Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2011 18:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hallo, Ik ben al een tijdje aan het kijken geweest voor een luidspreker setje om alleen te gebruiken bij het mixen. Ik dacht zelf aan een budget tot 150,-

Op internet heb ik veel meningsverschillen gelezen dat je het best studio monitoren kan hebben de anderen zeiden weer dat je bijv. een logitech setje goed genoeg is voor alleen mixen en moet je niet beginnen aan dure speakers zelf lijken mij monitoren wel het mooist bijv. Behringer MS40 maar heb geen enkele ervaring met zulk spul.

Wat zouden jullie mij aanraden met zo'n budget en alleen voor het mixen?

Alvast bedankt! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2011 19:18 
 
Hardtraxxer

Mix zelf op mn monitoren en vind het prima :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2011 19:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien moet je hier even kijken: dj-s-corner/welke-monitoren-heb-je-t12772.html

En de volgende keer even de zoekfunctie gebruiken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2011 19:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Misschien moet je hier even kijken: dj-s-corner/welke-monitoren-heb-je-t12772.html

En de volgende keer even de zoekfunctie gebruiken ;)


Gekeken :P, Maar hier gaat het merendeels over monitoren boven de 150,- en kon ik niet mijn informatie vinden over het mixen met zulke speakers/meningen
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2011 19:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voor onder de 150 euro heb je geen dikke monitoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2011 21:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Katja schreef:
maarten1410 schreef:
Misschien moet je hier even kijken: dj-s-corner/welke-monitoren-heb-je-t12772.html

En de volgende keer even de zoekfunctie gebruiken ;)


Gekeken :P, Maar hier gaat het merendeels over monitoren boven de 150,- en kon ik niet mijn informatie vinden over het mixen met zulke speakers/meningen

De hint was dan ook dat je daar je vraag zou kunnen stellen... Een nieuw topic starten terwijl er daar al over monitoren wordt gesproken lijkt mij niet nodig.

En dat het daar over monitoren boven de €150,- is niet zonder reden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2011 21:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Óf gewoon eventjes HIER kijken.
Excuses voor het vervelend zijn, maar ik kan niet zo goed tegen nutteloze topics >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2011 22:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mannonymous schreef:
Óf gewoon eventjes HIER kijken.
Excuses voor het vervelend zijn, maar ik kan niet zo goed tegen nutteloze topics >.<


Niet zo moeilijk doen joh... je hoeft toch niet te reageren?

On topic:

Ik heb helemaal geen verstand van welke luidsprekers goed zijn voor het mixen..
Maar mocht je voor studio monitoren gaan, binnen een budget van 150euro, kun je eens kijken naar:

http://www.bax-shop.nl/koopjes-kelder/m ... tails.html
Zijn namelijk in de aktie, maar op=op, zou ik wel nog wat recensies lezen eventueel, want ik ken niemand die ze heeft.

En voor 90-150euro vind je ook een prima (5.1?) logitech setje. Ik heb zelf de logitech x530 5.1 set(4speakers, 1 center speaker en een sub), ben er wel tevreden mee, prima geluid en een lekkere bass... Hoewel het niet de ideale producer set is natuurlijk.

greetz
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2011 22:09 
 
Artiest

tot 150 euro kun je gewoon een lekker setje kopen, voor draaien hoef je geen tonnen uit te geven. Zolang het hard kan en beetje goed geluid is het genoeg, dus 150 euro kun je genoeg leuks voor kopen, misschien kijken naar een setje met een sub erbij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2011 22:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

JannickF schreef:

En voor 90-150euro vind je ook een prima (5.1?) logitech setje. Ik heb zelf de logitech x530 5.1 set(4speakers, 1 center speaker en een sub), ben er wel tevreden mee, prima geluid en een lekkere bass... Hoewel het niet de ideale producer set is natuurlijk.

greetz


Die x530 zat ik ook aan te denken maar ik las bij een reactie op bol.com dat deze set met gewoon stereo wat met mixen dus het geval is dat dan de achterste 2 speakers niet werken wat op zich logisch klinkt maar dan zou ik net zo goed een 2.1 kunnen kopen. (Heb nog nooit eerder surround set gehad dus weet hier helemaal niks van af)

Het liefst heb ik toch de x530 ipv. een 2.1 set van logitech want vind ik er gewoon allemaal niet zo strak meer uit zien, Misschien kan jij me vertellen dat hij met stereo gewoon 5.1 werkt dan is mijn keuze waarschijnlijk wel gevallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2011 22:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
tot 150 euro kun je gewoon een lekker setje kopen, voor draaien hoef je geen tonnen uit te geven. Zolang het hard kan en beetje goed geluid is het genoeg, dus 150 euro kun je genoeg leuks voor kopen, misschien kijken naar een setje met een sub erbij?


Dacht zelf aan een z-2300 alleen wordt die niet meer gemaakt :(
En de andere 2.1 setjes van logitech vind ik er nou niet echt mooi uitzien.

Zou eventueel voor creative set kunnen kijken maar mijn voorkeur blijft toch bij logitech.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2011 22:47 
 
Artiest

Z623 vind ik geen lelijke set.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2011 22:56 
 

Katja schreef:
Hallo, Ik ben al een tijdje aan het kijken geweest voor een luidspreker setje om alleen te gebruiken bij het mixen. Ik dacht zelf aan een budget tot 150,-

Op internet heb ik veel meningsverschillen gelezen dat je het best studio monitoren kan hebben de anderen zeiden weer dat je bijv. een logitech setje goed genoeg is voor alleen mixen en moet je niet beginnen aan dure speakers zelf lijken mij monitoren wel het mooist bijv. Behringer MS40 maar heb geen enkele ervaring met zulk spul.

Wat zouden jullie mij aanraden met zo'n budget en alleen voor het mixen?

Alvast bedankt! :)


ik heb nog wel gebruikte dj-monitors. van behringer, zie mijn verkoopadvertentie in t verkoop topic.
leuke boxjes voor 180 euro? twee stuks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2011 23:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Citaat:
Die x530 zat ik ook aan te denken maar ik las bij een reactie op bol.com dat deze set met gewoon stereo wat met mixen dus het geval is dat dan de achterste 2 speakers niet werken wat op zich logisch klinkt maar dan zou ik net zo goed een 2.1 kunnen kopen. (Heb nog nooit eerder surround set gehad dus weet hier helemaal niks van af)

Het liefst heb ik toch de x530 ipv. een 2.1 set van logitech want vind ik er gewoon allemaal niet zo strak meer uit zien, Misschien kan jij me vertellen dat hij met stereo gewoon 5.1 werkt dan is mijn keuze waarschijnlijk wel gevallen.


Ik weet niet precies wat je bedoeld met 'stereo', ik heb ze rechtstreeks op me pc aangesloten. En in het driver programma kan ik kiezen of ik 2,4 of 6 boxjes gebruik.
Verder heeft elk boxje zijn eigen (tulp) kabeltje, die je in subwoofer moet insteken, dit zijn er dus 4 + eentje die in het stopcontact moet. En aan de hoofdspeaker met geluidsregelaar zit nog een kabeltje met 3 plugjes die in de geluidskaart moet.

Als je de speakers rechtstreeks op je mixer moet aansluiten, denk ik dat 5.1 niet werkt.. want je hebt voor 5.1 geluid ook echt een 5.1 geluidskaart nodig, die bijvoorbeeld ook niet op mijn laptop zit...
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2011 23:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

JannickF schreef:

Ik weet niet precies wat je bedoeld met 'stereo', ik heb ze rechtstreeks op me pc aangesloten. En in het driver programma kan ik kiezen of ik 2,4 of 6 boxjes gebruik.
Verder heeft elk boxje zijn eigen (tulp) kabeltje, die je in subwoofer moet insteken, dit zijn er dus 4 + eentje die in het stopcontact moet. En aan de hoofdspeaker met geluidsregelaar zit nog een kabeltje met 3 plugjes die in de geluidskaart moet.

Als je de speakers rechtstreeks op je mixer moet aansluiten, denk ik dat 5.1 niet werkt.. want je hebt voor 5.1 geluid ook echt een 5.1 geluidskaart nodig, die bijvoorbeeld ook niet op mijn laptop zit...


Met stereo bedoelde ik eigenlijk gewoon 2.1/2.0, en nu je het zo uitlegt lijkt het vrij logsich dat zoiets moet kunnen met drivers en dan kan hij inderdaad niet op mijn mixer. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2011 23:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

JannickF schreef:
Mannonymous schreef:
Óf gewoon eventjes HIER kijken.
Excuses voor het vervelend zijn, maar ik kan niet zo goed tegen nutteloze topics >.<


Niet zo moeilijk doen joh... je hoeft toch niet te reageren?

Dan kun je dus net zo goed alle daarvoor bestemde topics sluiten omdat iedereen toch maar nieuwe blijft posten :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2011 23:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Z623 vind ik geen lelijke set.


De speakers van de z623 vind ik nou niet echt mooi, Maar uit eindelijk zal het om het geluid gaan en niet om het uiterlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2011 23:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Citaat:
Dan kun je dus net zo goed alle daarvoor bestemde topics sluiten omdat iedereen toch maar nieuwe blijft posten


Ik zou er niet wakker van liggen.
mja no need to fight, ik snap je punt wel enigsins.

@Katja,

Dan houd het op met een 5.1 set. Maar als je toch een nieuwe 'set' wilt halen, raad ik je toch aan mischien leuke monitoren te halen.. Kan van pas komen als je je later bedenkt wat meer met hardstyle te doen dan mixen.
Maarja, dat is mijn mening :oh: :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2011 00:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@biscuit Ik heb gereageerd :)

@Jannickf Die monitoren die je eerder in het topic poste had ik ook al gezien en leek me ook wel wat. alleen lijkt mij de bass wat minder maar dan zou ik altijd nog een sub extra kunnen aansluiten

Verder al erg bedankt voor je hulp ben nu al een stuk wijzer geworden :)
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner