Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2011 17:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

IK had ook nog even eenv raag hierop verder bordurend. Normaliseren jullie de tracks ook voordat je ze brand, zodat je minder met de gain/trim hoeft te werken? En zo ja, hoe?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2011 19:13 
 
Hardtraxxer

The Amethist schreef:
IK had ook nog even eenv raag hierop verder bordurend. Normaliseren jullie de tracks ook voordat je ze brand, zodat je minder met de gain/trim hoeft te werken? En zo ja, hoe?

In het begin deed ik dat nooit, maar nu wel. Hou je toch meer tijd over voor het overmixen.
Als je gewoon met Nero Burning ROM brand moet je Audio cd kiezen en dan kun je het aanvinken: Alle audiobestanden normaliseren
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2011 19:28 
 
Hardtraxxer

gaat dat niet ten koste van de afmix van de nummers?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2011 15:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Luxion schreef:
gaat dat niet ten koste van de afmix van de nummers?

Volgensmij ook ...
Het verslechtert de kwaliteit van je platen als ik het goed heb ja ...
Zeker weten doe ik het alleen niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 12:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Piaaa schreef:
Luxion schreef:
gaat dat niet ten koste van de afmix van de nummers?

Volgensmij ook ...
Het verslechtert de kwaliteit van je platen als ik het goed heb ja ...
Zeker weten doe ik het alleen niet


Daar ben ik ook bang voor dus, met die 'loudness war' zit er tegenwoordig al weinig dynamiek meer in de meeste tracks. Als je deze dan ook nog eens gaat normaliseren gaat het er niet op vooruit. Maar ook ik weet het niet zeker ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2011 10:16 
 
Hardtraxxer

Ik steek die CD vol :)
dus 12 of 13 tracks... soms wat minder se. Hangt ervan af hoe dringend ik ze nodig heb.

Vaak wil ik een nummer draaien maar heb ze nog niet op CD gezet aangezien ik nog wacht op extra nummers. Dus brand ik 1 of 2 op CDRW en kan ik lekker verder. Heb helaas geen USB inputs in mijn CDJ's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2011 10:36 
 
Hardtraxxer

The Amethist schreef:
Piaaa schreef:
Luxion schreef:
gaat dat niet ten koste van de afmix van de nummers?

Volgensmij ook ...
Het verslechtert de kwaliteit van je platen als ik het goed heb ja ...
Zeker weten doe ik het alleen niet


Daar ben ik ook bang voor dus, met die 'loudness war' zit er tegenwoordig al weinig dynamiek meer in de meeste tracks. Als je deze dan ook nog eens gaat normaliseren gaat het er niet op vooruit. Maar ook ik weet het niet zeker ^^

Kan het zo snel ook niet concreet vinden op google
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2011 12:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Op zich lijkt 1 release per cd ideaal.. Alleen heb je dan extreem veel cd's nodig :P
Op dit moment zet ik zo'n 8-10 releases op een cd'tje, maar echt handig is dat niet altijd :)
1 Oplossing, volgens mij. Overstappen op Serato of iets dergelijks :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2011 13:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zoveel als past, vind het zonde om hem niet vol te zetten. Ik probeer wel hele releases op 1 CD te zetten (voor zover ik ze gekocht heb) en het liefste zoveel mogelijk van dezelfde artiest. Ik probeer namelijk zo weinig mogelijk 2x dezelfde artiest na elkaar te draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2011 16:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

FR3D3R1K schreef:
1 Oplossing, volgens mij. Overstappen op Serato of iets dergelijks :D


Vind het zoeken op een pc veel minder fijn dan door mn CD map bladeren. Ik weet ook veel sneller een track uit te kiezen als ik in m'n map kijk dan als ik even met VDJ aan het draaien ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2011 20:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ja ik vind ook 1 release per cd het makkelijkste anders moet je weer helemaal op gaan zoeken welke track op welke cd staat. en als je gewoon de titel van de release erop zet is het makkelijker vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2011 21:39 
 
Donateur
Avatar gebruiker

10 tracks per CD. Willekeurige volgorde, en dan de tracklist erbij printen. Werkt goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2011 21:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RuffBinn schreef:
ja ik vind ook 1 release per cd het makkelijkste anders moet je weer helemaal op gaan zoeken welke track op welke cd staat. en als je gewoon de titel van de release erop zet is het makkelijker vinden.

Dan heb je toch juist meer cd's om door te zoeken :/ Je moet altijd zoeken op welke cd die ene plaat staat... ik heb juist dat ik ze makkelijker vindt omdat ik weet bij welke platen hij op de cd staat! Als ik de eerste track lees weet ik al bijna wat de overige 11 tracks zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2011 21:42 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ongeveer 14. Tot de cd vol is. Wel releases bij elkaar en dan print ik gewoon de TL van die cd uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2011 21:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

wootum schreef:
Ongeveer 14. Tot de cd vol is. Wel releases bij elkaar en dan print ik gewoon de TL van die cd uit.

Hier ook en dan niet alleen maar melodieuze of harde tracks, dan kom je ook nauwelijks in de knoop als je een bepaalde track persee wil draaien terwijl de cd al in gebruik is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2011 23:01 
 
Hardtraxx Veteran

Jesper-HardBeatz schreef:
1 release per cd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2011 23:07 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

bRt_ schreef:
Jesper-HardBeatz schreef:
1 release per cd :)


Deed ik eerst ook, maar gaat echt veel plek innemen, worden zo veel cd's dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2011 17:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

wootum schreef:
bRt_ schreef:
Jesper-HardBeatz schreef:
1 release per cd :)


Deed ik eerst ook, maar gaat echt veel plek innemen, worden zo veel cd's dan.



haha idd
als k dat vanaf t begin gedaan zou hebben zou k nu rond de 4000 cd;s moeten hebben xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2011 18:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
wootum schreef:
Ongeveer 14. Tot de cd vol is. Wel releases bij elkaar en dan print ik gewoon de TL van die cd uit.

Hier ook en dan niet alleen maar melodieuze of harde tracks, dan kom je ook nauwelijks in de knoop als je een bepaalde track persee wil draaien terwijl de cd al in gebruik is.


Gewoon zorgen dat je je tracks kan, ik brand er 6 op een cd met bvd alleen maar b-front tracks. hoef je niet zo erg te searche
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2011 19:00 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Delcone schreef:
maarten1410 schreef:
wootum schreef:
Ongeveer 14. Tot de cd vol is. Wel releases bij elkaar en dan print ik gewoon de TL van die cd uit.

Hier ook en dan niet alleen maar melodieuze of harde tracks, dan kom je ook nauwelijks in de knoop als je een bepaalde track persee wil draaien terwijl de cd al in gebruik is.


Gewoon zorgen dat je je tracks kan, ik brand er 6 op een cd met bvd alleen maar b-front tracks. hoef je niet zo erg te searche


Maar als bijv B-front met 2 nummers uitkomt, duurt het heel lang voordat je die kan branden. Wil je er 6 van een artiest op een cd dan duurt het weer ff voordat er nog 4 uit zijn zeg maar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2011 20:49 
 
Hardtraxx Newbie

Teknizion schreef:
10 tracks per CD. Willekeurige volgorde, en dan de tracklist erbij printen. Werkt goed!


same here
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2011 00:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TheDizZorder schreef:
het voordeel van digitaal releases is dat je kan kiezen welke tracks je uiteindelijk zou willen hebben zodat je niet de hele release moet kopen, wat wel het geval was met vinyl natuurlijk.

Ik wacht altijd tot ik weer wat plaatjes heb om te branden en dan brand ik mn cd weer vol. Ik maak altijd 2 copies zodat ik van de zelfde cd er evt nog een track van kan draaien.

Tracklist erbij en goan!


Dat dus :) Probeer alles wel enigzins te rangschikken op basis van releases enzo dan gwn kijken wat erop past. Twee kopietjes maken en klaar. Werkt het beste vind ik :) Vroeger deed ik altijd per release 1 cd maar vind dit zo makkelijker :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2011 22:59 
 
Hardtraxxer

2 releases per cd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2011 18:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Teknizion schreef:
10 tracks per CD. Willekeurige volgorde, en dan de tracklist erbij printen. Werkt goed!

Doe ik ook vind het goed werken soms wel een beetje zoeken, maar vaak weet je wel ongeveer welke tracks er op welke cd staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2011 18:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb gister een : CD-Map Gekocht en ben dus nu ook ana het bedenken over hoe ik de Map/CD's ga sorteren
Ik denk dat ik ze op maand brand en begin bij 2009 tot nu (en dan eens wat oudere goede platen op een aparte CD) en er zitten zo rond de 30 releases in elka maand (de goede/leuke nummers) dus dan denk ik ana de 15 Tracks per CD
maar hoe brandne jullie je CD als Audio Cd of als Bestanden CD ?
Want 15 x ong. 6 minuten wordt wel krap aan op een Audio CD :huh:
en nu lees ik hier over het dubbel branden maar daar ben ik nog niet helemaal over uit >.<
eerst maar eens 1keer branden :corn:
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner