Hardtraxxer
562 posts member since 2008
last seen May 2013
Ik heb geen idee of ik het op dit deel van het forum kan vragen, maar het moet toch ergens geplaatst worden.

Sinds pas zit ik een beetje met een probleem met het branden. Hele tijd cd's gebrand met Itunes tot voor kort, mijn cdspelers pakken de cds niet meer die ik brand met Itunes. Ik dacht dat het aan m'n cdspelers lag, maar probeerde toch even een cdtje te branden met windows media player. Dit werkte en m'n cd speelde af.

einde probleem dacht ik, maar toch niet... De volgende morgen weer windows media player cd erin en mijn Reloop RMP-1's wilde de cd niet laden. Om uit te zoeken of het probleem aan m'n brander lag ben ik gaan branden met m'n laptop. Deze cd's pakt hij, of ik ze nou brand met Windows Media Player of Itunes.

Het ligt dus toch aan m'n brander van m'n computer. Nu is het niet ideaal om steeds m'n tracks op usb-stick of hdd te zetten en te branden met m'n laptop dus wil ik toch met mijn PC kunnen branden.

btw, cd's die ik brand met m'n pc, kan ik wel gewoon in de auto afspelen.

Ik hoop dat iemand een idee heeft wat de oplossing kan zijn.

Alvast bedankt
E
in elk geval: laagste stand toeren branden. welk Besturingssysteem gebruik je? heb je Nero 9/10? en dan schijf eenmalig branden met Afsluiten selecteren en dan moet ie t doen :thumbsup:
Hardtraxxer
last seen May 2013
Nero nu aan het installeren want ben wel benieuwd of hij het dan wel doet...
Hardtraxx Veteran
4943 posts member since 2009
last seen 11 days ago
Showey wrote:Nero nu aan het installeren want ben wel benieuwd of hij het dan wel doet...
Inderdaad, branden op 24x of lager, branden met Nero en niet vergeten af te sluiten. Heeft al eens ergens in een topic gestaan maar dat kan ik even niet vinden...
Hardtraxxer
last seen May 2013
Hij laad de cd nu, benieuwd of dat over een paar uur nogsteeds zo is, want dan is dit de oplossing :thumbsup:.

Alleen nog even uitvinden hoe tags toe te voegen, want geeft nu nog no-text aan op cdspeler... Iemand idee hoe dat werkt met Nero 10? Itunes deed het wel altijd.
Hardtraxxer
89 posts member since 2011
last seen Mar 2012
hmm staat toch ergens een vakje waarin je kunt aanvinken van; titels op cd schrijven ofzo?
gebruik zelf geen nero 10, dus weetniet of het daar ook er staat..
Hardtraxxer
last seen May 2013
Dat vakje zoek ik ja, maar kan het niet vinden :P
E
de tracks voor het branden met MP3TAG aanpassen. en dan zal t wel werken. met nero 10 heb ik zelf die funcntie nog niet gevonden.

nee ik gebruik nero 10 maar 2 x per jaar. en bij events waar opgenomen is. voor de voorbeeld disc om in grote aantallen te kopieren.
Hardtraxxer
last seen May 2013
Ik heb gister dan een cd met Nero gebrand. Gister pakte hij hem wel, nu stop ik hem in de cdspeler en blijft deze op reading hangen... Ik snap er niks meer van :') Toch maar met laptop blijven branden dan?
Hardtraxxer
89 posts member since 2011
last seen Mar 2012
hmm, het kan ook aan je reloops liggen.. ik heb ook de rmp1's gehad.. en op een gegeven moment kreeg ik ook problemen met CD's.
ik liet hem opsturen naar Reloop en daar zeiden ze dat de CD-lezer beschadigd was. Ik liet hem toen maken voor 70,- en 3 maanden later zelfde probleem weer..

advies: koop pioneer :$
Hardtraxxer
last seen May 2013
infact wrote:hmm, het kan ook aan je reloops liggen.. ik heb ook de rmp1's gehad.. en op een gegeven moment kreeg ik ook problemen met CD's.
ik liet hem opsturen naar Reloop en daar zeiden ze dat de CD-lezer beschadigd was. Ik liet hem toen maken voor 70,- en 3 maanden later zelfde probleem weer..

advies: koop pioneer :$
Naja raar dat de spelers wel gewoon met laptop gebrande cd's pakt
Hardtraxx Veteran
last seen 11 days ago
En originele cd's dan, pakt hij die wel altijd?
Hardtraxxer
last seen May 2013
Ja die pakt hij ook
P
Hardtraxx Veteran
3957 posts member since 2010
last seen Jun 2017
Ik brand altijd op 1x met Itunes... gewoon zo laag mogelijk.
Hardtraxx Veteran
last seen 11 days ago
Showey wrote:Ja die pakt hij ook
Dan moet het toch bijna aan de manier van branden liggen of aan je cd's. Misschien eens een ander merk cd's proberen? Zou wel raar zijn het daaraan zou liggen maar je weet maar nooit.
Hardtraxxer
last seen May 2013
Heb altijd met m'n pc gebrand en met dezelfde cd's brand ik al 2 jaar... Snap er niks van.
Hardtraxxer
283 posts member since 2010
last seen Dec 2012
Je zou zeggen dat het dan aan je brander werkt in de pc ?
Hardtraxxer
last seen May 2013
Ja, maar waarom mijn autoradio de cd's dan wel pakt en alle andere radio's en zelfs de Pioneers in clubs :P
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
Donateur
3580 posts member since 2009
last seen Nov 2021
Met mijn reloops heb ik daar ook heel veel last mee gehad. Ook aantal verschillende programma's en cd's uit geprobeerd en uiteindelijk was ik het zo beu dat ik pioneers heb gekocht en nog nooit 1 keer last van gehad. Ik heb mijn reloops ook opgestuurd en laten maken en dan doorverkocht. Geen idee of ze het nu nog hebben :)
Hardtraxxer
last seen May 2013
Gebrand met m'n nieuwe cd's van Platinum en deze werken wel gewoon goed...
P
Hardtraxx Veteran
3957 posts member since 2010
last seen Jun 2017
Kick effe dit topic.

Ik brand met iTunes en hij geeft op een Reloop (mijn eigen cd spelers hebben geen text functie) 'No Text' of 'No Name' aan ipv de track titel. Hoe kan ik dit veranderen? :)
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Bij iTunes als je gaat branden CD text aanvinken ;)
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
biscuit wrote:in elk geval: laagste stand toeren branden. welk Besturingssysteem gebruik je? heb je Nero 9/10? en dan schijf eenmalig branden met Afsluiten selecteren en dan moet ie t doen :thumbsup:

waarom moet het eigenlijk zo laag mogelijk? nog nooit van gehoord en brand alles gewoon op hoogste snelheid.
heb ik nu grote fout gemaakt?
Artiest
6117 posts member since 2010
last seen May 2026
Neehoor, maar 't heeft wel wat meer risico's denk ik