Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2012 19:54 
 
Hardtraxx Newbie

dankje nu is dat probleem opelost en ik heb zelf het ,,Uitgangsvolume'' op 0 gezet, nu zit er geen echo meer op , dus alle problemen zijn opgelost!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2012 19:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

als je met dit programma wil opnemen hoe waar moet ik hem dan aansluiten van mengpaneel naar comp?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2012 19:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Intervention schreef:
als je met dit programma wil opnemen hoe waar moet ik hem dan aansluiten van mengpaneel naar comp?


Gewoon een Rood-Wit(RCA) naar jack 3.5mm (Oortjes, Microfoon, etc.) kabeltje vanuit je mixer naar je line in op je computer duwen. Dan denkt ie dat dat de microfoon is en record audacity dat :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2012 22:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat dus. Is heel simpel. Als hij niet van de goede input zou opnemen kan je altijd nog bij audacity bij voorkeuren de input aanpassen.

Alleen komt het wel vaak voor dat de input op je computer standaard niet zo goed is, dan zul je een usb geluidskaart nodig hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 15:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hardphonic schreef:
Intervention schreef:
als je met dit programma wil opnemen hoe waar moet ik hem dan aansluiten van mengpaneel naar comp?


Gewoon een Rood-Wit(RCA) naar jack 3.5mm (Oortjes, Microfoon, etc.) kabeltje vanuit je mixer naar je line in op je computer duwen. Dan denkt ie dat dat de microfoon is en record audacity dat :)


ty het werkt dus komt helemaal goed :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 16:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Intervention schreef:
Hardphonic schreef:
Intervention schreef:
als je met dit programma wil opnemen hoe waar moet ik hem dan aansluiten van mengpaneel naar comp?


Gewoon een Rood-Wit(RCA) naar jack 3.5mm (Oortjes, Microfoon, etc.) kabeltje vanuit je mixer naar je line in op je computer duwen. Dan denkt ie dat dat de microfoon is en record audacity dat :)


ty het werkt dus komt helemaal goed :)


Mooizo :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 17:23 
 
Hardtraxxer

als ik een set opneem dan hoor ik gewoon maar de helft en klinkt alles heel lelijk^^
Met wazige 'wind' enzo op de achtergrond^^

Is dit omdat ik dit met mijn laptop opneem en de kwaliteit zo bagger is of?
EDIT: ik zie net dat ik met de microfoon van mijn laptop opneem, waarschijnlijk is dit het probleem maar hoe verander ik dit?

bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 22:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heb je gear of draai je met software?
Als je met software draait zit er vaak al een recordfunctie in het programma
Met gear moet je Afbeelding zo'n kabel met de jackplug in de line in aansluiting van je laptop pluggen, en met de rca pluggen op de record out op je mixer ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2012 10:46 
 
Hardtraxxer

JA dat heb ik ook gedaan (heb gear 2x rmp2 en rmx40) maar ik krijg als ik het
opneem zo'n slechte kwaliteit dat ik zels bijna niks hoor dusja...

Ik denk dat dit komt omdat ik met mijn micro van mijn laptop opneem fzo?
Ik heb de roode en witte in mijn rmx steken bij rec en die zwarte bij mijn hoofdtelefooningang van mijn
laptop want ik heb geen andere ingang buiten microfoon. Sommige mensen zeiden dat ik een line-in moest
hebben en eventueel dan een externe geluidskaart moest kopen voor mijn laptop? :)

Zou deze goed zijn (heeft een lin-in): http://www.alternate.nl/html/shop/produ ... o=kk%23ea4
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2012 15:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het heeft sowieso geen zin als je het op je hoofdtelefoonUITGANG aansluit, dan moet je hem op je microfooningang inpluggen (of evt. een externe geluidskaart kopen als je hier extra geld aan uit wil geven)
Als audacity dan nog via de verkeerde ingang opneemt, moet je bij je settings het ingangskanaal (of hoe het ook mag heten) wijzigen
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2012 17:47 
 
Hardtraxxer

Als ik hem op de microfoonuitgang doe dan neemt hij helemaal niet op?
Dus moet gewoon een externe geluidskaart kopen denk ik :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2012 19:44 
 
Hardtraxxer

Meestal kun je ergens in de instellingen wel wijzigen bij audacity EN je geluidskaart dat hij moet opnemen via de lijnINGANG.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 16:39 
 
Hardtraxxer

Dit ga ik dan eens zoeken, als iemand dit weet, let me know :) bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 18:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Welke laptop heb je? Misschien dat ik je dan verder kan helpen
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 22:14 
 
Hardtraxxer

Aspie 5742

Gr en alvast erg bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 22:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Je moet je jackplug op de microfoonaansluiting (ingang) inpluggen, en dan moet je bij audacity je ingangssignaal instellen op de microfooningang. Als deze er niet bij staat moet je bij configuratiescherm -> hardware en geluiden -> geluid -> opnemen rechtermuisknop en dan uitgeschakelde apparaten weergeven en niet aangesloten apparaten weergeven aanvinken, mits je microfooningang er niet al bij staat daar bij geluidsbronnen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 22:49 
 
Hardtraxxer

En er dan ook voor zorgen dat geluidsboosten UIT staan. Bij een laptop die ik ooit gebruikte om op te nemen was het zo dat er een boost op de ingang zat. Speciaal voor microfoons. Als deze uit staat zou hij normaal moeten opnemen
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 23:04 
 
Hardtraxxer

Morgen even proberen :p bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 19:07 
 
Hardtraxxer

EDIT: Heb het, bedankt :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 22:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

No problem, daar zijn we hier tenslotte voor om anderen te helpen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 15:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

xypes schreef:
EDIT: Heb het, bedankt :p


Hoe zijn al je instellingen nu precies want heb last van precies hetzelfde probleem, ook met RMP en RMX ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2012 13:56 
 
Hardtraxx Veteran

als ik een set opneem en de set later terug beluister hoor ik altijd windows geluiden door mijn set heen.
iemand die weet hoe ik alleen de set opneem zonder die geluiden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2012 15:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Forbidden Phobia schreef:
als ik een set opneem en de set later terug beluister hoor ik altijd windows geluiden door mijn set heen.
iemand die weet hoe ik alleen de set opneem zonder die geluiden?

iik weet niet waaarmee je mixt, maar je moet gewoon je externe microfoon inschakelen, als et goed is neemt ie dan alleen de microfoon(dus de mixer op). als je gewoon met software op de laptop mixt moet je systeem geluiden uit zetten tijdens het opnemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2012 11:02 
 
Hardtraxx Veteran

ik neem op met Gear.. Reloop maar ik las ergens dat je The Jack moet uitzetten (Nuracore zei dat) maar ik kan het nergens vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2012 11:15 
 
Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Alleen komt het wel vaak voor dat de input op je computer standaard niet zo goed is, dan zul je een usb geluidskaart nodig hebben.

Zelf nooit last van. Gewoon microfoonvolume verlagen totdat de distortion weg is en dan is de kwaliteit prima. :)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner