Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 14:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nu vraag ik me dit dus even af.
Hoeveel tracks doen jullie op een CD? 1 track per cd, 2 of gewoon zoveel mogelijk vol.
Dat laatste heb ik wel ns gezien maar lijkt me zo onhandig. Dan moet je de CD 2 keer hebben en anders ben je zowiezo genaaid als je 2 tracks van die cd wilt draaien.
1 of 2 tracks van dezelfde artiest lijkt me t logischt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 14:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik zet altijd de release op een cd.
Bijvoorbeeld:

Josh & Wesz - Oblivion EP (Hardcopy 021)
Deze bevat 3 tracks, dus deze 3 zet ik op 1 cd.
Op de cd zelf zet ik dan artiest, labelnaam en nummer van de release en de nummers die erop staan.

De meeste releases bevatten 2, 3 of 4 tracks, dit vind ik het fijnste werken om die op 1 cd te hebben. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 14:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dat is ook een mogelijkheid. Alleen koop ik geen EP's. Vaak vind ik bepaalde nummers chill, maar de rest van de EP bijvoorbeeld wat minder. Dan koop ik alleen de nummers die ik chill vind. Of zoals Fusion veel doet: Radio Edit's. Dan betaal je dus t dubbele voor 1 track. Dan koop ik liever alleen de full.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 14:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Radio edits brand ik niet op cd. Heb je toch niet nodig om te draaien ;) .
Verder zorg ik er wel altijd voor dat nummers van dezelfde dj op een cd staan,
als je bijvoorbeeld alleen bepaalde nummers van een EP koopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 14:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dat lijkt me wel fijner, aangezien je die toch nooit achter elkaar draait.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 15:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik zet meestal of 1 release erop, of 1 tot 3 of soms 4 nummers van dezelfde artiest, of vergelijkbare artiesten (zelfde label o.i.d.). Maar vrijwel altijd tracks die ik zou draaien, ik zou niet een hele release branden om 1 track die ik tof vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 16:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

2 tot 4 releases per CD.
Ligt eraan hoeveel tracks een release bevat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 16:44 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik zou gewoon eerlijk zijn.

Ik download gewoon de laatste release, die zet in ein een RAR file zodat ik weet dat ik die nog moet branden.
Zo verzamel ik de laatste releases totdat ik ongeveer 12-14 tracks heb.

Dan brand ik gewoon en dan pak ik de RAR's uit en de dan wegpleuren die handel. En dan gewoon printne wat op mn cdtje staat.
En ik onthoud wel waar de track dan in mn cd map zijn. Ik weet gewoon uit mn hoofd of het een nieuwe track is, zo ja, dan zit ie in 1 van de 4 hokjes achterin :P

Ik hoop dat jullie et snappen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 17:17 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik brand er maximaal 12 op een CD en doe er dan een tracklist bij in me CD map. Overzichtelijk en scheelt een heleboel ruimte in me CD map dan wanneer ik 2-3 nummers per cd zou doen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 19:57 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Sunrise8 schreef:
Ik brand er maximaal 12 op een CD en doe er dan een tracklist bij in me CD map. Overzichtelijk en scheelt een heleboel ruimte in me CD map dan wanneer ik 2-3 nummers per cd zou doen :D


Vind je dat niet irritant werken? Als je bijvoorbeeld 2 tracks op 1 cd wilt mixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 20:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik doe hetzelfde als Sunrise8.
Maar dan brand ik het dubbel.

Tijdje mee gewerkt en het valt wel mee!
Is toch alleen maar thuis draaien, al draai ik ook ergens buiten, dan denk ik nog er over na.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 20:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

marsiascout schreef:
Sunrise8 schreef:
Ik brand er maximaal 12 op een CD en doe er dan een tracklist bij in me CD map. Overzichtelijk en scheelt een heleboel ruimte in me CD map dan wanneer ik 2-3 nummers per cd zou doen :D


Vind je dat niet irritant werken? Als je bijvoorbeeld 2 tracks op 1 cd wilt mixen.


waarom zou dat irritant zijn?
dan draai je dat nummer gewoon wat later

ik brand 12/13 nummers op cd met tracklist en echt nooit de intentie gehad om 2 nummers van de zelfde cd te draaie
mja kheb dan ook keuze uit 207 x 12/13 nummers XD
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 22:02 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ja idd, dat moet wel toevallig zijn dat je net die 2 zou willen mixen achter elkaar! Zoveel keuze dan moet je niet koppig gaan doen :P. Bij mij hangt het er soms vanaf... Soms staan er 4 op, soms 8 en soms 6... Ik kijk gewoon hoe ik die dag zin heb om cdtjes te branden :P. Ik verzamel de laatste nieuwe leuke tracks en dan kijk ik wel. Ik sorteer alles op maand, dus de volgorde van de releases zal ongeveer wel kloppen. Het kan soms wel zijn dat bv een track de 31ste uitkomt en pas de 5e volgende maand brand... Tja dan zet ik er gwn de volgende maand bij. Op het CDtje schrijf ik dan de maand+eerste nummer van de cd zodat ik het snel weer vind in mijn map als die uit de CDJ komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 22:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb nu nog geen structuur in mijn cd's wil dat wel doen,maar is zo'n pokke werk. Ik zet er dan wel een stuk of 10 nummers op anders is het mij te duur omdat ik nu toch nauwelijks buitenhuis draai. En door omstandigheden nu zelfs thuis even niet meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 22:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Heb er nu een aantal met 2 en 3 tracks gebrand. Denk dat ik er bij de volgende dan ook wat meer tracks op zet, en dan op elke cd alleen een nummer schrijf. Mn map zet ik dan vol met tracklists met n nummer dr boven om ze georganieertd te houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 23:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

11-15

En dan kies ik voor tracks waarvan de kans klein is dat ik ze achter elkaar wil inmixen, of verschillende stijlen.
Als ik 1 release per CD ga doen moet ik veel te veel bladeren door mn map om een track te vinden, en dan zou ik nu al 3 CD-mappen nodig hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 23:27 
 
Hardtraxxer

een stuk of 14 per cd ;) anders heb je veel cd mappen nodig ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 23:50 
 
Artiest
Avatar gebruiker

13 kan ik er :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 23:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

het liefst gewoon de cd vol met tracks van dezelfde artiest. je draait toch bijna nooit 2 tracks van dezelfde artiest achter elkaar. maar ik brand niet vaak cd's
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2011 00:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RobertV schreef:
het liefst gewoon de cd vol met tracks van dezelfde artiest. je draait toch bijna nooit 2 tracks van dezelfde artiest achter elkaar. maar ik brand niet vaak cd's


Dat was ik een keer van plan, maar als je elke keer de nieuwste releases wilt branden word het lastig
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2011 00:31 
 

zoveel dat ik nog net30 seconden ofzo vrij heb. genoeg als ik spaarzaam ben met cd`s!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2011 07:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

4/6 tracks
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2011 11:25 
 
Hardtraxxer

10 nummers geselecteerd op maand van release zo kan ik de nummers gemakkelijker vinden en heb ik maar een map nodig. Nadeel is wel dat je de cd soms moet vast pakken op het gebrandde deel
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2011 11:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

1 release per cd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2011 13:58 
 
Artiest

het voordeel van digitaal releases is dat je kan kiezen welke tracks je uiteindelijk zou willen hebben zodat je niet de hele release moet kopen, wat wel het geval was met vinyl natuurlijk.

Ik wacht altijd tot ik weer wat plaatjes heb om te branden en dan brand ik mn cd weer vol. Ik maak altijd 2 copies zodat ik van de zelfde cd er evt nog een track van kan draaien.

Tracklist erbij en goan!
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner