Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2018 22:12 
 
Hardtraxx Elite

Hmm beetje vreemd, zou het dan aan mijn mixer liggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2018 11:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Toen ik moest draaien op Hardfest werd het licht in de jogwheel van 1 van de CDJ's rood in plaats van wit. Ik kon er verder wel gewoon mee draaien en merkte geen verschil. Ook zie ik bij filmpjes van DJ's vanuit de booth dit vaker gebeuren.

Dus puur uit interesse wil ik wel weten wat dit betekent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2018 15:20 
 
Hardtraxxer

Chroman schreef:
Toen ik moest draaien op Hardfest werd het licht in de jogwheel van 1 van de CDJ's rood in plaats van wit. Ik kon er verder wel gewoon mee draaien en merkte geen verschil. Ook zie ik bij filmpjes van DJ's vanuit de booth dit vaker gebeuren.

Dus puur uit interesse wil ik wel weten wat dit betekent.

Wanneer je de fader op de mixer open hebt zal de ring om de jogwheel wit zijn en wanneer de fader dicht staat is die rood :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2018 17:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

immuunm schreef:
Hmm beetje vreemd, zou het dan aan mijn mixer liggen?

Wat er bovenstaand gezegd word. Ik ga ee niet van uit dat jij een langer dan 25 kabel naar je speakers hebt die ergens opgerold ligt

Kan ook aan je digitale audio driver in de mixer liggen maar dan zouden meerdere dit hebben van dit type mixer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2021 11:02 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Ik heb een probleempje met mijn Pioneer CDJ 850.

Betreft namelijk 1 cdj. De andere werkt naar behoren.
Als ik een track selecteer, dan spoelt hij de track automatisch terug. Lijkt of de searchbutton is ingedrukt waardoor meerdere knoppen blokkeren, maar hij is niet ingedrukt. Door middel van de vinyl functie kan ik de track wel naar voren spoelen en starten, maar dan werkt de cuebutton niet... als de track eenmaal speelt kan ik het bpm niet wijzigen of op de back button klikken om een andere track te zoeken.

Video: https://streamable.com/6l00s6
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2021 12:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als eens geprobeerd om wat te duwen/prullen met de searchbutton? Misschien zit die wel wat vast maar niet op een zichtbare manier.

Ook al eens een factory reset geprobeerd? https://www.manualslib.com/manual/94980 ... ml?page=39
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2021 00:12 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Als eens geprobeerd om wat te duwen/prullen met de searchbutton? Misschien zit die wel wat vast maar niet op een zichtbare manier.

Ook al eens een factory reset geprobeerd? https://www.manualslib.com/manual/94980 ... ml?page=39

Heb hem laten nakijken. Touch sensoren rondom jogwheel reageren niet in de testmodus en blijft continu aan alsof je erop duwt. Ring is sowieso kapot, maar weet nog niet of er meer kapot is. Dat laat hij me weten wanneer eerst de ring vervangen wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2021 20:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het bpm in mijn Rekordbox verspringt opeens. Daardoor gaan platen die ik gelijk heb liggen (tijdens mixen) er dus ook weer naast liggen.. Ik heb Rekordbox gewoon netjes ge-update naar de meest recente versie en ik heb alle platen ook al eens geanalyseerd. Weet iemand waar het aan kan liggen? Heb als voorbeeld een kort filmpje gemaakt:
https://vimeo.com/551610267

Dit probleem komt ook voor als ik gewoon met m'n muis draai, dus zonder controller. Aan stof o.i.d. in de schuiven van de controller kan het dus niet liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2021 20:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
Het bpm in mijn Rekordbox verspringt opeens. Daardoor gaan platen die ik gelijk heb liggen (tijdens mixen) er dus ook weer naast liggen.. Ik heb Rekordbox gewoon netjes ge-update naar de meest recente versie en ik heb alle platen ook al eens geanalyseerd. Weet iemand waar het aan kan liggen? Heb als voorbeeld een kort filmpje gemaakt:
https://vimeo.com/551610267

Dit probleem komt ook voor als ik gewoon met m'n muis draai, dus zonder controller. Aan stof o.i.d. in de schuiven van de controller kan het dus niet liggen.


Waar staat je analysis mode op?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 22:13 
 
Hardtraxx Elite

corneelwr schreef:
Het bpm in mijn Rekordbox verspringt opeens. Daardoor gaan platen die ik gelijk heb liggen (tijdens mixen) er dus ook weer naast liggen.. Ik heb Rekordbox gewoon netjes ge-update naar de meest recente versie en ik heb alle platen ook al eens geanalyseerd. Weet iemand waar het aan kan liggen? Heb als voorbeeld een kort filmpje gemaakt:
https://vimeo.com/551610267

Dit probleem komt ook voor als ik gewoon met m'n muis draai, dus zonder controller. Aan stof o.i.d. in de schuiven van de controller kan het dus niet liggen.


Is dat als je de plaat al afspeelt of als ie gepauzeerd is?
Bij mij is 't zo als ie 'm afspeelt dat dat ook telkens met kleine beetjes veranderd, heeft bij mij nog geen invloed gehad echt op m'n mixes. Als je 'n fix hebt hoor ik 't graag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2022 14:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoi allen,

Bij mijn rx2 geeft opeens 1 kant meer volume dan dan de andere. Stel je hebt op beide decks hetzelfde nummer met de trim even hoog, draait de rechter kan vol in het rood en klinkt het helemaal kut. Wanneer je hem terug draait tot die niet meer in het rood is, is die weer veel te zacht. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2022 16:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Doe je autogain eens uit. Heb je dan hetzelfde probleem? Crossfader?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2022 21:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
Doe je autogain eens uit. Heb je dan hetzelfde probleem? Crossfader?


Hoe zet je de autogain uit (op RX2, in Rekordbox vind ik m wel)? Even gezocht maar vind er niks over. Crossfader heb ik altijd uit staan, dus lijkt me niet het probleem haha. Thanks voor je reactie!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2022 09:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ah dacht dat er software matig op de RX ook wel een autogain optie op zou zitten. Dan geen idee! Succes
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2022 09:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
Het bpm in mijn Rekordbox verspringt opeens. Daardoor gaan platen die ik gelijk heb liggen (tijdens mixen) er dus ook weer naast liggen.. Ik heb Rekordbox gewoon netjes ge-update naar de meest recente versie en ik heb alle platen ook al eens geanalyseerd. Weet iemand waar het aan kan liggen? Heb als voorbeeld een kort filmpje gemaakt:
https://vimeo.com/551610267

Dit probleem komt ook voor als ik gewoon met m'n muis draai, dus zonder controller. Aan stof o.i.d. in de schuiven van de controller kan het dus niet liggen.

Even mezelf quoten :P Heb van Jordi de handige tip gekregen om al mijn platen in Export modus te analyseren, zo krijg je altijd keurig kloppende bpm's bij je platen. Misschien heeft iemand hier wat aan, even een screenshotje ter verduidelijking:

https://i.ibb.co/xhjznf8/screen.jpg

Weet niet of het de goeie toppa is, maar zijn er hier mensen die met vinyl draaien, en zo ja: hebben jullie nog tips qua gear? Wil eigenlijk al m'n hele leven op vinyl leren draaien, en nu heb ik ruimte gemaakt en wat geld gespaard. Ik twijfel tussen Reloop RP-2000 MK2 spelers of Pioneer PLX-5000 met een simpel 2-kanaals mixertje erbij. Als speakers ook nog twijfels tussen Pioneer of KRK, qua richtprijs wil ik in z'n totaliteit het liefst onder de 1500 blijven :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2022 08:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb tijdens corona een plx-500 aangeschaft en ben vinyl gaan verzamelen. Wil binnenkort een 2e aanschaffen zodat ik ook kan gaan draaien met vinyl (ik gebruik dan m'n rx2 als mixer). Het apparaat is voor thuisgebruik prima dus kan ik zeker aanraden. Ik heb toen ook getwijfeld tussen de plx-500 en de reloop 2000, volgens mij had de plx-500 net wat meer opties (3 afspeelsnelheden ipv 2, usb output voor opnemen (?)) en toen waren ze dezelfde prijs dus heb daarom voor de plx-500 gekozen.

Mocht je op korte termijn al op (thuis)feesten willen gaan draaien met die apparatuur dan kan je beter een model omhoog (plx-1000 of reloop 4000) omdat deze een stuk stabieler zijn en de naald er dus minder snel af zou schieten wanneer er bijv. tegen de dj booth aangestoten wordt of dat soort dingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2022 11:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoi allen,

Wanneer ik de opnames op mijn XDJ-RX2 terug luistert blijkt dat die erg veel clipt. Hij haalt ook bepaale fragmenten 'door elkaar' (slaat een stuk van het nummer over en dat stuk komt later ineens terug in de opname). Tijdens de opname draai ik niet in het rood. Verre van zelfs. Hij doet het ook wanneer ik gewoon op 0db draai. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt voor het mee denken! :)
Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner