Active topics in DJ's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 25 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 8 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 hour ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 23 hours ago
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
De sound van hardware is beter, maar dat is niet de voornaamste reden waarom de meeste producers een Virus gebruiken. Een van de voornaamste redenen is het ontlasten van de CPU. Probeer maar is een spoor of 10 inclusief effecten met software te maken, zonder deze eerst te samplen. Waarschijnlijk ga je clipping krijgen. De Virus ontlast hierin de CPU, door zelf het geluid te berekenen.

Wat betreft Virus C/Virus TI, dat is echt afhankelijk van wat je zelf het fijnste vind. Een Virus C is een analoge synth, en de Virus TI een virtuele analoge synth. De Virus C heeft daardoor een andere, mooiere sound dan een Virus TI. De TI in tegenstelling bied weer veel meer reken capaciteit, waardoor je weer meer editing mogelijkheden krijgt dan een Virus C. Tevens heb je voor het gebruik van een Virus C een MIDI interface nodig dacht ik.

Als je voor een hardware synth gaat, dan zou ik zelf voor een Virus TI/TI2 gaan.
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
TakkU wrote:De sound van hardware is beter, maar dat is niet de voornaamste reden waarom de meeste producers een Virus gebruiken. Een van de voornaamste redenen is het ontlasten van de CPU. Probeer maar is een spoor of 10 inclusief effecten met software te maken, zonder deze eerst te samplen. Waarschijnlijk ga je clipping krijgen. De Virus ontlast hierin de CPU, door zelf het geluid te berekenen.

Wat betreft Virus C/Virus TI, dat is echt afhankelijk van wat je zelf het fijnste vind. Een Virus C is een analoge synth, en de Virus TI een virtuele analoge synth. De Virus C heeft daardoor een andere, mooiere sound dan een Virus TI. De TI in tegenstelling bied weer veel meer reken capaciteit, waardoor je weer meer editing mogelijkheden krijgt dan een Virus C. Tevens heb je voor het gebruik van een Virus C een MIDI interface nodig dacht ik.

Als je voor een hardware synth gaat, dan zou ik zelf voor een Virus TI/TI2 gaan.
ja over die CPU in logic kan je een spoor op freeze zetten dan gebruikt hij geen CPU en als je wat wilt veranderen haal je het er weer af. bij mij clipt dus niet.
Hardtraxxer
425 posts member since 2010
last seen Oct 2016
the sidespinnars wrote: ja over die CPU in logic kan je een spoor op freeze zetten dan gebruikt hij geen CPU en als je wat wilt veranderen haal je het er weer af. bij mij clipt dus niet.
Maar niet iedereen heeft logic helaas ^^
R
Hardtraxx Veteran
The Amethist wrote:
the sidespinnars wrote: ja over die CPU in logic kan je een spoor op freeze zetten dan gebruikt hij geen CPU en als je wat wilt veranderen haal je het er weer af. bij mij clipt dus niet.
ik neem aan dat je met fl of cubase ook zoiets hebt?
Hardtraxxer
last seen Oct 2016
the sidespinnars wrote:
The Amethist wrote:
ik neem aan dat je met fl of cubase ook zoiets hebt?
Je bedoeld dat je een spoor kan muten?
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
TakkU wrote: Als je voor een hardware synth gaat, dan zou ik zelf voor een Virus TI/TI2 gaan.
Waarom? Omdat het aansluiten van een C te moeilijk is :')
En voor het geld van één TI(2) kun je DRIE C's halen, sluit die aan en je hebt meer rekenkracht als de TI..

@The Amethist als je een spoor 'freezed' dan sample je het spoor laat ik maar zeggen, zodat deze geen cpu (of althans minder) verbruikt. Als je 'm unfreezed kun je weer aanpassingen maken
Hardtraxxer
last seen Oct 2016
Mannonymous wrote:
TakkU wrote: Als je voor een hardware synth gaat, dan zou ik zelf voor een Virus TI/TI2 gaan.
@The Amethist als je een spoor 'freezed' dan sample je het spoor laat ik maar zeggen, zodat deze geen cpu (of althans minder) verbruikt. Als je 'm unfreezed kun je weer aanpassingen maken
O zo, een soort 'snelsampler'. Ik zou zo 1, 2, 3 niet weten of dat op fl of cubase zit, het zou mij iig flink helpen ^^
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
The Amethist wrote: O zo, een soort 'snelsampler'. Ik zou zo 1, 2, 3 niet weten of dat op fl of cubase zit, het zou mij iig flink helpen ^^
Hopla MAGIE!!!! :woot:
R
Hardtraxx Veteran
ik vind die freeze functie egt heerlijk want als ik een lead met 4 verschillende au's + FX etc.. aan het fixen ben gaat logic tog flink over ze nek xd
Hardtraxx Elite
last seen Apr 2021
Naja soms kan t ook best irritant zijn.. Dan wel je net even een kleine wijziging maken, en dan moet je alle tracks weer unfreezen en weer opnieuw freezen. Gebruik t zelf zo min mogelijk
R
Hardtraxx Veteran
TakkU wrote:Naja soms kan t ook best irritant zijn.. Dan wel je net even een kleine wijziging maken, en dan moet je alle tracks weer unfreezen en weer opnieuw freezen. Gebruik t zelf zo min mogelijk
bij mij is het vijf seconde klaar dat heb ik er wel voor over!
Hardtraxx Elite
last seen Apr 2021
Ja als je maar hele korte sporen hebt:P Ik heb in 1 project ongeveer 4/5 melo's staan, en die ook meerdere keren... dus bij mij is ie wel even bezig als ie voor 6/7 sporen een melodie moet freezen