hey ,
ik heb ook een probleem, ik heb een dj setje gekocht en ik wou ook mn sets opnemen met Audacity, alleen nu heb ik wat problemen:
ik heb vanaf mijn mixer REC uitgang , 2 tulp kabels ( wit en rood, gewoon analog zegmaar) ingeplugd in de rec uitgang en aan de aneere kant van die kabel zit een line-in plug. die zit in de line-in ingang (blauwe) in mn geluidskaart in de pc.
als ik dan Audacity opstart (en doe wat via die ,,How to record your mix with Audacity" van youtube moet, dan kom ik direct al op een probleem, bij het instellen kan ik geen Opneemapparaat vinden, wel Realtek maar dat is van de oude speakers volgens mij, ik kan wel als ik Audacity opstart, ergens onder de pauze en opneemknop , in zo'n klein lijstje selecteren ,,lijningang" . als ik dan en cdtje in mn cd speler (Numark ndx400) doe ,en op play druk dan zie je wel dat ie het opneemt , maaaar: dan moet ik wel de gain heel laag zetten en dan hoor ik het door mn speakers heel zacht, dit vind ik raar, en ook heb ik tijdens het (voor)beluisteren van een nummer op de koptelefoon een soort van echo, of vertraging, de koptelefoon loopt iets van 2 seconden voor.
hoe kan ik dit oplossen?