Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2010 01:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Nee daarom, dat dacht ik dus ook! Er zou 0,0 moeten veranderen! Ik sleepte m'n eigen PC mee
dus daar lag het niet aan. Zulke vage shit was dat. Is er toevallig een keycombo die je mapping reset?
(lijkt me ook heel onlogisch, maar het probleem zelf slaat ook al nergens op dus waarom niet vragen he :D )

Nog nooit last gehad van een verdwenen mapping, maar je mapping backuppen voortaan is niet zo'n dom idee lijkt me ;) ?
Overigens hoeft je de S4 niet te mappen. Alles werkt via midi en hid. Midi als je zelf wil mappen, midi heeft wel nadeel dat het maar 127 stappen heeft (niet zo precies dus) terwijl HID uiterst precies is en alles is al voor je gedaan. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2010 12:02 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Wat is HID precies? En ik ga m'n mapping zeker opslaan in het vervolg!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2010 13:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Mannonymous schreef:
Dit is niet zozeer mixen dit is meer re-mixen!
Geen wonder dat ze de hoofdprijs voor deze interface vragen >.<

Klopt ;) Alleen is het voor Hardstyle denk ik er lastig om goed toe te passen... In stijlen als techno/house is t een stuk makkelijker, maar de structuur van Hardstyle loont zich niet echt voor dit soort edits

Weet ik nog zo net niet. Je kunt natuurlijk vette loops maken door kicks van track X live te mixen met de melodie-lijn van track Y of een vocal (zoals een pakkende als Front 2 Back) en die door een andere track heen mixen terwijl je het eerste doet. Of je laat het je sample bak vervangen en dan kun je in principe percies het zelfde doen als dit:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2010 13:49 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ja zo'n beatpad is helemaal ideaal. Maar als ik het dus goed begrepen heb zit dat dus ook in die S4?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2010 14:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Ja zo'n beatpad is helemaal ideaal. Maar als ik het dus goed begrepen heb zit dat dus ook in die S4?

Dat kan ook met de s4 (en elk ander midi apparaat, daar niet van :P ), alleen heeft zo'n drumpad meer knoppen beschikbaar om samples af te spelen.

Hier meer informatie over HID en Midi
deel 1
Deel 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2010 14:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Thanks voor de info, heel erg nuttig! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2010 17:07 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Thanks voor de info, heel erg nuttig! :)

Ik ben nu ook serieus aan het nadenken om op zoiets over te stappen. Het is wel vet om pioneers te hebben, maar ik denk dat die markt over een aantal jaren helemaal niet meer interessant is.. CDJ2000's gaan al via USB, en met zo een S4 kan je ook super dik samplen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2010 19:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mannonymous schreef:
TakkU schreef:
Mannonymous schreef:
Dit is niet zozeer mixen dit is meer re-mixen!
Geen wonder dat ze de hoofdprijs voor deze interface vragen >.<

Klopt ;) Alleen is het voor Hardstyle denk ik er lastig om goed toe te passen... In stijlen als techno/house is t een stuk makkelijker, maar de structuur van Hardstyle loont zich niet echt voor dit soort edits

Weet ik nog zo net niet. Je kunt natuurlijk vette loops maken door kicks van track X live te mixen met de melodie-lijn van track Y of een vocal (zoals een pakkende als Front 2 Back) en die door een andere track heen mixen terwijl je het eerste doet. Of je laat het je sample bak vervangen en dan kun je in principe percies het zelfde doen als dit:

Mja ok, maar vaak moet je dan de originele onderdelen van een track hebben.. En die kan je in veel gevallen niet uit een andere track rippen zonder dat hier kicks etc onder staan.. AVIO heeft natuurlijk de losse sounds van hun tracks zelf, en daardoor kunnen ze veel live remixjes maken.. Maar als je alleen maar normale tracks hebt, en niet de losse elementen van een track, dan wordt t moeilijk om hier on stage doormiddel van een samplebak een remix van te maken
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2010 21:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Mja ok, maar vaak moet je dan de originele onderdelen van een track hebben.. En die kan je in veel gevallen niet uit een andere track rippen zonder dat hier kicks etc onder staan.. AVIO heeft natuurlijk de losse sounds van hun tracks zelf, en daardoor kunnen ze veel live remixjes maken.. Maar als je alleen maar normale tracks hebt, en niet de losse elementen van een track, dan wordt t moeilijk om hier on stage doormiddel van een samplebak een remix van te maken

Ligt er maar net aan hoe creatief je bent. Er gaat dan natuurlijk wel meer voorbereiding in een set zitten...
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2010 12:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mannonymous schreef:
TakkU schreef:
Mja ok, maar vaak moet je dan de originele onderdelen van een track hebben.. En die kan je in veel gevallen niet uit een andere track rippen zonder dat hier kicks etc onder staan.. AVIO heeft natuurlijk de losse sounds van hun tracks zelf, en daardoor kunnen ze veel live remixjes maken.. Maar als je alleen maar normale tracks hebt, en niet de losse elementen van een track, dan wordt t moeilijk om hier on stage doormiddel van een samplebak een remix van te maken

Ligt er maar net aan hoe creatief je bent. Er gaat dan natuurlijk wel meer voorbereiding in een set zitten...


Kijk en daarom vindt ik al dat gezeur of wel of digitaal mixen ook zo'n onzin (overigens niet in deze topic hoor :P )....wel of niet beatmatchen of gewoon syncen:
Het gaat om de creativiteit en op deze manier wordt de creativiteit alleen maar groter! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2010 13:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Naja, er zit een verschil tussen digitaal mixen en op deze manier mixen natuurlijk ;) Als je digitaal mixed en je gebruikt de sync knop, maar je doet verder niks speciaals qua overgangen, dan vind ik dat je niet meer aan t mixen bent... Dan is t gewoon op een knopje drukken en klaar, kan elke idioot!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2010 16:24 
 
Hardtraxx Newbie

TakkU schreef:
Mannonymous schreef:
Dit is niet zozeer mixen dit is meer re-mixen!
Geen wonder dat ze de hoofdprijs voor deze interface vragen >.<

Klopt ;) Alleen is het voor Hardstyle denk ik er lastig om goed toe te passen... In stijlen als techno/house is t een stuk makkelijker, maar de structuur van Hardstyle loont zich niet echt voor dit soort edits

qftqftqft, helemaal waar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2010 11:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

laatst al mn dj gear verkocht, maar dit ding lijkt me wel gruwlijk fet!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2010 11:29 
 
Hardtraxx Newbie

Hee,

Heb hem hier goedkoper gevonden: http://www.promusicstore.nl/content/pro ... p?pid=1794

Later...
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2010 14:47 
 
Artiest

heel vet ding zeg!
Kun je leuk mee spelen lijkt me, haalt het woord 'performance' weer terug in "DJ performance"
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner