Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2009 23:56 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Een vriend van me z'n broer blijkt draaitafels te hebben staan, en ongeveer 40 hardstyle vinyls, verschillende hardcore vinyls. Die gast z'n broer woont nu in Amsterdam bij z'n vriendin, en wij mogen zijn draaitafels gebruiken. Nu zijn die vriend en ik aardig aan het proberen geslagen, en het vordert steeds meer.

Wat ie heeft staan:
Stanton t.50 draaitafels x2
Reloop RMX-30 (Volgens mij de Blackfire edition, weet dit niet zeker)

We willen nu de boel een beetje gaan uitbouwen en van kamer verwisselen, wat meer dingen aan sluiten, versterkers, cd-spelers, extra boxen etcetera. Ik heb nog aardig wat van die dingen liggen bij mij thuis.

Hoe richten we dit optimaal in? Tips?
We willen ook recorden, ik weet dat het kan met die Reloop set, maar wat kunnen we hier het beste op aansluiten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2009 01:24 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Een vriend van me z'n broer blijkt draaitafels te hebben staan, en ongeveer 40 hardstyle vinyls, verschillende hardcore vinyls. Die gast z'n broer woont nu in Amsterdam bij z'n vriendin, en wij mogen zijn draaitafels gebruiken. Nu zijn die vriend en ik aardig aan het proberen geslagen, en het vordert steeds meer.

Wat ie heeft staan:
Stanton t.50 draaitafels x2
Reloop RMX-30 (Volgens mij de Blackfire edition, weet dit niet zeker)

We willen nu de boel een beetje gaan uitbouwen en van kamer verwisselen, wat meer dingen aan sluiten, versterkers, cd-spelers, extra boxen etcetera. Ik heb nog aardig wat van die dingen liggen bij mij thuis.

Hoe richten we dit optimaal in? Tips?
We willen ook recorden, ik weet dat het kan met die Reloop set, maar wat kunnen we hier het beste op aansluiten?


Als het goed is zit er achterop op de Reloop mixer 2 poortjes: een rooie en witte met 'REC' erboven.
Nu moet je alleen zo'n kabel hebben die van die poortjes naar de 'line-in' van je PC gaat. Oftewel een: Mini-Jack naar RCA kabel.

De mini-jack dauw je in de line-in poort achter je computer, die 2 andere doe je in je mixer bij de 'REC' poortjes.
Daarna installeer je Audacity en ga je je shizzle opnemen, zie deze tutorial

En uiteraard moet je je boxen aansluiten op de 'Master' poortjes van de Reloop mixer. ;)
Beter is om dit te doen met tussenkomst van een versterker, dan hoef je je volume niet constant helemaal open te zetten wil je de bass voelen :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2009 10:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat hierboven is gezegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2009 11:50 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Erg nice, hartstikke bedankt! Als de boel klaar is maak ik wel een foto, en nemen we wel wat op!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2009 12:52 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Welk voordeel bied een goede geluidskaart over een onboard geluidskaart?
Maatje van me heeft onboard.
Ik heb zelf Creative X-Fi Soundblaster XtremeMusic.

En is het mogelijk om met die Reloop nummers te mixen via de PC in plaats van de Stantons? Dan moet je zeker USB Reloop hebben? Of kan het ook weer via een stekkertje? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2009 13:13 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Welk voordeel bied een goede geluidskaart over een onboard geluidskaart?
Maatje van me heeft onboard.
Ik heb zelf Creative X-Fi Soundblaster XtremeMusic.

En is het mogelijk om met die Reloop nummers te mixen via de PC in plaats van de Stantons? Dan moet je zeker USB Reloop hebben? Of kan het ook weer via een stekkertje? :D


Hmmpf voor het opnemen van het geluid maakt het niet zoveel uit of je een speciale geluidskaart hebt, of gewoon on-board. Het is toch stereo...(2 kanalen he...)

Ik heb gewoon die standaard on-board gebruikt.

Van die USB dingen heb ik geen verstand... :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2009 13:18 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Oké nice.. :)

Als er een effects processor wordt aangeschaft, wat raden jullie dan aan?
BIJV: DFX-69 - Tweakalizer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2009 15:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je op de computer wil mixen kun je bijvoorbeeld dit doen:

Traktor met 2 decs apart, je stuurt de decs apart uit naar je mengpaneel. Je gebruikt dus dan niet meer de crossfader in traktor en EQ in traktor zul je ook niet meer gebruiken (want die zit immers op je mixer).
Dit uitsturen kun je doen met een externe geluidskaart (die natuurlijk meerdere kanalen uit kan sturen).

Maarja is het dan niet slimmer om een midi controler erbij te kopen?
Ik heb zelf een reloop digital jockey en het is een meesterlijk apparaat, ik kan er alles mee besturen in traktor!

Zou zelf die effect processor niet kopen, behringer is meestal prul.
Misschien is de Korg Kaoss Mini wat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2009 18:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Check dit eens voor een goede tutorial voor het aan de praat krijgen van Audacity.

http://www.aboutdj.nl/tutorials/pc-digi ... de-pc.html

Verder zou je als effecten processor beter doen aan een KP 3 van Korg of een EFX 500 Pioneer. Aangezien deze erg duur is denk ik dat de Tweakalizer de enigste optie wordt. Hij is wel erg plastic waar ik totaal op afknap, ook zijn de effecten niet geweldig.

En je ideetje voor te mixen met de computer zou ik nog maar is even laten liggen. Je hebt prachtige vinyls en platenspelers maak er dan gebruik van!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2009 19:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tutorial was al door Jor-D geplaatst, maar boeiend.

Je kan je MIDI Mixer ook als PC-link gebruiken. Ik zou inderdaad wel eerder zo'n kabel regelen en dan in je PC stoppen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2009 12:20 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ja, die spullen staan niet bij mij thuis. Ik heb nu wel een Stanton M.201 Mixer thuis staan.
Ik wil deze op m'n pc aansluiten, zodat ik VirtualDJ kan gebruiken. Gewoon er mee mixen dus, ik sluit 'm NIET aan om te recorden via pc, alleen om te mixen OP de pc..

Thanks a lot trouwens voor alle hulp en tips steeds!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2009 12:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hmm, ik weet niet zeker of dat kan, maar op aboutdj kun je dat denk ik wel vinden! En sowieso even kijken naar de specifications van het apparaat zelf of dat kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2009 13:35 
 
Donateur
Avatar gebruiker

http://www.stantondj.com/v2/prod_m201_tech.asp

Ik heb totaal geen ervaring hiermee, kan er ook niet echt wat uit opmaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2009 13:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou even een mail sturen naar Stanton, ik heb, zoals gezegd, niet echt een zekerheid om te zeggen ja of nee. Proberen kan altijd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2009 15:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Ja, die spullen staan niet bij mij thuis. Ik heb nu wel een Stanton M.201 Mixer thuis staan.
Ik wil deze op m'n pc aansluiten, zodat ik VirtualDJ kan gebruiken. Gewoon er mee mixen dus, ik sluit 'm NIET aan om te recorden via pc, alleen om te mixen OP de pc..

Thanks a lot trouwens voor alle hulp en tips steeds!

Lees mijn post nog eens? Is denk ik wat je bedoelt
Kanaal 1 van virtual dj wordt doorgestuurd naar kaneel 1 van het mengpaneel. Je hoeft dan het eq'en niet meer met de muis te doen
Bij kaneel 2 natuurlijk hetzelfde

Geluidskaart die dit kan is bijvoorbeeld de Maya
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2009 20:21 
 
Donateur

ik gebruik Audacity om op te nemen, heb kabeltje via mn CD- Spelers op oude laptop van me zus aangesloten, dat opnemen is ongeveer het enigste wat die laptop nog kan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2009 22:25 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

CASETTE BANDJES.... OLDSKOOL RULES :P xd :clap: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2009 22:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The_SpeakerFreakz schreef:
CASETTE BANDJES.... OLDSKOOL RULES :P xd :clap: :worship:

en halverwege ff het bandje omdraaien :woot: :D :D

er zijn overigens dj's die kunnen scratchen en mixen met cassette bandjes, dan heb je echt skillzz!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2009 20:39 
 
Hardtraxx Newbie

Als ik wil opnemen, krijg ik echt een hele slechte bass,
Net zoiets als je tijdens een feest opneemt met je telefoon.

Ik wilde de tutorial bekijken maar die gaat niet verder dan pagina 1.

Weten jullie misschien of en welke instellingen ik moet veranderen?
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner