Active topics in DJ's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 33 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 6 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 19 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 6 days ago
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
lorennzkee wrote:dus als ik die dingen tegen me deur plak gaat die nog steeds trillen?
Want dat is het irritantste zeggen ze, die muziek kunnen ze nog verdragen maar dat ge trrrr trrr trrr niet :)
Hmm, dan maar een andere oplossing zoeken :)
effe een vraagje is het de deur die kraakt of de bass van de speakers?
Donateur
3580 posts member since 2009
last seen Nov 2021
de deur ;). Gaat door de speling dat dat die heeft heel de tijd tikken (door de geluidsgolven???) waardoor er dus een trrrrr trrrr trrr effect komt.
Kamer zelf hoor je het niet maar beneden is het zo irritant...
Hardtraxx Veteran
3485 posts member since 2008
last seen Jul 2018
lorennzkee wrote:de deur ;). Gaat door de speling dat dat die heeft heel de tijd tikken (door de geluidsgolven???) waardoor er dus een trrrrr trrrr trrr effect komt.
Misschien werkt dun stukje rubber opplakken op het hout waar de deur tegen aan komt als je hem dicht doet?
R
Hardtraxx Veteran
lorennzkee wrote:de deur ;). Gaat door de speling dat dat die heeft heel de tijd tikken (door de geluidsgolven???) waardoor er dus een trrrrr trrrr trrr effect komt.
moet je met een schuin plankje de deur klem zette dan hoor je het niet meer
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Wat jij met je deur hebt is resonantie ;) Kan je op 2 manieren fixen : Je kan de bass 'verplaatsen'. Bass werkt namelijk op een aparte manier. Als je een subwoofer hebt kan je hm bijvoorbeeld in een andere hoek zetten, en dan kan t getril weg zijn. De makkelijkere manier is om de sluiting van de deur te isoleren.. Plak van die isolatie rubbers op aan het frame van de deur, waar de deur ertegen aan komt. Dan zou t getril in principe weg moeten zijn!
Hardtraxx Veteran
10235 posts member since 2009
last seen Apr 2025
TakkU wrote:Wat jij met je deur hebt is resonantie ;) Kan je op 2 manieren fixen : Je kan de bass 'verplaatsen'. Bass werkt namelijk op een aparte manier. Als je een subwoofer hebt kan je hm bijvoorbeeld in een andere hoek zetten, en dan kan t getril weg zijn. De makkelijkere manier is om de sluiting van de deur te isoleren.. Plak van die isolatie rubbers op aan het frame van de deur, waar de deur ertegen aan komt. Dan zou t getril in principe weg moeten zijn!
jij hebt natuurkunde op school gehad :P Golven en resonantie is echt een kutonderwerp xd
Hardtraxx Veteran
4943 posts member since 2009
last seen 9 days ago
Inderdaad gewoon van die rubberen of schuimrubberen tochtstrips in je deuropening plakken. Werkt het beste.

Ik heb ook jaaaaren die schuimrubberen dingen aan me plafond en muur gehad, zorgt ervoor dat het niet meer zo hol klinkt in je kamer maar dempt nauwelijks. Ja, het dempt dus de reflectie van het geluid op je muren en plafond maar daar gaat het nu niet om.
Hardtraxxer
668 posts member since 2010
last seen Apr 2020
ik heb er ook last van, wat ik doe is mn oude IDkaart onderaan tussen de deur te doen zodat ie gewoon facking strak sluit, hoor je ook niets meer ;)
Donateur
last seen Nov 2021
ja idd, als ik de deur opslot doe is het minder omdat die dan minder kan bewegen.
Ga jullie raad volgen en gewoon een rubberen of mouse band tegen de slaglat aanplakken.
+als ik op slot doe kan me moeder niet komen zeuren dat het te hard staat :thumbsup:
Hardtraxx Veteran
last seen 9 days ago
lorennzkee wrote:+als ik op slot doe kan me moeder niet komen zeuren dat het te hard staat :thumbsup:
Goed punt hahaha
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
G1LL wrote:
TakkU wrote:Wat jij met je deur hebt is resonantie ;) Kan je op 2 manieren fixen : Je kan de bass 'verplaatsen'. Bass werkt namelijk op een aparte manier. Als je een subwoofer hebt kan je hm bijvoorbeeld in een andere hoek zetten, en dan kan t getril weg zijn. De makkelijkere manier is om de sluiting van de deur te isoleren.. Plak van die isolatie rubbers op aan het frame van de deur, waar de deur ertegen aan komt. Dan zou t getril in principe weg moeten zijn!
jij hebt natuurkunde op school gehad :P Golven en resonantie is echt een kutonderwerp xd
xd klopt :P Ik heb er hier thuis nog heel veel last van gehad met t plaatsen van mn subwoofer.. :P De huizen hier zitten een beetje vaag in mekaar, waardoor de gang die naar mijn slaapkamer gaat grenst aan de woonkamer van de buren.. Met als gevolg dat alle bass zich in die hoek ophoopte, en dus doordreunde richting de buren :P Terwijl ik achter mn bureau de bass amper kon horen.. Heb ff zitten rekenen, en heb t nu zo voor mekaar dat de buren niks meer horen, en ik bijna van mn stoel af tril :thumbsup:
B
Hardtraxxer
135 posts member since 2010
last seen Sep 2013
DJ_Xtremer wrote:
_dp_ wrote:
tomb wrote:Vraagje: wat is er zo goed aan CDJ's? Ze staan overal ik weet het. En dat de DJM 800 met die effecten enzo de beste is snap ik ook wel. maar welke functies heeft zo'n CDJ 1000 dan wat een 'goedkope' niet heeft? Wat maakt 'm zo speciaal?
de zwarte pianolak verf die erop zit -.- Voor hetzelfde geld koop je een CD speler die meer functies heeft zoals de Denon dns 3700.
Ieder zijn mening over de CDJ's en de DJM mixers. De reden dat de spelers en mixers van Pioneer bijna overal te vinden zijn zit hem in de kwaliteit en gebruiksgemak. Daarnaast vind ik de gear van Pioneer gewoon altijd goed werken, het enige nadeel is het hoge prijskaartje.

Ik heb inmiddels ook een nieuwe mixvideo online gegooid:
View on YouTube

Edit: zal wat vette plaatjes in volle resolutie online zetten zometeen.
Je doet wel erg veel showen..
R
Hardtraxx Veteran
extremer die effectjes bij de overgangen zijn egt irritant bij de climax die effecten klinkt nog wel en je showt een beetje veel
Hardtraxx Veteran
5464 posts member since 2009
last seen 1 day ago
Showt? En ik voor mij klinkt het soms als stop en play?
Hardtraxx Addict
1796 posts member since 2009
last seen Feb 2026
show hoort er toch bij? veel of niet in mijn ogen hoort het er bij...want als je als een lapzwans achter die draaitafel staat is ook geen succes :huh:
Hardtraxxer
119 posts member since 2009
last seen May 2026
Wat word hier bedoeld met show? Dat ik een HD video kon maken was een mazzeltje, dat ik er een leuke intro aanmaak heb ik te danken aan mijn opleiding. Ik vind het gewoon leuk om wat extra's toe te voegen aan het geheel. Helaas is het niet goed uitgepakt met de mix zelf. Daar ben ik ook niet tevreden over. Ik was gewoon domweg te snel en te enthousiast met dit. Volgende keer beter dus :) .
R
Hardtraxx Veteran
DJ_Xtremer wrote:Wat word hier bedoeld met show? Dat ik een HD video kon maken was een mazzeltje, dat ik er een leuke intro aanmaak heb ik te danken aan mijn opleiding. Ik vind het gewoon leuk om wat extra's toe te voegen aan het geheel. Helaas is het niet goed uitgepakt met de mix zelf. Daar ben ik ook niet tevreden over. Ik was gewoon domweg te snel en te enthousiast met dit. Volgende keer beter dus :) .
dat vond ik ook leuk en dat zag er ook best wel pro uit maar wat ik niet zou doen is die effecten bij een overgang want dat klinkt voor geen zak ;)
C
Aangezien het Aanbod gedeelte niet zo vaak bekeken wordt, wil ik hier ook melden dat ik mijn set verkoop! :)
2x Pioneer CDJ-800MK2 + Pioneer DJM-600! :D
Hardtraxxer
235 posts member since 2009
last seen Jun 2013
the sidespinnars wrote:ziet er netjes uit lennert maar die foto's zijn egt slechte kwaliteit maar verder ziet het er strak uit :thumbup:
Foto was met webcam gemaakt ;-)
Camera is stuk..
Donateur
last seen Nov 2021
Even een kleine voorlopige update :P.
Mijn rmp1tjes zijn terug van herstelling dus heb ze er maar even bijgezet.
Ze staan natuurlijk al terug te koop want 4 cd spelers is een beetje te veel van het goede.
Maar zolang ze niet verkocht zijn blijven ze daar zo staan :). Dus ik dacht een piccie.

Image
P
Hardtraxx Veteran
3957 posts member since 2010
last seen Jun 2017
Hehe dat ziet er vet uit :P
Hardtraxx Veteran
3416 posts member since 2009
last seen Apr 2025
hoe duur was dat bij elkaar
wou dat ik zoiets had :(
Donateur
2718 posts member since 2009
last seen Oct 2014
lorennzkee wrote:Even een kleine voorlopige update :P.
Mijn rmp1tjes zijn terug van herstelling dus heb ze er maar even bijgezet.
Ze staan natuurlijk al terug te koop want 4 cd spelers is een beetje te veel van het goede.
Maar zolang ze niet verkocht zijn blijven ze daar zo staan :). Dus ik dacht een piccie.

Image

Kom is em MSN :P
Hardtraxx Veteran
last seen 9 days ago
Leuk setje Lorenzz ;) Reloop's gewoon laten staan joh, leuk voor samples :P
Donateur
last seen Nov 2021
Nah, heb er liever wat geld voor in de plaats terug.
Heb al genoeg betaald voor die dingen om ze daar zon beetje nutteloos te laten staan :P