Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2011 17:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dus van te voren een idee hebben hoe je t wil gaan doen is slecht? Wat is dat nou weer voor opmerking...
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2011 18:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Dus van te voren een idee hebben hoe je t wil gaan doen is slecht? Wat is dat nou weer voor opmerking...

Dat was idd een hele rare opmerking. Het geeft alleen aan welke tracks beter bij achter elkaar passen.
Je kunt zoiezo niet alle tracks met elkaar mixen, neem aan dat je daar zelf ook rekening mee houd...
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2011 18:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb cd's met als Titel V.A. 1,2,3,4 enz ...
10 tracks per cd, ongeacht welk label, artietst of release, weet wat waar staat en heb ook alleen maar platen die ik goed vind op deze manier :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 19:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sanderson schreef:
TakkU schreef:
Dus van te voren een idee hebben hoe je t wil gaan doen is slecht? Wat is dat nou weer voor opmerking...

Dat was idd een hele rare opmerking. Het geeft alleen aan welke tracks beter bij achter elkaar passen.
Je kunt zoiezo niet alle tracks met elkaar mixen, neem aan dat je daar zelf ook rekening mee houd...

Je kunt toch als je een beetje platenkennis hebt wel horen wat wel bij elkaar past en wat niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 09:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Gangsterdwerg schreef:
Sanderson schreef:
TakkU schreef:
Dus van te voren een idee hebben hoe je t wil gaan doen is slecht? Wat is dat nou weer voor opmerking...

Dat was idd een hele rare opmerking. Het geeft alleen aan welke tracks beter bij achter elkaar passen.
Je kunt zoiezo niet alle tracks met elkaar mixen, neem aan dat je daar zelf ook rekening mee houd...

Je kunt toch als je een beetje platenkennis hebt wel horen wat wel bij elkaar past en wat niet?

Het is ook alleen maar iets wat je er mee helpt. het is geen andere manier van draaien. Je kunt er gewoon wel de kwaliteit van je setjes mee omhoog halen. als je kijkt naar de volgorde.

maar ieder zijn ding he -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 09:48 
 
Artiest

Het zal wel zoiets zijn als.
"Robot achtige machine sounds passen goed bij ..."
Maar idd, de meeste mensen zullen dat zonder aantekening wel in hun hoofd hebben, maar ieder z'n ding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 10:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Audio Bastardz schreef:
The Indicator schreef:
Ik doe altijd per release, alleen ben ik er nu aan het denken om bijvoorbeeld 2 releases per cdtje te doen.


oke dus gewoon 1 nummer per cd ?
is er een website met de releases van alle lebels bvb hardtraxx enzo want de releases zijn genummerd ?

Wat is een lebel?

Overigens bestaat dit onderwerp al: dj-s-corner/cd-ordening-t3361.html

En waarom zou je voor hardstyle een andere indeling maken dan hoe je dat nu doet? Hoe doe je dit nu dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 11:58 
 
Hardtraxxer

Sanderson schreef:
TakkU schreef:
Dus van te voren een idee hebben hoe je t wil gaan doen is slecht? Wat is dat nou weer voor opmerking...

Dat was idd een hele rare opmerking. Het geeft alleen aan welke tracks beter bij achter elkaar passen.
Je kunt zoiezo niet alle tracks met elkaar mixen, neem aan dat je daar zelf ook rekening mee houd...

Je kunt toch als je een beetje platenkennis hebt wel horen wat wel bij elkaar past en wat niet?[/quote]
Het is ook alleen maar iets wat je er mee helpt. het is geen andere manier van draaien. Je kunt er gewoon wel de kwaliteit van je setjes mee omhoog halen. als je kijkt naar de volgorde.

maar ieder zijn ding he -.-[/quote]

het idee achter key is dat het harmonisch klinkt want sommige klanken passen juist goed bij elkaar en sommige niet, in de hardstyle vind dit niet echt plaats hoewel ik soms platen heb waar van ik denk dit hoort nie samen tijdens het mixen
voor de mensen word het hier nog een keer uitgelegd http://www.digitaldjtips.com/2010/08/mi ... ew-part-1/
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 12:23 
 
Artiest

Je kunt het toepassen, maar het lijkt me niet echt nodig in hardstyle.
Hoewel melodietjes belangrijker zijn geworden is een hardstyle track zo vaak opgebroken in feite dat het niet uit maakt of je nu G in G mixt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 13:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Josh-T schreef:
Dan krijg je ook CD's met maar twee tracks er op


Hoezo ?

Ik ben nu bezig mijn cd map opnieuw ter ordenen ik begin nu eerst met de laatste albums hierna doe ik de release per maand > Per week zo blijf je lekker up-to-date en kun je ook de wat oudere platen makkelijk opzoeken. Ik was eerst van plan om het per label bij te houden maar wil het dan wel compleet hebben wat heel veel geld/werk kost. Ik hou hardtraxx trouwens in de gaten voor de releases.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 14:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mystyle schreef:
Josh-T schreef:
Dan krijg je ook CD's met maar twee tracks er op


Hoezo ?


Omdat sommige labels maar 2 tracks per maand releasen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 17:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Je kan wel meerdere labels op een cd zetten. Dan kun je wel 6 tracks kwijt op een cd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 22:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik maak iedere maand een nieuwe afspeellijst in itunes met daarin de releases van die maand, einde vd maand gooi ik ze op cd's
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2011 18:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mystyle schreef:
Je kan wel meerdere labels op een cd zetten. Dan kun je wel 6 tracks kwijt op een cd.

Dat doe ik meestal ook 6 tracks dat zijn fan 2 a 3 releases per cd, maar ligt er wel aan hoeveel trackd erop een release staan natuurlijk :)..early hardstyle ook in een aparte map netzo als hardcore die een apaete map heeft en daar doe ik ook industrial bij in :)
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner