ik echt onwijs genoten na al die maanden hard werken met Marco samen!
Qua sfeer en vibe was het voor mij wel 1 van de betere die ik zelf heb ervaren! Alleen sta ik natuurlijk niet midden in het publiek! Maar ik heb echt genoten van de vibe. Deze had ik al lang niet zo ervaren en was ook mega trots dat we in zo’n korte tijd toch zo’n productie hebben kunnen maken.

Helemaal mee eens! De zaal stond vol liefhebbers. Dat is ook goed terug te zien op alle filmpjes :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2024 10:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Ik stond pas rond 14:30 in de zaal waar ik de laatste early track van deze set nog net kon horen. De drie kwartier daarna waren een prima opwarmer met toch vooral de bekendere classics.



Ter aanvulling, ik heb deze tracks gehoord, ook ongeveer in deze volgorde:

Geck-O - Soul Train
Hardheadz - Wreck The RMX (Beholder & Max Enforcer Remix) (!!!)
Max Enforcer - Bring It Down (!!)
Philippe Rochard - Air Drum (Blademasterz Remix) (!)
Noisecontrollers - Astral
Josh & Wesz - Aquittal
A*S*Y*S* - Acid Nightmare (Zany Remix)
A-Lusion - Veritas (Zany Remix)
Toneshifterz meets Nitrouz - Origins Of Life
Max Enforcer - Loudness (!!!!)
Zany & Duro - Back Again (!!!!)
Nummer met house vocals iets van 'come on make your move, lalalala', was kut maar toen ging het volume gelukkig wel omhoog
Alpha2 & Wildstylez - Atrocious
Digital Punk & Marlon S - Bringin' The Funk (Zatox Remix)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2024 10:20 
 
Hardtraxxer

RTM93 schreef:
Dat de helft van de zaal na 90 minuten even bij moest komen snapte ik wel maar dat Devin Wild de zaal letterlijk en figuurlijk dood draaide hoefde nou ook weer niet.


R.I.P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2024 11:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bring It Down :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2024 15:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
RTM93 schreef:
Ik stond pas rond 14:30 in de zaal waar ik de laatste early track van deze set nog net kon horen. De drie kwartier daarna waren een prima opwarmer met toch vooral de bekendere classics.


Nummer met house vocals iets van 'come on make your move, lalalala', was kut maar toen ging het volume gelukkig wel omhoog


Deze heb ik gehoord

En Surge Of Power kan ik nog toevoegen aan je lijstje
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten