Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2011 19:54 
 
Hardtraxx Newbie

Hoi Medehardtraxxers !

ik ben zelf al dj maar nog niet in de hardstyle sene.

nou wil ik meer richting de hardstyle gaan nu is mijn vraag hoe onderhouden jullie jou map
kopieren jullie 1 nummer per cd en schijfen jullie de nummer van het nummer op de cd ?
of gewoon een tracklist met 10 nummers op 1 cd ?

wat zijn jullie ervaringen ??

MVG

Audio Bastardz :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2011 19:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik doe altijd per release, alleen ben ik er nu aan het denken om bijvoorbeeld 2 releases per cdtje te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2011 20:02 
 
Hardtraxx Newbie

The Indicator schreef:
Ik doe altijd per release, alleen ben ik er nu aan het denken om bijvoorbeeld 2 releases per cdtje te doen.


oke dus gewoon 1 nummer per cd ?
is er een website met de releases van alle lebels bvb hardtraxx enzo want de releases zijn genummerd ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2011 20:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Releases zijn meestal 2/4 nummers. En die website is er niet, ik zou het niet weten eigenlijk. Als je iets wilt weten over releases kun je hier kijken of op www.discogs.com
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 13:55 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

http://www.fear.fm/labels
http://forum.screamer-hardstyle.com/record_labelz.php

Waarbij de eerste goed up to date is met de huidige releases en de laatste vrijwel alle oude releases heeft. Volgens mij is die van FearFM alleen niet hardstyle only, maar ook jump/hardcore.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 14:26 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Ik maak altijd op donderdag of vrijdag de cd met de nieuweste releases, gewoon tot de cd vol zit, en dan doe ik hem in de map met een speciaal papiertje met de tracklist :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 14:54 
 
Artiest

1 release per cd is zonde.. digital age zijn dan allemaal 1 trackers :lol:
je kunt het per label doen per maand lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 15:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan krijg je ook CD's met maar twee tracks er op
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 15:10 
 
Artiest

Josh-T schreef:
Dan krijg je ook CD's met maar twee tracks er op


Of random nummers en dan een lijstje wat erop staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 15:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hardstyle-releases/overzicht-hardstyle-releases-2011-t12302.html alle releases van dit jaar, de andere overzichten zijn weggezakt volgens mij maar staan hier ook wel ergens.

ik doe altijd 10 tracks per cd en dan een covertje met alle tracknamen. aangezien ik ook nog heel veel oude toppers op cd wil hebben, gooi ik die er zo af en toe doorheen. ik doe wel tracks per release op de cd(ik bedoel dan op volgorde van release zegmaar)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 17:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik doe niet moeilijk
kgooi alles in een map wat op cd moet
dan gooi k gewoon elke cd vol met max 13 nummers
en das 9 van de 10 keer de helft hardstyle en andere helft hardcore
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 21:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik doe gewoon alles per release. vind ik ook veel makkelijker als ik nummer zoek.
en verder bij eventuele albums zoals walking the line doe ik gewoon hetzelfde indelen als de originele cd. dus de tracks van cd1 op 1 cd etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2011 08:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

verwijderd
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2011 09:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

1x in de 2 weken koop ik nieuwe tracks, gezien ik ze koop, koop ik alleen wat ik echt goed vind.
Stop ze per 2 of 3 in een map en haal ze door mixed in key heen, en laat ik de key voor de tracknaam zetten.

dan zet ik ze per map op cd, en schrijf ik op de cd de 3 tracks, beginnende met Key, Artiest, Trackname

Heb wellicht minder tracks dan iemand die alle releases download, maar draai wel alleen wat ik goed vind, waardoor ik mijn eigen stijl creeer denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2011 09:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

sinds wanneer zitten house/electro DJ's op dit forum? http://partyflock.nl/artist/59297:Audio_Bastardz.html

ontopic:

1 release per CD :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2011 10:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sanderson schreef:
1x in de 2 weken koop ik nieuwe tracks, gezien ik ze koop, koop ik alleen wat ik echt goed vind.
Stop ze per 2 of 3 in een map en haal ze door mixed in key heen, en laat ik de key voor de tracknaam zetten.

dan zet ik ze per map op cd, en schrijf ik op de cd de 3 tracks, beginnende met Key, Artiest, Trackname

Heb wellicht minder tracks dan iemand die alle releases download, maar draai wel alleen wat ik goed vind, waardoor ik mijn eigen stijl creeer denk ik.


Waarom gebruik je Key? Is dat zo belangrijk bij Hardstyle?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2011 12:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Josh-T schreef:
Sanderson schreef:
1x in de 2 weken koop ik nieuwe tracks, gezien ik ze koop, koop ik alleen wat ik echt goed vind.
Stop ze per 2 of 3 in een map en haal ze door mixed in key heen, en laat ik de key voor de tracknaam zetten.

dan zet ik ze per map op cd, en schrijf ik op de cd de 3 tracks, beginnende met Key, Artiest, Trackname

Heb wellicht minder tracks dan iemand die alle releases download, maar draai wel alleen wat ik goed vind, waardoor ik mijn eigen stijl creeer denk ik.


Waarom gebruik je Key? Is dat zo belangrijk bij Hardstyle?

denk dat het ook wel zonder kan.

maar merk gewoon bij draaien dat het gewoon net wat lekkerder door gaat op het moment dat je er rekening mee houd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2011 15:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

sorry maar wat is key?
toevallig zon programma die kijkt welke toonsoort het staat of zit ik er helemaal naast?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2011 15:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
sorry maar wat is key?
toevallig zon programma die kijkt welke toonsoort het staat of zit ik er helemaal naast?

idd, en daar zit dan weer een systeem achter hoe je het beste kunt mixen
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2011 15:57 
 
Artiest

Jij hebt dus al je gehele tactiek voor inmixen klaar liggen in je map...
Ooit gedacht aan een carrière als voetbalcoach? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2011 16:37 
 
Hardtraxxer

Sanderson schreef:
Draidy schreef:
sorry maar wat is key?
toevallig zon programma die kijkt welke toonsoort het staat of zit ik er helemaal naast?

idd, en daar zit dan weer een systeem achter hoe je het beste kunt mixen

hier word in de house wereld volop gebruik van gemaakt, bij de hardstyle is het nog niet ontdekt en word het weinig gebruikt echter bij hardstyle heeft het ook nie zo heel veel nut volgens mij
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2011 16:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Jij hebt dus al je gehele tactiek voor inmixen klaar liggen in je map...
Ooit gedacht aan een carrière als voetbalcoach? xd

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2011 16:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Demian schreef:
Sanderson schreef:
Draidy schreef:
sorry maar wat is key?
toevallig zon programma die kijkt welke toonsoort het staat of zit ik er helemaal naast?

idd, en daar zit dan weer een systeem achter hoe je het beste kunt mixen

hier word in de house wereld volop gebruik van gemaakt, bij de hardstyle is het nog niet ontdekt en word het weinig gebruikt echter bij hardstyle heeft het ook nie zo heel veel nut volgens mij

denk ik ook niet want bij het inmixen zit je meestal niet (of je doet het heel anders dan ik gewend ben) met 2 melodien over elkaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2011 17:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
denk ik ook niet want bij het inmixen zit je meestal niet (of je doet het heel anders dan ik gewend ben) met 2 melodien over elkaar

toonhoogte zit niet alleen in de melodie.

en zoals al gezegd werd, in andere stijlen wordt er vollop gebruik van gemaakt. leg mij maar is uit waarom het dan bij hardstyle nutteloos zou zijn.

Verer merk ik gewoon dat alles lekkerder in elkaar loopt als je er rekening mee houd. maar dat zou je zelf moeten ondervinden denk ik...
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2011 18:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

inmixen moet spontaan
anders is de lol er van af
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner