Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 18:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

jup dat is ook belangrijk, deed eerst eignelijk alleen maar qlimax mixen, maar nu ook anders, neit echt makkelijk uit te leggen ;) maar het bevalt me goed :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 19:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
jup dat is ook belangrijk, deed eerst eignelijk alleen maar qlimax mixen, maar nu ook anders, neit echt makkelijk uit te leggen ;) maar het bevalt me goed :P

Ben ook wel benieuwd naar wat qlimax mixen is... want als je in hem in de qlimax overmixt, dan heb je of nooit een qlimax, of alleen maar qlimaxen haha :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 19:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

nou..... tijdens de climax vna een nummer, of aan het eindem aar voordat de outro begint, doe je nummer 2 erin, maar die begint wel gewoon bij de intro, dus dan hoor je steeds intro, break climax (geen outro) en opnieuw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 21:03 
 
Hardtraxxer

Draidy schreef:
nou..... tijdens de climax vna een nummer, of aan het eindem aar voordat de outro begint, doe je nummer 2 erin, maar die begint wel gewoon bij de intro, dus dan hoor je steeds intro, break climax (geen outro) en opnieuw.


en hoe doe ut nu dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 21:45 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Het is toch te bekijken of de outro van het nummer dat je draait de moeite is om te laten horen of niet. Stel je hebt een super lekkere intro, deze word meestal in de outro herhaald. Dan mix ik gewoon in de outro hoor. Is de intro van je nieuw nummer niks dan kijk ik verder in de track naar de mid intro. Valt die vet doorte mixen probeer ik het. Maar ik mix eig zelden of nooit in de climax. ik moet wel zeggen dat ik sinds een paar maanden geleden veel nieuwe technieken heb gevonden voor originele en vette overgangen :). Je moet echt gwn soms durven inmixen ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 22:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Project 141 schreef:
Sanderson schreef:
Draidy schreef:
jup dat is ook belangrijk, deed eerst eignelijk alleen maar qlimax mixen, maar nu ook anders, neit echt makkelijk uit te leggen ;) maar het bevalt me goed :P

Ben ook wel benieuwd naar wat qlimax mixen is... want als je in hem in de qlimax overmixt, dan heb je of nooit een qlimax, of alleen maar qlimaxen haha :x


AAAHHHH GODVERDOMME!!!! HET IS CLIMAX, GEEN QLIMAX!!!!!!!!!

xd :worship:

Maar blijf spelen met je overgangen, altijd. Sommige intro's zijn ook te zacht om in te mixen bij een kliemaks. Dan pak ik dus wel weer het outro+intro. Maargoed, daar ging dit topic niet over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 14:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik zou ook graag op Qlimax mixen :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 18:27 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Sanderson schreef:
ik zou ook graag op Qlimax mixen :x


:clap: :thumbsup: :clap:

OT:
Netwerken is nummer 1 om boekingen te krijgen. Dit verkrijg je dan weer door veel aan contesten mee te doen en daar praatjes te maken.
Als je echt goed in produceren bent, zou je wat tracks naar Labels kunnen sturen en dan hopen dat ze interesse hebben, maar als je net bezig bent (2/3 jaar of minder) zou ik toch aan veel contesten meedoen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 20:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Project 141 schreef:
AAAHHHH GODVERDOMME!!!! HET IS CLIMAX, GEEN QLIMAX!!!!!!!!!

Wat een taalgebruik zeg..
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 20:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tja toverwoord is tegenwoordig produceren...'Hij maakt goede nummers dus hij is een goede dj' de gedachte is krom maar zo redeneren mensen nou eenmaal -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 20:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lowrenz schreef:
Het is toch te bekijken of de outro van het nummer dat je draait de moeite is om te laten horen of niet. Stel je hebt een super lekkere intro, deze word meestal in de outro herhaald. Dan mix ik gewoon in de outro hoor. Is de intro van je nieuw nummer niks dan kijk ik verder in de track naar de mid intro. Valt die vet doorte mixen probeer ik het. Maar ik mix eig zelden of nooit in de climax. ik moet wel zeggen dat ik sinds een paar maanden geleden veel nieuwe technieken heb gevonden voor originele en vette overgangen :). Je moet echt gwn soms durven inmixen ofzo.

ja dit dus, soms vind ik het leuk als plaat 2 met kick en al open staat je nog steeds elementen van plaat 1 kan horen, dus dat doe ik eigenlijk altijd in de outro, want als je de climax van 1 nog open laat staan word het te druk, als je beetje begrijpt wat ik bedoel ;)
Maar je hebt nieuwe technieken gevonden, welke dan bijv. want ik ken alleen de 2 boven genoemde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2011 14:00 
 
Hardtraxxer

_dp_ schreef:
Tja toverwoord is tegenwoordig produceren...'Hij maakt goede nummers dus hij is een goede dj' de gedachte is krom maar zo redeneren mensen nou eenmaal -.-


Ja klopt, dat zie je ook alleen maar tegenwoordig. Net zoals dat DJ Mag top 100. Zitten alleen maar producers bij :lol:

Maar is het dan handig als beginnende dj dat je wel Dj-Tools maakt, Mash-ups en intro's enzo.

Ik mix zelf veelal climax, om de vaart erin te houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2011 15:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ja dat vind ik ook erg vet, om de vaart erin te houden, maar eigenlijk altijd als ik climax mix, haal ik plaat 1 helemaal weg als de kick van 2 erin komt, en dan vind ik het eigenlijk vetter als je nog elementen van 1 erin hoort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2011 10:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
ja dat vind ik ook erg vet, om de vaart erin te houden, maar eigenlijk altijd als ik climax mix, haal ik plaat 1 helemaal weg als de kick van 2 erin komt, en dan vind ik het eigenlijk vetter als je nog elementen van 1 erin hoort.

Eens, om het tempo erin te houden vind ik ook beter om de bassline van het inmiende nummer te gebruiken want dan blijdt er een bassline en als je climax mixt niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2011 13:17 
 
Hardtraxxer

Ben zelf al een aantal jaar bezig met draaien. VOornamelijk digitaal op mijn kamertje, maar de laatste twee maanden ook in een bar in Hilversum. Hoewel ik liever hardstyle draai heb ik op die parties hardcore gedraaid.

Wat mij opvalt is het vooral de contacten hebben en dat diegene het je ook gunt.

Heb het laatst met die jongen die het heeft georganiseerd erover gehad en wellicht dat we in de nabije toekomst een hardstyle feest gaan geven. Wellicht dat, mochten we nog lege uurtjes hebben, we een aantal mensen van Hardtraxx kunnen uitnodigen om te komen draaien ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2011 14:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Overstrike schreef:
Ben zelf al een aantal jaar bezig met draaien. VOornamelijk digitaal op mijn kamertje, maar de laatste twee maanden ook in een bar in Hilversum. Hoewel ik liever hardstyle draai heb ik op die parties hardcore gedraaid.

Wat mij opvalt is het vooral de contacten hebben en dat diegene het je ook gunt.

Heb het laatst met die jongen die het heeft georganiseerd erover gehad en wellicht dat we in de nabije toekomst een hardstyle feest gaan geven. Wellicht dat, mochten we nog lege uurtjes hebben, we een aantal mensen van Hardtraxx kunnen uitnodigen om te komen draaien ;)

Waar in Hilversum is dat dan? Woon zelf in Huizen, en probeer ook aan de bak te komen hier in de buurt, Hilversum ligt dan vrij dichtbij :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2011 15:45 
 
Hardtraxxer

@Takku,

Loungebar 54 (voormalig citylight) ;) maar de eigenaar zelf regelt de hardere feesten niet. Dat deed die maat van mij voor hem. Hij is daar niet in dienst dus heeft geen vaste datums waarop hij wt gaat organiseren.

Komt meestal als hij een leuk concept heeft bedacht :P

PM me even, dan hou ik je in het achterhoofd mochten we een hardstyle feest geven en we hebben nog lege plekken.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner