Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 17:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

De sound van hardware is beter, maar dat is niet de voornaamste reden waarom de meeste producers een Virus gebruiken. Een van de voornaamste redenen is het ontlasten van de CPU. Probeer maar is een spoor of 10 inclusief effecten met software te maken, zonder deze eerst te samplen. Waarschijnlijk ga je clipping krijgen. De Virus ontlast hierin de CPU, door zelf het geluid te berekenen.

Wat betreft Virus C/Virus TI, dat is echt afhankelijk van wat je zelf het fijnste vind. Een Virus C is een analoge synth, en de Virus TI een virtuele analoge synth. De Virus C heeft daardoor een andere, mooiere sound dan een Virus TI. De TI in tegenstelling bied weer veel meer reken capaciteit, waardoor je weer meer editing mogelijkheden krijgt dan een Virus C. Tevens heb je voor het gebruik van een Virus C een MIDI interface nodig dacht ik.

Als je voor een hardware synth gaat, dan zou ik zelf voor een Virus TI/TI2 gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 18:18 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
De sound van hardware is beter, maar dat is niet de voornaamste reden waarom de meeste producers een Virus gebruiken. Een van de voornaamste redenen is het ontlasten van de CPU. Probeer maar is een spoor of 10 inclusief effecten met software te maken, zonder deze eerst te samplen. Waarschijnlijk ga je clipping krijgen. De Virus ontlast hierin de CPU, door zelf het geluid te berekenen.

Wat betreft Virus C/Virus TI, dat is echt afhankelijk van wat je zelf het fijnste vind. Een Virus C is een analoge synth, en de Virus TI een virtuele analoge synth. De Virus C heeft daardoor een andere, mooiere sound dan een Virus TI. De TI in tegenstelling bied weer veel meer reken capaciteit, waardoor je weer meer editing mogelijkheden krijgt dan een Virus C. Tevens heb je voor het gebruik van een Virus C een MIDI interface nodig dacht ik.

Als je voor een hardware synth gaat, dan zou ik zelf voor een Virus TI/TI2 gaan.

ja over die CPU in logic kan je een spoor op freeze zetten dan gebruikt hij geen CPU en als je wat wilt veranderen haal je het er weer af. bij mij clipt dus niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 18:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
ja over die CPU in logic kan je een spoor op freeze zetten dan gebruikt hij geen CPU en als je wat wilt veranderen haal je het er weer af. bij mij clipt dus niet.


Maar niet iedereen heeft logic helaas ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 19:02 
 
Hardtraxx Veteran

The Amethist schreef:
the sidespinnars schreef:
ja over die CPU in logic kan je een spoor op freeze zetten dan gebruikt hij geen CPU en als je wat wilt veranderen haal je het er weer af. bij mij clipt dus niet.


Maar niet iedereen heeft logic helaas ^^

ik neem aan dat je met fl of cubase ook zoiets hebt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 20:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
The Amethist schreef:
the sidespinnars schreef:
ja over die CPU in logic kan je een spoor op freeze zetten dan gebruikt hij geen CPU en als je wat wilt veranderen haal je het er weer af. bij mij clipt dus niet.


Maar niet iedereen heeft logic helaas ^^

ik neem aan dat je met fl of cubase ook zoiets hebt?


Je bedoeld dat je een spoor kan muten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 20:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Als je voor een hardware synth gaat, dan zou ik zelf voor een Virus TI/TI2 gaan.

Waarom? Omdat het aansluiten van een C te moeilijk is :')
En voor het geld van één TI(2) kun je DRIE C's halen, sluit die aan en je hebt meer rekenkracht als de TI..

@The Amethist als je een spoor 'freezed' dan sample je het spoor laat ik maar zeggen, zodat deze geen cpu (of althans minder) verbruikt. Als je 'm unfreezed kun je weer aanpassingen maken
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 20:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mannonymous schreef:
TakkU schreef:
Als je voor een hardware synth gaat, dan zou ik zelf voor een Virus TI/TI2 gaan.


@The Amethist als je een spoor 'freezed' dan sample je het spoor laat ik maar zeggen, zodat deze geen cpu (of althans minder) verbruikt. Als je 'm unfreezed kun je weer aanpassingen maken


O zo, een soort 'snelsampler'. Ik zou zo 1, 2, 3 niet weten of dat op fl of cubase zit, het zou mij iig flink helpen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 20:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

The Amethist schreef:
O zo, een soort 'snelsampler'. Ik zou zo 1, 2, 3 niet weten of dat op fl of cubase zit, het zou mij iig flink helpen ^^

Hopla MAGIE!!!! :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 20:45 
 
Hardtraxx Veteran

ik vind die freeze functie egt heerlijk want als ik een lead met 4 verschillende au's + FX etc.. aan het fixen ben gaat logic tog flink over ze nek xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 21:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Naja soms kan t ook best irritant zijn.. Dan wel je net even een kleine wijziging maken, en dan moet je alle tracks weer unfreezen en weer opnieuw freezen. Gebruik t zelf zo min mogelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 21:26 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Naja soms kan t ook best irritant zijn.. Dan wel je net even een kleine wijziging maken, en dan moet je alle tracks weer unfreezen en weer opnieuw freezen. Gebruik t zelf zo min mogelijk

bij mij is het vijf seconde klaar dat heb ik er wel voor over!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 22:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ja als je maar hele korte sporen hebt:P Ik heb in 1 project ongeveer 4/5 melo's staan, en die ook meerdere keren... dus bij mij is ie wel even bezig als ie voor 6/7 sporen een melodie moet freezen
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner