C
Hardtraxx Newbie
13 posts member since 2010
last seen Sep 2011
Yow mensen,

Ik zou graag willen dat jullie even met mij mee denken, en ik dacht hier wel op 't goeie plekje te zijn!

Ik heb een virus ti2 desktop gekocht, en 't probleem is dat hij latency heeft. Ik gebruik FL Studio 9.0 en overal op internet staat het probleem.
Verder heb k een Lexicon Omega als geluidskaart, en daar kan het niet aan liggen denk ik, want mijn midi keyboard doet het wel goed.

Als ik mijn virus synth's etc. opneem dan komt er zoizo raar krakend geluid uit, maar als ik via fl zelf record dan krijg ik wel de goede kwaliteit maar het loopt totaal uit de maat!

Iemand hier die hier verstand van heeft en mij kan helpen?

Bedankt!

Greetz,
Hardtraxxer
306 posts member since 2009
last seen Oct 2011
fl studio is volgens mij zowieso al heel slecht met externe apparaten, zeker wanneer ze net uitgegeven zijn, dan zijn de drivers van fl nog niet goed geupdate
C
Hardtraxx Newbie
last seen Sep 2011
SoundHound wrote:fl studio is volgens mij zowieso al heel slecht met externe apparaten, zeker wanneer ze net uitgegeven zijn, dan zijn de drivers van fl nog niet goed geupdate
Ja, dat lees ik ook overal, maar toch zijn er mensen die er geen last van hebben, heb al heel wat geprobeerd.. weet niet zo goed meer wat ik ermee moet nu.
:thumbdown:
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
C
Hardtraxx Newbie
last seen Sep 2011
>.<
Last edited by Crucial Value on 01 Nov 2010 16:57, edited 1 time in total.
C
Hardtraxx Newbie
last seen Sep 2011
Mannonymous wrote:https://hardtraxx.com/djs-corner/hoe-wat-produceren-t8263.html
slotje?
Bedankt voor je reactie, maar jij verwijst naar een topic dat zover ik kan zien meer gaat over het produceren inhoudelijk (kicks, leads, etc.) en heeft dus niet veel te maken met waarover mijn vraag gaat
Last edited by Crucial Value on 01 Nov 2010 16:56, edited 2 times in total.
C
Hardtraxx Newbie
last seen Sep 2011
geen slotje dus, als je 't aan mij vraagt
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 4 hours ago
er is ook een edit knop >.<
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
Crucial Value wrote:
Mannonymous wrote:https://hardtraxx.com/djs-corner/hoe-wat-produceren-t8263.html
slotje?
Bedankt voor je reactie, maar jij verwijst naar een topic dat zover ik kan zien meer gaat over het produceren inhoudelijk (kicks, leads, etc.) en heeft dus niet veel te maken met waarover mijn vraag gaat
Nee hoor, ik heb dat topic geopend specifiek voor dit soort vragen!
S
1805 posts member since 2010
last seen Oct 2025
over dat gekraak kan ik je niet bij helpen, maar die latency haal je zo weg:

1. zet je ti op Fx channel 1.
2. de rest vd sounds op andere kanalen. (geen enkel geluid zonder kanaal ! )
3. bij '[delay/post]' op alle kanalen behalve die van de ti zet je bij none, 'set from' -> ti (channel 1)

daarna loopt je ti synchroon met je elementen
C
Hardtraxx Newbie
last seen Sep 2011
Josh-T wrote:er is ook een edit knop >.<
jah sorry ben beetje nieuw bij forums :P
Mannonymous wrote:
Crucial Value wrote:
slotje?
Nee hoor, ik heb dat topic geopend specifiek voor dit soort vragen!
ook excuses, ik heb het waarschijnlijk verkeerd ingezien.
Pithune wrote:over dat gekraak kan ik je niet bij helpen, maar die latency haal je zo weg:

1. zet je ti op Fx channel 1.
2. de rest vd sounds op andere kanalen. (geen enkel geluid zonder kanaal ! )
3. bij '[delay/post]' op alle kanalen behalve die van de ti zet je bij none, 'set from' -> ti (channel 1)

daarna loopt je ti synchroon met je elementen
en jij al helemaal bedankt!! :clap: :yay:
het werkt!

nogmaals bedankt!
B
Hardtraxxer
135 posts member since 2010
last seen Sep 2013
Voor dat gekraak kun je het volgende proberen:

1. Open FL
2. Ga naar Options
3. Kies Audio Settings
4. Er verschijnt nu een venster met een tab 'DirectSound properties'.
5. schuif de knop die hieronder zit helemaal naar rechts.

Ik denk dat je dit bedoelde met 'gekraak'.
Als het gekraak is als in 'overclip' probeer dan de gain eens zachter te zetten.
C
Hardtraxx Newbie
last seen Sep 2011
bartjuh2000 wrote:Voor dat gekraak kun je het volgende proberen:

1. Open FL
2. Ga naar Options
3. Kies Audio Settings
4. Er verschijnt nu een venster met een tab 'DirectSound properties'.
5. schuif de knop die hieronder zit helemaal naar rechts.

Ik denk dat je dit bedoelde met 'gekraak'.
Als het gekraak is als in 'overclip' probeer dan de gain eens zachter te zetten.
Haha nee dat is het niet, dat had ik zelf ook al bedacht.
Ik weet niet waar het mee te maken heeft, maar het exporteren via FL zelf gaat iniedergeval grandioos fout met mijn virus,
daarom doe ik nu gewoon recorden, en dan alsnog exporteren.

Toch bedankt voor je reactie;)
S
last seen Oct 2025
Crucial Value wrote:het exporteren via FL zelf gaat iniedergeval grandioos fout met mijn virus,
daarom doe ik nu gewoon recorden, en dan alsnog exporteren
ligt niet aan jou. FL kan hardware synths moeilijk renderen. dat word idd stukjes opnemen of 't hele project recorden.
Hardtraxxer
306 posts member since 2009
last seen Oct 2011
Pithune wrote:
Crucial Value wrote:het exporteren via FL zelf gaat iniedergeval grandioos fout met mijn virus,
daarom doe ik nu gewoon recorden, en dan alsnog exporteren
ligt niet aan jou. FL kan hardware synths moeilijk renderen. dat word idd stukjes opnemen of 't hele project recorden.
als het echt niet lukt zou je eventueel kunnen overstappen op een andere daw, cubase bijvoorbeeld ;)
Hardtraxx Addict
1851 posts member since 2009
last seen Jan 2014
FL kan geen hardware correct renderen. Komt omdat FL geen realtime render ingebouwd heeft. Andere software zoals cubase hebben dat wel. Enige manier is dus gwn je sounds constant opnemen en importeren als wavs. Vind het zelf schijt irritant daarom ben ik ook over gegaan op cubase :P
Donateur
1973 posts member since 2008
SoundTunerZ wrote:FL kan geen hardware correct renderen. Komt omdat FL geen realtime render ingebouwd heeft. Andere software zoals cubase hebben dat wel. Enige manier is dus gwn je sounds constant opnemen en importeren als wavs. Vind het zelf schijt irritant daarom ben ik ook over gegaan op cubase :P
Gewoon je complete project recorden en opslaan, weinig extra moeite hoor ;)
Maar Cubase is idd wel beter i.s.m. hardware, daar ga ik niet tegenin.
T
Hardtraxxer
308 posts member since 2010
last seen Aug 2012
probeer het eens met assio4all
S
last seen Oct 2025
thedutchrages wrote:probeer het eens met assio4all
wat voor verschil zou dat uitmaken dan?
Hardtraxx Addict
1851 posts member since 2009
last seen Jan 2014
San Miquel wrote:
SoundTunerZ wrote:FL kan geen hardware correct renderen. Komt omdat FL geen realtime render ingebouwd heeft. Andere software zoals cubase hebben dat wel. Enige manier is dus gwn je sounds constant opnemen en importeren als wavs. Vind het zelf schijt irritant daarom ben ik ook over gegaan op cubase :P
Gewoon je complete project recorden en opslaan, weinig extra moeite hoor ;)
Maar Cubase is idd wel beter i.s.m. hardware, daar ga ik niet tegenin.
Nja ik vind het gwn vervelend dat ik een synth heb die ik niet steeds mee kan renderen maar apart op moet nemen. FL moet gwn net zoals cubase en logic een real time render krijgen :whistle: