Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2023 01:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Apart, bij drum & bass events in het 013 vind ik het geluid zo ongeveer het beste wat je kan hebben. Zowel qua volume over de zaal als qua balans.


Daarbij wel de notie dat ik het prettig vind dat het geluid achterin de hoofdzaal minder intens is. Als je lekker wilt lullen kan je zo prima wat meer achterin gaan staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2023 17:07 
 
Organisator
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Vorige keer merkte ik vooral dat er veel te weinig bass was op de main en al helemaal in de 2e zaal. Het stond overal ook te zacht.

Ik snap dat je van te voren niet kan controleren op het geluid voor een volle zaal, maar er kunnen af en toe toch wel eens mensen de zaal in lopen tijdens het feest om te horen wat de rest hoort?


Eens maar de beleving is toch wat anders als je aan het werk bent, je zult dan eerder denken 'dikke prima' terwijl als je 4 bier op hebt de oordoppen uit gaat en het niet hard genoeg kan (zo werkt het bij ons tenminste meestal ;) ). In het begin staat het meestal wel wat zachter om later op de avond nog een beetje over te hebben zodat het dan voor het gevoel nog wat harder kan anders vinden mensen het om 15:00 al te zacht staan. Daarnaast proberen we ons ook aan het convenant gehoorschade te houden, dit betekend maximaal 103 decibel op het midden van de dansvloer. Moeilijke kwestie omdat het ook voor iedereen anders is/voelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2023 17:10 
 
Organisator
Avatar gebruiker

Svbtwee schreef:
Bij ieder feest in de 013 heb ik me ook gestoord aan het zachte volume en daar stoor ik me maar zeer zelden aan op andere feesten (Rebellion vorig jaar achter in de tent was ook te zacht imo) Enkel vooraan vind ik het het met oordoppen in prima. Verder naar achter is het zo zacht dat ik mijn oordoppen uit wil doen, maar daar voor staat het geluid dan weer te hard.


Wat je zegt over Rebellion klopt, hier was vorig jaar de installatie te klein voor de tent, of in ieders geval achter in de tent. Dit jaar hebben we hier een extra rij met grote speakers geplaatst waardoor dit probleem wel verholpen zou moeten zijn. Dus niet 1 maar 2 rijtjes met delay speakers :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2023 17:15 
 
Organisator
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Jay Reeve schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Apart, bij drum & bass events in het 013 vind ik het geluid zo ongeveer het beste wat je kan hebben. Zowel qua volume over de zaal als qua balans.


Dit is ook mijn ervaring idd. 1 van de fijnste locaties qua geluid, indeling en grootte. Maar kan me ook voorstellen dat een raw-hardstyle feest lastiger afstemmen is dan een dnb feest met alle verschillende kicks.


Bij Reactivate was het geluid ook niet best, in beide zalen, wat classics zijn waar juist veel meer laag in zit dat de hedendaagse raw.


Classics zijn het moeilijkste van alle muziek genres (die wij doen) dit komt omdat de kwaliteit waarmee gedraaid word tijdens een feest enorm varieert. Een artiest pakt er weer een oude plaat bij die hij niet in WAV heeft maar bijvoorbeeld alleen in mp3. Onze geluidsman zit hier constant de boel recht te trekken voor zover dat gaat. Jullie begrijpen zelf ook dat wanneer de kwaliteit gewoon ruk is (voor een groot geluidssysteem) dat we daar niet de gewenste kwaliteit van kunnen maken die uit de speakers moet komen, dat maakt het lastig met classics.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2023 17:18 
 
Organisator
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Apart, bij drum & bass events in het 013 vind ik het geluid zo ongeveer het beste wat je kan hebben. Zowel qua volume over de zaal als qua balans.


Daarbij wel de notie dat ik het prettig vind dat het geluid achterin de hoofdzaal minder intens is. Als je lekker wilt lullen kan je zo prima wat meer achterin gaan staan.


Het is in onze ogen ook goed als je even ergens kan gaan staan waar het net even wat minder heftig is allemaal, de bezoekers kiezen dan zelf wel of ze op de eerste rij willen staan met maximaal volume of even ergens wat rustiger een drankje willen doen en toch van de muziek kunnen genieten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2023 21:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rebirth Events schreef:
Broken Balance schreef:
Vorige keer merkte ik vooral dat er veel te weinig bass was op de main en al helemaal in de 2e zaal. Het stond overal ook te zacht.

Ik snap dat je van te voren niet kan controleren op het geluid voor een volle zaal, maar er kunnen af en toe toch wel eens mensen de zaal in lopen tijdens het feest om te horen wat de rest hoort?


Eens maar de beleving is toch wat anders als je aan het werk bent, je zult dan eerder denken 'dikke prima' terwijl als je 4 bier op hebt de oordoppen uit gaat en het niet hard genoeg kan (zo werkt het bij ons tenminste meestal ;) ). In het begin staat het meestal wel wat zachter om later op de avond nog een beetje over te hebben zodat het dan voor het gevoel nog wat harder kan anders vinden mensen het om 15:00 al te zacht staan. Daarnaast proberen we ons ook aan het convenant gehoorschade te houden, dit betekend maximaal 103 decibel op het midden van de dansvloer. Moeilijke kwestie omdat het ook voor iedereen anders is/voelt.


Als iemand met redelijk heftige tinnitus kan ik dit alleen maar toejuichen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2023 10:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rebirth Events schreef:
Classics zijn het moeilijkste van alle muziek genres (die wij doen) dit komt omdat de kwaliteit waarmee gedraaid word tijdens een feest enorm varieert. Een artiest pakt er weer een oude plaat bij die hij niet in WAV heeft maar bijvoorbeeld alleen in mp3. Onze geluidsman zit hier constant de boel recht te trekken voor zover dat gaat. Jullie begrijpen zelf ook dat wanneer de kwaliteit gewoon ruk is (voor een groot geluidssysteem) dat we daar niet de gewenste kwaliteit van kunnen maken die uit de speakers moet komen, dat maakt het lastig met classics.


Heeft WAV / MP3 daar zoveel invloed op dan? Verwachte eerder dat dat vooral komt doordat het sound design en de manier van afmixen / masteren nogal veel kan verschillen tussen platen onderling.

En over raw; in de sound van dit genre zit vaak een flinke dosis vies geluid in het mid hoog (rond de 3000 - 4000 Hz) waar het oor extra gevoelig voor is. Zowel in de punch van de kicks als in de leads etc. Ik weet niet of dat daardoor RAW wat meer gedempt dient te worden?

Spalken schreef:
Als iemand met redelijk heftige tinnitus kan ik dit alleen maar toejuichen.


Sterkte daar mee. Ik dacht afgelopen zomer dat ik ik ook de sjaak zou zijn maar het is vrijwel volledig weggetrokken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2023 16:55 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rebirth Events schreef:
Broken Balance schreef:
Vorige keer merkte ik vooral dat er veel te weinig bass was op de main en al helemaal in de 2e zaal. Het stond overal ook te zacht.

Ik snap dat je van te voren niet kan controleren op het geluid voor een volle zaal, maar er kunnen af en toe toch wel eens mensen de zaal in lopen tijdens het feest om te horen wat de rest hoort?


Eens maar de beleving is toch wat anders als je aan het werk bent, je zult dan eerder denken 'dikke prima' terwijl als je 4 bier op hebt de oordoppen uit gaat en het niet hard genoeg kan (zo werkt het bij ons tenminste meestal ;) ).


Waarom zou je je oordoppen uit doen, dat is ook gewoon achterlijk om te doen. Ik ken ook echt niemand in mijn directe omgeving die dat zou doen tenzij het geluid echt te zacht staat.

Mensen hier (en elders) gaan vaak genoeg naar feesten om een goed referentiekader te hebben. Sommigen zullen dan 25db demping dragen, anderen 18, anderen nog lager of geen. Maar als je dan nog de klachten krijgt, dan moet het wel of niet er werken m.i. toch geen verschil maken?

Een maximum aan db hou je toch vanwege de wet.

Rebirth Events schreef:
Classics zijn het moeilijkste van alle muziek genres (die wij doen) dit komt omdat de kwaliteit waarmee gedraaid word tijdens een feest enorm varieert. Een artiest pakt er weer een oude plaat bij die hij niet in WAV heeft maar bijvoorbeeld alleen in mp3. Onze geluidsman zit hier constant de boel recht te trekken voor zover dat gaat. Jullie begrijpen zelf ook dat wanneer de kwaliteit gewoon ruk is (voor een groot geluidssysteem) dat we daar niet de gewenste kwaliteit van kunnen maken die uit de speakers moet komen, dat maakt het lastig met classics.


Fair, maar ik vraag me dan af waarom andere feesten dit wel goed zien te krijgen. In de Maaspoort bij VWAB was dit nooit een probleem bijvoorbeeld en Hardclassics in The Box ook niet. Heb iig meerdere feesten meegemaakt, indoor en outdoor, waarbij het geluid bij de classics of early gewoon hartstikke goed was. Dus ik snap het argument maar dat zou niet voor consistent zacht geluid met weinig bass moeten zorgen, anders was dit wel een veel algemenere trend. VWAB in de Autotron lukt het ook niet, maar dat ligt aan die galmbak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2023 21:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Spalken schreef:
Als iemand met redelijk heftige tinnitus kan ik dit alleen maar toejuichen.


Sterkte daar mee. Ik dacht afgelopen zomer dat ik ik ook de sjaak zou zijn maar het is vrijwel volledig weggetrokken.


Thanks ouwe, valt gelukkig redelijk mee te leven en na t kopen van wat extra dempende gehoorbescherming kan ik redelijk zorgeloos feestjes blijven pakken.

Daarom ook wel fijn om te lezen dat organisaties ook op onze oren letten.
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten