thedutchrages schreef:
Draidy schreef:
orrhogte klopt ja, je oor tussen de woofer en tweeter is het beste. maar heb ze iets hoger staan. hoor ik de bas beter
maar van die 1,5m weet ik niet. heb wel ooit ergens gelezen dat het het beste klinkt als de afstand tussen de 2 monitoren hetzelfde is als die van een monitor naar jou. dat je dus een mooie driehoek maakt
klopt en dat minimaal 1,5 ofzo. althans heb ik nu ook niet. ik zal het binnenkort wel een keer opzoeken.
Driehoek is inderdaad belangrijk, dan zit je in de ''sweet spot''. Dat 1,5 meter zou best wel kunnen, de RP8 zijn nogal groot dus die hebben wat afstand nodig om een beetje goed tot hun recht te komen. De kleinere RP6 bijvoorbeeld schijnt een meter nodig te hebben.
Zo die speakers aan één kant van je zetten en dan ook nog naast elkaar is doodzonde. Als je het zo laat staan had je net zo goed 1 speaker kunnen kopen. Je gebruikt immers twee speakers omdat muziek stereo is, maar met twee speakers aan dezelfde kant merk je daar niets van en had je dus ook 1 speaker kunnen neerzetten.
Sowieso lijkt het me niet fijn, al dat geluid links van je en niets rechts?