Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2011 17:22 
 
Hardtraxxer

Ik zal het even verduidelijken: Dit is dus geen topic waarin ik vragen ga stellen hoe ik het beste met djen kan beginnen, mix tips vraag enz. dat weet ik (denk ik :P ) nu allemaal wel.

Ik wil eigenlijk alle hardtraxxers vragen hoe zij hun carriere als dj zijn begonnen?

Ikzelf draai nu al een jaar, eerst digitaal en nu met cd's, maar zit nog steeds vast in de zolderkamer, eenzaam sets op te nemen. :slow:
En aangezien ik in een kutgat woon met een alleen buurtkroeg :thumbdown: , is het voor mij moeilijk om voor publiek op te gaan treden.
Al helemaal omdat ik alleen hardstyle/hardcore draai.

Dus vraag ik me af of jullie mischien tips en ervaringen willen delen, over hoe jullie eerste feest was als dj en hoe ik het het beste kan aanpakken om uiteindelijk op feesten te gaan draaien.

Hoop dat het duidelijk is, en dat iedereen hier weer wat van kan leren ;) Kon geen ander topic vinden hierover, dus als ik blind ben geworden moet je het zeggen :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2011 17:26 
 

uhm ik zelf draai niet. maar:

-ben je bereid om een klein stukje te reizen?
- loop/rij/kruip/rag naar de eerste volgende grotere kroeg waar je vraagt om daar je eerste grote verrassend gag te maken eventueel in samenspraak met een andere dj die er vaker draait.(hoeft geen bekende te zijn.)
anders heb ik nog wel een locatie voor je :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2011 17:39 
 
Hardtraxxer

biscuit schreef:
uhm ik zelf draai niet. maar:

-ben je bereid om een klein stukje te reizen?
- loop/rij/kruip/rag naar de eerste volgende grotere kroeg waar je vraagt om daar je eerste grote verrassend gag te maken eventueel in samenspraak met een andere dj die er vaker draait.(hoeft geen bekende te zijn.)
anders heb ik nog wel een locatie voor je :corn:


Nog 3 a 4 lessen en ik heb mijn rijbewijs, dus dat reizen zit wel goed. :thumbsup:

Verder heb ik wel al een paar e-mails gestuurd naar kroegen en discotheken met vragen of ik daar mag draaien, maar geen positieve reactie terug nog. :/
Maar ik hoop dat ik met mijn rijbewijs wat bredere keuze heb in discotheken, kroegen enz.

Lijkt wel alsof ze een overvloed aan dj's hebben, terwijl ik soms de haren uit mijn hoofd trek als ik de lokale dj's hoor draaien. :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2011 17:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik zou zeggen probeer is mee te doen aan wat DJ contests.. Dan bouw je wat live ervaring op, is toch anders dan zo'n zolderkamer ;) Vanaf daar kan je altijd nog kijken hoe t loopt... Leer mensen kennen, ook erg belangrijk!! Het opsturen van demo's naar organisaties pakt niet altijd even goed uit... Ken iemand die aardig veel doet binnen de Hardcore, en die zegt ook dat hij vaak die demo's in zn mailbox niet eens meer opent... Mensen kennen is in dit wereldje gewoon erg belangrijk!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2011 18:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

yup dat is het zeker, ben zelf ook nog steeds op zoek om ooit ergens keer te gaan draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2011 22:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ben zelf ook begonnen als hobby op mn kamer. Op een gegeven moment kwam ik in een soos waar toevallig net de dj voor het laatst draaide. Daar heb ik gevraagd of ik dan voor hun kon draaien (pop/dance vanalles).
Dat doe ik nu ±2jaar ofzo en voor een dik halfjaar doe ik met cdspelers mee met contesten samen met een producer. In Maart heb ik samen met wat mensen een hardstyle feest georganiseerd en in Juni zijn we in de top3 van h4h/fearfm contest gekomen. Nu staat onze podcast online op hun website, met aardig wat goede comments. Een week geleden tevens te horen gekregen dat we door zijn naar de voorrondes in Purmerend. Nog 2 contesten in afwachting .... ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2011 23:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

niet zo ongeduldig, ik ben al 3 jaar lang zolder DJ :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2011 23:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zoo das aardig lang vaker meedoen met contests, met die ervaring moet je toch wel een keer kunnen winnen, of iig, naar halve finale ofso.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2011 09:28 
 
Hardtraxxer

Ik heb al inderdaad meegedaan aan een paar dj contests, helaas zonder resultaat.

Mischien dat producen me nog op weg helpt, want als student zijnde begint het wel een dure hobby te worden. :cry:
Niet dat ik het er niet voor over heb, maar ik zou er graag wat mee verdienen ;)

@ Simplicity Dat heb je goed voor mekaar, volgend jaar op Loudness ofzo :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2011 10:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dutchvini schreef:
Mischien dat producen me nog op weg helpt, want als student zijnde begint het wel een dure hobby te worden. :cry:
Niet dat ik het er niet voor over heb, maar ik zou er graag wat mee verdienen ;)


Ik denk dat je daar al de verkeerde kant op denkt. Als startende dj valt er helemaal niks te verdienen.
je mag blij zijn als je ooit ergens staat en produceren kost zoveel geld en energie dat je afgestudeerd bent eer dat je er geld mee zou kunnen verdienen.

Doe het voor je liefde voor de muziek! en ga eerst is kijken hoe ver je met die hobby kunt komen.
na een tijdje zul je dan vanzelf gigs krijgen aangeboden waarvoor je een vergoeding zult krijgen. spaar dat geld op en stop het in je carriere.

Dat is hoe ik het op het moment doen :P

En vooral netwerken, niks is belangrijker dan netwerken in de muziek industrie!

succes
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2011 10:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Precies, het is een hobby waar je van houd en als je er dan geld mee zou kunnen verdienen is dat heel mooi meegenomen. Maar dat is niet waarvoor je het moet doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2011 10:50 
 
Hardtraxxer

marsiascout schreef:
Precies, het is een hobby waar je van houd en als je er dan geld mee zou kunnen verdienen is dat heel mooi meegenomen. Maar dat is niet waarvoor je het moet doen.


Daar heb je helemaal gelijk in, ik doe niks liever dan draaien en ik haal er dan ook veel plezier uit.

En het zou natuurlijk mooi zijn als ik er geld mee kon verdienen, maar dat is mischien nog wat te ver vooruit kijken.
Maar het is gewoon uitermate kut als je je hobby niet meer kan uitvoeren door geld-tekort.

Maar zelfs gaat het mij niet zo heel erg om het geld verdienen, maar meer om voor publiek te staan en je plezier te delen. Savvy? :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2011 19:29 
 
Hardtraxx Veteran

Idd gewoon veel meedoen aan contests, en daar weer goed netwerken, want misschien komt daar ook weer een boeking of iets uit voort...
Heb zelf aardig geluk dat ik bijna altyd door ben voor de contesten waar ik me voor in schrijf (1 keer niet) kom tegenwoordig bijna altyd tot de finales. En heb tot nu toe 2 keer gewonnen, maar wat mij tegenhoud is wat ik draai, Early Hs en Theracords etc.. worden gewoon niet egt gewaardeerd... Ze zoeken meestal mensen die commercieel draaien :/

Maar het is gewoon een kwestie van oefenen, inschrijven, niet te moeilijk doen over afstanden, en contacten maken :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2011 21:20 
 
Hardtraxxer

Hoe vind je die contesten dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2011 21:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Op Partyflock staan er een hoop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2011 21:23 
 
Hardtraxxer

waar moet ik zoeken op partyflock dan? Ik heb het nog nooit gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2011 21:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://partyflock.nl/forum/55:DJ_contests.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2011 22:14 
 
Donateur
Avatar gebruiker

RAW-vizion schreef:
Idd gewoon veel meedoen aan contests, en daar weer goed netwerken, want misschien komt daar ook weer een boeking of iets uit voort...
Heb zelf aardig geluk dat ik bijna altyd door ben voor de contesten waar ik me voor in schrijf (1 keer niet) kom tegenwoordig bijna altyd tot de finales. En heb tot nu toe 2 keer gewonnen, maar wat mij tegenhoud is wat ik draai, Early Hs en Theracords etc.. worden gewoon niet egt gewaardeerd... Ze zoeken meestal mensen die commercieel draaien :/

Maar het is gewoon een kwestie van oefenen, inschrijven, niet te moeilijk doen over afstanden, en contacten maken :thumbup:


Met jou verhaal sluit ik mij volledig aan! Echt proberen met contests mee te doen. Vanzelf gaat het niet. Heb ondertussen ook op een paar contests gestaan. Ook jammer genoeg zonder resultaat. Mij gaat het niet om het winnen maar om de ervaring. 1x in de finale geraakt waar ik uiteindelijk 'verloor'. Maar heb daardoor wel een mooie boeking in dezelfde discotheek en met Paul Elstak op de line-up. Dus dat is niet slecht he :P. Ook afgelopen vrijdag meegedaan voor een volle discotheek 'T' Fortuin'. Ook heel hard en Theracords gedraait. 4/8 platen waren Theracords. Jammer genoeg geen plaatsje op de line up van Hardbeatz kunnen versieren door te winnen. Wel leuke comments gehad van een paar mensen oa. Mc Apster die zei dat mn mix techniek veel beter was als de rest enz. Daar doe je het tenslotte om, de ervaringen. Er werd mij ook eerlijk verteld vanuit de organisatie dat het eig te hard was voor tussen de DJ's op Hardbeatz zelf te draaien. En dat ik het publiek niet zo mee had met Theracords platen :P. Ik had dit moeten inzien en snel wat bekender gaan draaien. Maar ik had tenslotte maar een half uurtje dusja :P. Dan denk ik gewoon jha volgende keer beter kijken wat voor publiek er is en mezelf een beetje aanpassen. Mijn hardstyle smaak is heel uitgebreid dus daar moet ik het niet voor laten :).

Maar 1 gouden tip man! Echt meedoen aan contesten en netwerken. Anders krijg je nooit een fatsoenlijke boeking als je geen contacten hebt :thumbup:.
Keep going man!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2011 23:10 
 
Hardtraxx Veteran

Lowrenz schreef:
RAW-vizion schreef:
Idd gewoon veel meedoen aan contests, en daar weer goed netwerken, want misschien komt daar ook weer een boeking of iets uit voort...
Heb zelf aardig geluk dat ik bijna altyd door ben voor de contesten waar ik me voor in schrijf (1 keer niet) kom tegenwoordig bijna altyd tot de finales. En heb tot nu toe 2 keer gewonnen, maar wat mij tegenhoud is wat ik draai, Early Hs en Theracords etc.. worden gewoon niet egt gewaardeerd... Ze zoeken meestal mensen die commercieel draaien :/

Maar het is gewoon een kwestie van oefenen, inschrijven, niet te moeilijk doen over afstanden, en contacten maken :thumbup:


Met jou verhaal sluit ik mij volledig aan! Echt proberen met contests mee te doen. Vanzelf gaat het niet. Heb ondertussen ook op een paar contests gestaan. Ook jammer genoeg zonder resultaat. Mij gaat het niet om het winnen maar om de ervaring. 1x in de finale geraakt waar ik uiteindelijk 'verloor'. Maar heb daardoor wel een mooie boeking in dezelfde discotheek en met Paul Elstak op de line-up. Dus dat is niet slecht he :P. Ook afgelopen vrijdag meegedaan voor een volle discotheek 'T' Fortuin'. Ook heel hard en Theracords gedraait. 4/8 platen waren Theracords. Jammer genoeg geen plaatsje op de line up van Hardbeatz kunnen versieren door te winnen. Wel leuke comments gehad van een paar mensen oa. Mc Apster die zei dat mn mix techniek veel beter was als de rest enz. Daar doe je het tenslotte om, de ervaringen. Er werd mij ook eerlijk verteld vanuit de organisatie dat het eig te hard was voor tussen de DJ's op Hardbeatz zelf te draaien. En dat ik het publiek niet zo mee had met Theracords platen :P. Ik had dit moeten inzien en snel wat bekender gaan draaien. Maar ik had tenslotte maar een half uurtje dusja :P. Dan denk ik gewoon jha volgende keer beter kijken wat voor publiek er is en mezelf een beetje aanpassen. Mijn hardstyle smaak is heel uitgebreid dus daar moet ik het niet voor laten :).

Maar 1 gouden tip man! Echt meedoen aan contesten en netwerken. Anders krijg je nooit een fatsoenlijke boeking als je geen contacten hebt :thumbup:.
Keep going man!

Mee eens :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2011 23:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Yep,, van het ene komt het andere... we waren met de heart4hard contest in de top3 gekomen en ze vroegen ons om een podcast voor hun site.
De podcast die nog niet zo lang online staat schijnt volgens hun al 600+ keer gedownload te zijn er ze zijn er zeer tevreden mee. Ze denken eraan om 't vaker te doen:D
Citaat:
Jullie mix is wel al 600+ keren gedownload.. en verder geen klachten gehoord. dus top hoor.
We zitten eraan te denken om Heart for Hardstyle elke week te gaan houden op h4h.fm en onze partner fear.fm. en gezien de reacties zouden jullie daar ook wel in passen. Kijk maar of je het wat vind.

Dus zo kan het balletje gaan rollen (A)

De podcast is hier te vinden voor degene die 't interesseerd:
http://www.h4h.fm/news/Heart-for-Hardst ... _1186.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2011 23:54 
 
Hardtraxxer

Ok dan bedankt voor de tips :thumbup:


Zal morgen even wat in elkaar knutselen, en op zoek naar wat contests ;)

@ Simplicity Zo te horen hebben jullie het verdient :thumbsup: klinkt erg lekker moet ik zeggen
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2011 17:23 
 
Hardtraxx Veteran

Nog 1 ding vergeten te melden, als je op een avond heb gedraaid (contest/boeking whatever) en na je set komen er mensen naar je toe (zeggen dat ze van die en die organisatie zijn) en vragen je nummer, en zeggen dat ze wel een keer een plekje voor je hebben voor een line-up van een feest ofzo... Moet je niet teveel gaan hopen haha :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2011 17:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RAW-vizion schreef:
Nog 1 ding vergeten te melden, als je op een avond heb gedraaid (contest/boeking whatever) en na je set komen er mensen naar je toe (zeggen dat ze van die en die organisatie zijn) en vragen je nummer, en zeggen dat ze wel een keer een plekje voor je hebben voor een line-up van een feest ofzo... Moet je niet teveel gaan hopen haha :P

+1 Doet me weer denken aan Teejater vorig jaar.. Wordt er gezegd dat elke DJ nog een keer terug mag komen, blijkt dat die tent alle harde stijlen na die contest in de ban heeft gedaan....
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2011 17:47 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
RAW-vizion schreef:
Nog 1 ding vergeten te melden, als je op een avond heb gedraaid (contest/boeking whatever) en na je set komen er mensen naar je toe (zeggen dat ze van die en die organisatie zijn) en vragen je nummer, en zeggen dat ze wel een keer een plekje voor je hebben voor een line-up van een feest ofzo... Moet je niet teveel gaan hopen haha :P

+1 Doet me weer denken aan Teejater vorig jaar.. Wordt er gezegd dat elke DJ nog een keer terug mag komen, blijkt dat die tent alle harde stijlen na die contest in de ban heeft gedaan....

Komt omdat die tent nu een Marokkaanse eigenaar heeft en dat niet wil! (maar dat mag ik niet zeggen want dan ben ik racist) en nu kan ik daar sws niet meer komen, want soort trekt soort (blijkbaar) en ik word onder die mensen niet egt gelieft...

Maar nu weer OT:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2011 22:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

K zou indd het web afspeuren op contesten en de tip die je moet onthouden is dat je altijd beter wilt kunnen.
Probeer mix technieken uit en bekijk welke succes krijgt ;)
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner