Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2012 21:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wout1997 schreef:
Dus jij hebt niks te doen?? :surrender:

Kopiëren/plakken :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2012 21:49 
 
Hardtraxx Veteran

sjobie schreef:
Wout1997 schreef:
Dus jij hebt niks te doen?? :surrender:

Kopiëren/plakken :P

Ohja onderaan staat bron: about dj
niet gezien :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2012 21:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bedankt, komt goed van pas!

Al snap ik nog niet alles.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 14:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Even een schop voor dit topic:

Kijk uit bij het aanschaffen van 2e hands Reloop DJ gear. Zo'n beetje alle spelers en controllers (RMP1, 2, 3, Digital Jockey 1, 2 en 3) hebben allemaal dezelfde soort Play/Cue knoppen... Deze gaan behoorlijk snel naar de klote, maar ze zijn vrij makkelijk te fixen. Bij de CD spelers en de Controllers zit het probleem vaak in de Tact switches op de printplaat. Als je een beetje handig bent met een soldeerbout kan je ze vrij makkelijk vervangen, hierbij raad ik je aan om de tact switches van Pioneer te kopen (Pioneer DSG1079). Deze zitten in vrijwel alle Pioneer CDJ's/DJM's en gaan een stuk langer mee dan de standaard Reloop tact switches. Tact switches zijn de kleine gele knopjes op deze foto:

Afbeelding

Let bij de controllers niet alleen op de knopjes op de printplaat, maar ook het plastic houdertje waar de knop aan vast zit. Wanneer een play/cue knop slechter reageert doordat de tact switch lam begint te worden, gaan de meeste steeds harder op de knoppen drukken. Hierdoor kan de knop uit het houdertje breken. Het vervangen hiervan is niet moeilijk, het probleem is echter het verkrijgen van een nieuwe knop. Bij Reloop is het een stuk moeilijker om aan onderdelen te komen dan bij Pioneer, hou daar rekening mee!

Als je verder vragen hebt over het fixen van deze knoppen PM me gerust!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 18:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb zelf ook 2e hands DJ gear gekocht maar wel van een goede vriend, dus ik wist wel dat het al goed zat normaal gezien. Heb voor zekerheid nog wel een vriend meegenomen die al paar jaar bekend is met DJ gear, nog even samen met hem alles gecontroleerd. Dit is dus wel een goeie tip om zo iemand mee te nemen. ;)

Al hoe wel achteraf gezien er toch een klein mankement aanzat, van het 3e kanaal werkt de volume bar niet meer accuraat, de balkjes schieten maar tot 70 % van de balk en blijven dan hangen. Helaas hadden we alleen kanaal 1 en 2 getest toen. Maar het is voor mij geen probleen, ik gebruik nu zelf kanaal 1 en 2 om te mixen. Kan alleen de crossfader niet goed gebruiken om dat kanaal 1 normaal een microfoon ingang is. Als ik van dat mankement wist had ik een paar tientjes minder gegeven, maar ik mag verder niet klagen omdat ik een redelijk fraaie deal heb. :D

En heb nu toch nergens last van omdat ik kanaal 1 en 2 gebruik, en geen crossfader nodig heb. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 18:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

-Double mag weg -
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner