mi-qael schreef:
Setje een aantal dagen geleden gemaakt. Benieuwd naar jullie comments, begin ging al gelijk een beetje fout maar ben toch benieuwd wat jullie ervan vinden.
https://soundcloud.com/michaelwierckx/r ... by-michaelTracklist:
...
Het eerste wat ik dacht toen ik hem aanzette was, zo dat BPM is meteen wel erg hoog. Ik vind het zelf altijd lekkerder om het BPM op te bouwen door de set heen. In het begin gaat het inderdaad meteen al aardig mis. probeer ook je beginplaat te cue-en, op de eerste break bijv. (hier op 25sec.). Vervolgens lijkt het wel alsof je de fader omhoog hebt staan terwijl je hem cue't. klinkt misschien wat raar maar dat is hoe ik het een beetje ontvang. door het hoge tempo en het vele (vaak ook verkeerde moment) van teasen klinkt het heel erg chaotisch. als je hem er in de 2e climax echt ingooit klinkt wel weer heel vet(het moment met de vocal van Midnight Freaks) alleen laat je Burn iets te lang doorlopen.
Bij de 2e overgang lijkt het alsof je de EQ's niet gebruikt, de lage frequentie's vallen hierdoor weg. Heb je Born to Fight toevallig ook geript ofzo? Het geluid is namelijk zachter als er een kick bij komt. Kan ook zo zijn dat je opname heeft geclipt.
Born to Fight -> gangsta Shit is weer op een mooi moment gedaan alleen hoorde ik Gangsta Shit een beetje te laat aankomen, kan ook weer kwestie van smaak zijn

ook bij deze had je wel iets meer met EQ's kunnen werken.
Million Gods komt er ook wat plotseling in. Ik vind het zelf wel mooi om een beetje te teasen om een plaat iets meer 'ontvangst' te geven. Bij het faden is het misschien beter om of in 1x weg te halen, of rustig dmv de EQ's. Je haalt hem nu een beetje half abrupt weg.
Unlike Others ligt er wel lekker op en is opzich een prima overgang, alleen ik mis weer de EQ. Daarnaast vind deze platen ook niet echt bij elkaar passen. als ik zo naar je TL kijk zit er sws niet echt een opbouw in. Unlike Others is namelijk veel en veel harder dan Bolivia die je ergens achteraan hebt staan. Zelf zou ik in deze tl bolivia in de eerste 3 platen hebben gezet. dan krijg je ook weer net wat meer buildup.
zal nu iets minder uitgebreid gaan doen anders wordt het wel een hele lap text.
07->08 - Erg rommelig, je komt ook niet lekker uit, probeer tracks iets meer te 'leren' dus intro's/climaxen kennen ahv aantal sec of blokken (van bijv. 12sec.). In VDJ zou je deze blokken ook heel makkelijk kunnen zien. dat helpt vooral in het begin heel veel.
08->09 - Hier pak je het al wat beter op, hij loopt opzich prima, je draait aan de laag, alleen had je misschien ook wel wat aan de mid kunnen draaien zou hij iets soepeler van worden.
09->10 - break loopt lekker gelijk, jammer genoeg vind ik dat bij deze platen niet zo lekker vanwege 2x vocalen, uitmix is verder prima.
10->11 - Snare tease is leuk, uitmix haalt beetje drive eruit doordat hij nog iets te abrupt is
11->12 - Ai die laag, beetje te duidelijk aanwezig
12->13 - jezus die bass, haalt alle andere tonen weg zeg, ik raad je aan om je laag niet boven '2 uur' te zetten, dit gaat echt nergens over
13->14 - Cocaine tease in break is erg leuk, misschien dat je hem de 1e x iets langer door had kunnen laten gaan (hotcue/cue-play), vind het teasen in de climax zelf wat minder. ook die bass-switch is wat raar geplaatst. zelf had ik beide breaks niet door elkaar laten lopen, klinkt erg rommelig, platen passen ook niet echt bij elkaar imo. opzich lopen de platen weer mooi door elkaar alleen klinkt het gewoon niet, puur platen keuze.
14->15 - je mixt Bitches & Hos uit op het snellere stuk, tsja, dan zal die niet gelijk lopen.
15->16 - Hij lag er in eerste instantie naast, vocalen voor de uitmix zijn wel weer heel chill maar dat kwam mede omdat je hem eerst moest afkappen.
16->17 - wel een beetje laat, je mixt de laatste 10min. maar 2 tracks, en dat met dit bpm, wat aan de trage kant, klinkt verder prima. Outro laten lopen is wat saai, bpm vertraging had ook in de laatste break gekunt.
zo... dikke lap text
kan soms wat negatief overkomen maar hoop dat je er wat aan hebt, let echt op je EQ's, das voor nu echt een verbeterpunt