Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2010 00:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Pioneer heeft met de HDJ 500 een serie hoofdtelefoons op de markt gebracht die zeer geschikt zijn voor gebruik als DJ koptelefoon, maar ook als reguliere hoofdtelefoon prima te gebruiken zijn. De HDJ500 is een stijlvolle en comfortabele headphone met een betaalbare prijs.
De HDJ-500 is door Pioneer ontwikkeld met de HDJ-2000 in het achterhoofd. Dat is terug te zien in het design. Het merk heeft met de HDJ 500 opnieuw een zeer stijlvolle koptelefoon geproduceerd. Ook heeft Pioneer rekening gehouden met het gemak voor de gebruiker. De oorschelpen zijn gemaakt van urethaan in combinatie met goede kwaliteit leer, wat de HDJ 500 geschikt maakt voor lange luistersessies, onderweg of tijdens een set.
Uiteraard staat de HDJ500 ook op audio gebied zijn mannetje. De hoofdtelefoon levert een zeer helder geluid op met name de lage en middentonen. Dit maakt de koptelefoon een ideale partner voor de DJ. De HDJ 500 is voorzien van 40 mm grote drivers en een snoer van 1.2 meter. Een extra kabel van 3 meter wordt meegeleverd.

Specificaties:
- hoofdtelefoon
- kleur: zwart
- frequentie bereik: 5 Hz – 28 kHz
- impedantie: 45 Ohm
- maximale invoer: 200 mW
- uitvoer geluidsniveau: 105 dB
- drivers: 40 mm dome type
- plug: 3.5 mm 3P vergulde mini plug
- gewicht: 200 gr
- snoer: 1.2 m
- inclusief: 6.3 mm adapter, extra 3 m snoer

De HDJ 500 is te verkrijgen in drie verschillende kleuren: wit, rood en deze zwarte uitvoering.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2010 00:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

De rede dat ik deze heb toegevoegd is, omdat ik hem sinds gister binnen heb en ik het een heel fijn koptelefoon vind.

Pluspunten:
Hij is licht sluit,
sluit goed af,
geluid is goed,
is op de markt voor een zeer betaal bare prijs (119,-),
het wegdraaien van het rechter oor,
1 lang snoer en 1 kort snoer wordt er bijgeleverd.

en minpunten tot nu toe :P
Drukt misschien wat zwaarder op de oren,
en je kan de koptelefoon niet opvouwen

Wat is jullie mening over de HDJ-500?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2010 00:42 
 
Artiest

Nooit gehoord, maar ziet er mooi uit en een ruim frequentiebereik, ik denk dat je goed aan je trekken komt hiermee. Zowel op draaien, producen als luisteren sectie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2010 17:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Denk dat t best een goeie budget koptelefoon is! Ziet er iig steviger uit dan dat Reloop spul ;) Zal ook wel iets duurder zijn, maarja dat heb je bij Pioneer.. Deze is denk ik perfect voor degenen die de HDJ2000 en de HDJ1000 toch net wat te duur vinden! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2010 20:19 
 
Hardtraxx Veteran

is een leuk dingetje maar ik blijf lekker bij me HDJ2000 :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 09:33 
 
Hardtraxx Newbie

Mijn eerste indruk :

ik was aangenaam verrast over het geluid hiervan, toegegeven de bass is aangedikt iets waar ik normaal niet echt van houd maar bij deze klinkt het wel lekker. Ik gebruik hem echter wel voor muziek onderweg, als vervanger voor een setje Sennheiser oordopjes.

Als ik hem ga vergelijken met de HD25, welke ik ook heb gehad, dan valt mij ook het draagcomfort gelijk op.

Bij de HD25 werd op mijn oren een druk uitgevoerd; daarbij genomen dat ik bril dragend ben was dit een grote ergernis destijds voor mij van de HD25.

Qua geluid:

De HD25 heeft een eerlijker geluid, wat kan ik hierop zeggen, tja persoonlijk, houdt je van een eerlijk geluid of mag van je de Bass meer aanwezig zijn.

Als ik hem vergelijk met de HDJ2000, welke ik zelf ook heb en gebruik voor DJ/Productie werk; dan kan ik maar 1 ding zeggen, daar kan deze niet tegenop.

De HDJ2000 heeft voor mij van de 3 genoemde HP's het beste/lekkerste geluid ! beste draagcomfort, beste afsluiting/demping en bouwkwaliteit.

Toch zie ik deze HDJ500 echt als het kleine broertje vd HDJ2000 en zal ik deze ook echt aanraden aan menigeen die een goede HP voor een nette prijs zoekt.


plus punten :

+ Geluidskwaliteit met name de Bass weergave
+ kunnen wegdraaien van het rechteroor
+ 2 snoeren bijgeleverd, 1 korte en 1 lang krulsnoer
+ vergrendeling van het snoer
+ leren kussen en hoofdband

min punten :

- Drukt op de oren
- iets wat schel in het hoog
- voor sommigen misschien teveel bass
- niet opvouwbaar


Oordeel 4/5 sterren
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 12:24 
 
Artiest

teveel bass? Ik vind het frequentiebereik van de koptelefoon een gigantisch voordeel, geen nadeel, zo krijg je juist een goede weergave van het geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 15:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het gaat niet om het frequentiebereik, maar om de 'kleuring' van het geluid...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 15:33 
 
Hardtraxxer

ben benieuwd of deze je de prijs kwaliteit garantie geeft omdat ie stuk goedkoper is dan de hdj 2000 bijv.

Verder had ik laatst een Dre Beats headphone op, die duurste... daar komt pas mooi geluid uit! en sluit ook supergoed af! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 16:27 
 
Artiest

TakkU schreef:
Het gaat niet om het frequentiebereik, maar om de 'kleuring' van het geluid...


ja ik heb m nooit gehoord dus ik kan alleen uitgaan van de specificaties, maar is het qua geluid niet helder dan?/realistische weergave? Ik weet niet of die eventueel bass-boost heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 17:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
TakkU schreef:
Het gaat niet om het frequentiebereik, maar om de 'kleuring' van het geluid...


ja ik heb m nooit gehoord dus ik kan alleen uitgaan van de specificaties, maar is het qua geluid niet helder dan?/realistische weergave? Ik weet niet of die eventueel bass-boost heeft.

Dat zegt hij dus. Het bereik is prima maar het klinkt niet goed. Te veel bass (ten opzichte van de overige tonen) is ook niet goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 17:48 
 
Artiest

het hangt er maar vanaf wat hij verstaat ponder teveel bass, veel mensen hier hebben een setje met een minimum van 60Hz ofzo dus dan is t wennen, daarom wou ik wat duidelijkheid :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 08:45 
 
Hardtraxx Newbie

Inderdaad, tov het mideen en het hoog vind ik dat het laag teveel aanwezig is. daar doelde ik dus op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 11:57 
 
Hardtraxxer

Heb hem ook vind het goede koptelefoon vooral dat je het rechteroorschelp weg kunt draaien vind ik erg handig ten opzichte van een normale dj koptelefoon. Hij is in ieder geval beter dan de reloop die ik eerst had, die na een half jaar gebruiken afbrook :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 13:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik vind het een super fijne koptelefoon (Y)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2010 20:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ze zien er mooi uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2010 20:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Geluidskwaliteit is prima.
Iets aangedikte bass.
Het is licht.
Zitten wel lekker.
Sluit wel goed af.
Mooie koptelefoon!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2011 23:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

even een kleine kick van dit topic.
Ik ben nu gewend te draaien met een reloop rhp pro 3500.
Is de pioneer een goede keuze, aangezien ik een nieuwe wil.
Heb vaak maar de koptelefoon schuin op (alleen de rechter of linkerschelp dus :innocent: ), kan dat met deze ook,
of is het alleen mogelijk om de rechter schelp weg te kunnen draaien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2011 23:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ETB schreef:
even een kleine kick van dit topic.
Ik ben nu gewend te draaien met een reloop rhp pro 3500.
Is de pioneer een goede keuze, aangezien ik een nieuwe wil.
Heb vaak maar de koptelefoon schuin op (alleen de rechter of linkerschelp dus :innocent: ), kan dat met deze ook,
of is het alleen mogelijk om de rechter schelp weg te kunnen draaien?

Jep, dat kan :)

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2011 23:59 
 
Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:
ETB schreef:
even een kleine kick van dit topic.
Ik ben nu gewend te draaien met een reloop rhp pro 3500.
Is de pioneer een goede keuze, aangezien ik een nieuwe wil.
Heb vaak maar de koptelefoon schuin op (alleen de rechter of linkerschelp dus :innocent: ), kan dat met deze ook,
of is het alleen mogelijk om de rechter schelp weg te kunnen draaien?

Jep, dat kan :)

Afbeelding

wow dat plaatje is spacend :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 02:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Alleen de rechter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 14:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

westlife schreef:
Alleen de rechter.

Sorry, vergeten: Ja alleen de rechter maar de band is redelijk flexibel. En als je persee je linker weg wilt draaien dan kun je em natuurlijk ook andersom op je kop zetten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 17:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
westlife schreef:
Alleen de rechter.

Sorry, vergeten: Ja alleen de rechter maar de band is redelijk flexibel. En als je persee je linker weg wilt draaien dan kun je em natuurlijk ook andersom op je kop zetten :P


Rechts of links maakt voor mij verder niet veel uit, maar het is dus niet mogelijk om de oorschelp zelf te draaien,
zoals bij mijn rhp 3500, of bij een hdj 1000 bijvoorbeeld?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 18:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ETB schreef:
maarten1410 schreef:
westlife schreef:
Alleen de rechter.

Sorry, vergeten: Ja alleen de rechter maar de band is redelijk flexibel. En als je persee je linker weg wilt draaien dan kun je em natuurlijk ook andersom op je kop zetten :P


Rechts of links maakt voor mij verder niet veel uit, maar het is dus niet mogelijk om de oorschelp zelf te draaien,
zoals bij mijn rhp 3500, of bij een hdj 1000 bijvoorbeeld?

Nee, de linkerkant is dus fixed en de rechterkant kun je alleen naar voor en achter draaien. Om de as draaien kan dus aan beide kanten niet, daarom is dit ook de budget versie van de HDJ1000 :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 20:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Thnx voor de duidelijkheid. :thumbup:
Dan wordt het nog even kijken welke het wordt,
iemand een goede aanrader voor ongeveer dezelfde kostprijs als de hdj 500?
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner