Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2010 13:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Als ik geslaagd ben dit jaar voor de HAVO ga ik http://www.m-audio.com/products/en_us/S ... eAV40.html monitors kopen.

Tegen die tijd moet ik het met producen met mijn headphones en speakers doen, ik weet dat mijn headphones kwa geluid af en toe niet echt te vertrouwen zijn, ik heb zelf 2 speakers van rond de 150 watt aan een versterker hangen van 145 watt, in de speakers zelf zit flink veel laag maar ook de hoge tonen worden wel redelijk weergegeven. Op mijn versterker zit ook een equalizer en ik zet graag als ik gewoon aan het luisteren ben de 63 hz freq (bass) op +10 db zodat de muziek een flink lekkere boost krijgt en de overige frequenctie schuifjes zet ik +4 db hoger, als ik op die manier mijn eigen producties luister met al dat geboost klinkt het echt heel anders als ik op mijn headphones luister, soms heb ik ook wat te veel laag heb ik het idee, dat is ook de reden waarom ik monitors wil aanschaffen alleen ik moet er nog even mee wachten. Ik heb dus die equalizer op mijn versterker maar wat zou het slimst nu zijn? een beetje boosten of is het het beste als ik alle schuifjes op 0 db zet zodat ik de geluiden hoor zoals ze zijn?

Alvast bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2010 14:26 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Voor t produceren zou ik de equalizer uit zetten. Anders bevatten je nummers door de bass boost veel minder lage tonen in werkelijkheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2010 14:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Voor t produceren zou ik de equalizer uit zetten. Anders bevatten je nummers door de bass boost veel minder lage tonen in werkelijkheid.


Okee, dus dat betekend dat ik alle schuifjes bij de equalizer op 0 db moet zetten toch? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2010 14:52 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Bij mijn oude installatie kon ik de EQ ook gewoon uitzetten. Is nog beter volgens mij..
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2010 14:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sowieso bij het producen geen gebruik van een EQ op je speakers... De speakers die je hebt zullen waarschijnlijk al wel redelijk 'gekleurd' zijn, maar als je daar dan ook nog eens een EQ overheen gooit die je niet in de productie zelf hoort, dan zal het eind resultaat alleen lekker klinken als je de bass op je speakers flink boost..
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2010 14:57 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Oke, bedankt voor de reacties ik zal de EQ op 0 zetten :)
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner