Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2023 15:38 
 
Hardtraxx Elite

Neven, ik draai zoals sommige hier weten nu ongeveer een jaar.
Het gaat steeds beter maar ik merk dat ik wat meer uitdaging zoek in 't draaien. (inb4 ander genre zoeken xd )

Ik draai voornamelijk raw, classics en euforische hardstyle.

Zelf ben ik best lang op zoek telkens naar een niet-standaard overgang, soms zo lang dat setjes in elkaar zetten ziek lang duurt en tijdrovend is (niet altijd erg tho).

Zijn hier bepaalde standaarden voor die ik zou kunnen aan houden?
Laatst heb ik het in key mixen goed uitgelegd gekregen en dat pas ik zo veel mogelijk toe in m'n setjes waardoor ik wat meer overgangen met vocalen er door kan doen.

Als iemand wat filmpjes heeft of goeie uitleg wat het mixen een stuk uitdagender maakt. Ik ben al shit aan 't proberen met loopjes en dergelijke maar ik merk dat vaak de oudere hardstyle zich hier beter voor leent.

Ik draai thuis op een DDJ400 dus niet alles is mogelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2023 15:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Neem dat je bijvoorbeeld een outro van de ene track op een mid intro van een andere track wilt krijgen, toch? Wat ik vroeger vaak deed is eerst in Mixmeister platen op elkaar leggen om te kijken hoe de overgang zou klinken. Werkt inderdaad beter bij oudere tracks omdat ze zich daar vaak gewoon aan 32 volledige beats hielden ipv die gekke "tussenstukjes". Uiteindelijk leer je dan goed wat werkt en waar je tracks kan starten zodat het tof klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2023 16:07 
 
Hardtraxx Elite

Paling schreef:
Neem dat je bijvoorbeeld een outro van de ene track op een mid intro van een andere track wilt krijgen, toch?


Het scheelt bij mij ook nog wat aan kennis wat er nu precies bedoeld word met een mid intro, waarschijnlijk omdat dit in de hedendaagse tracks bijna niet voor komt? Of telt een mid intro ook als een stuk zonder kicks?

Mixmeister... Ga ik naar kijken, bedankt voor de tip alvast!! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2023 16:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

De mid intro bijvoorbeeld hier op 1:06:

Komt bij hedendaagse tracks inderdaad minder voor, wat het saaier te mixen maakt
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2023 18:11 
 
Hardtraxx Elite

Dat is dus eigenlijk wat ik bij de eerste overgang doe bijv?

Luister naar Kozorog | Gaathet? (The Gated Show #2) van Kozorog op #SoundCloud https://on.soundcloud.com/vugPA

Hier draaide ik overigens nog in het rood omdat ik wat settings nog niet goed had staan, vandaar dat de overgang niet helemaal klinkt zoals ie zou moeten.
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner