Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2010 13:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

geck-o and sinith - full force(full mix) is ook wel een geniaal begin met die bert en ernie stemmen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2010 16:18 
 
Hardtraxxer

ik ben ook groot fan van het gebruik van normale pop nummers als intro. Michael Jackson doet het altijd goed xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2010 11:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Varieert behoorlijk bij mij...
Tatanka Pres. J Hiroshy - Showtime (Tatanka rmx) bijvoorbeeld en dan bij de piano beginnen. Perfecte opener. Vocal en anticlimax passen er ook perfect bij :)

Of Zairon - Stand Up (Zatox Piano Mix), bij de 1e vocal erin knallen, mooi de mid intro meenemen en eventueel mashupje met iets anders.

Aan de andere kant is een track als Crypsis - The 6th Pathway en dan vanaf de 1e seconde ook erg lekker, bouwt heerlijk op :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 21:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik ben pas begonnen met draaien
en ik zit een beetje te kijken hoe ik nou m'n set moet indelen
ik snap wel dat je niet elke keer dezelfde set moet draaien en ook wel een keer iets anders moet doen
maar ik ben vanavond even beziggeweest
en toen draaide ik dit:

1. Noisecontrollers - Promises
2. Wildstylez - Phantom Beat
3. Headhunterz vs. Wildstylez - Blame It On The Music
4. Frontliner & B-Front - Godz Powerrr!
5. Noisecontrollers & Toneshifterz - Empire Of The sun
6. The Prophet ft. Wildstylez - Cold Rocking (Gostosa Remix)
7. Wildstylez - K.Y.H.U. (Noisecontrollers Remix)
8. Zatox - Creation
9. Frontliner - The First Cut
10. Zatox - Ear Fucking
11. Ivan Carsten - You Try To Play Me?
12. Zatox - Andromeda
13. B-Front & Frontliner - Magic
14 Alpha Twins - Unleashed

ik weet niet wat jullie van deze volgorde vinden of dat ik het beter anders kan indelen
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 22:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het ligt er natuurlijk voor wat voor'n publiek je draait. Je tracklist ziet er opzich goed uit maar hier en daar toch wat rommelig. Ik zou godzzzz powhaaaa sowieso wat later in de set stoppen. Van 'zacht' naar 'hard' draaien is natuurlijk het meest gebruikelijk. Afwijken kan geen kwaad maar doe het gepast.


Maar het gaat hier over het openen van je set: Ik begin ondertussen steeds meer leuke openings platen en trucjes te ontdekken. Ga binnenkort eens beginnen met zelf intro's maken, zal dan eens wat posten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2010 12:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Het ligt er natuurlijk voor wat voor'n publiek je draait. Je tracklist ziet er opzich goed uit maar hier en daar toch wat rommelig. Ik zou godzzzz powhaaaa sowieso wat later in de set stoppen. Van 'zacht' naar 'hard' draaien is natuurlijk het meest gebruikelijk. Afwijken kan geen kwaad maar doe het gepast.


Maar het gaat hier over het openen van je set: Ik begin ondertussen steeds meer leuke openings platen en trucjes te ontdekken. Ga binnenkort eens beginnen met zelf intro's maken, zal dan eens wat posten.



nee idd je heb gelijk en godz powerr kan idd beter later in de set

bedanktt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2010 22:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Geck-O - Give me some heat

Ook leuk om mee te beginnen,
zeg maar net voor het mid intro. Een anticlimax, daarna gewoon los gaan,
maar echt hard is de track niet dus daarna opbouwen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2010 22:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

of gewoon een appart plaatje zoals the MF point of perfection of The Undersound ofzo, the undersound lijkt me wel vet om mee te beginnen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2010 22:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TBY edit van Rock Civilization is ook wel leuk als opener :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2010 23:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Ga binnenkort eens beginnen met zelf intro's maken, zal dan eens wat posten.


eigen intro's zijn fet!!

ga ik binnenkort ook is proberen te maken, met eigen intro's kan je het meestal wel gek maken ;) en je kan gelijk een beetje aangeven wat voor soort set je gaat draaien.

Ik vind trouwens t leukste om bijvoorbeeld met bekende ouwe nummers te beginnen uit 2007 ofzo en dan met sprongetjes naar 2010 te gaan,, omdat hitjes draaien de meeste wel kunnen en die hoor je al vaak zat op de webradio's/livesets enz....
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2010 23:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mijn grote tip is een oude TBY plaat als opener pakken. Platen als Into Deep zijn perfect daarvoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2010 00:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Mijn grote tip is een oude TBY plaat als opener pakken. Platen als Into Deep zijn perfect daarvoor.

Dat is zeker een goede inderdaad!

johnlienden schreef:
Ik vind Noisecontrollers - Attack Again ook een dikke opener.

Ik vind het dus veeeel vetter om die ergens halverwege je set erin te klappen. Op een stil moment ineens die melodie erin is zó vet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2010 10:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Activator - Everything is ook wel vet om te openen, zit een heerlijke drive in dat nummer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2010 11:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat misschien ook leuk is, is beginnen met happy hardcore nummertje lekker blij zonder een echt lange intro of iets. En daarna een fijne kleine stilte, en dan meteen een harde track (Max Enforcer Feat. The Rush – Fade To Black (Black 2010 Anthem) vind ik bijv wel gaaf)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2010 11:22 
 
Hardtraxx Veteran

Edwinn schreef:
Activator - Everything is ook wel vet om te openen, zit een heerlijke drive in dat nummer.


Doet psyko punkz ook regelmatig idd, zelf begin ik vaak met een break.
Abyss & Judge nummers vind ik daar geschikt voor
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2010 20:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Edwinn schreef:
Activator - Everything is ook wel vet om te openen, zit een heerlijke drive in dat nummer.

Pas geleden nog gedaan toevallig, super lekker nummer sowieso echt een mooie opwarmer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2010 13:02 
 
Hardtraxx Veteran

ik doe altijd showtek zoals party lover sydney mix we speak music my 303 dutchie etc.. doet t altyd goed ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2010 14:26 
 
Hardtraxx Newbie

ik begin meestal met een andere muziekstyle.. zoals een goed headbang nummer en dan draai ik door op me eigen style (hardcore).

Je hebt natuurlijk altijd situaties dat de organisatie anders van je vraagt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2010 14:29 
 
Artiest

ik pak meestal een opener waarmee ik goed kan inspelen in welke richting ik wil.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2010 15:26 
 
Hardtraxx Veteran

Pithune schreef:
ik pak meestal een opener waarmee ik goed kan inspelen in welke richting ik wil.

hoebedoel je welke richting je op wil?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2010 17:52 
 
Artiest

wil ik meteen rossen of rustig opbouwen? happy of wat commercieler? - catchy of juist erg dark? - jumpy of hardstylig?

dat soort vragen stel ik mezelf in 1 gedachtegang wanneer ik de eerste plaat erop gooi.
de 2e is daarbij cruciaal: een plaat die erna 't tempo en style oppakt, brengt me in de goeie sfeer.

maar 't is vaker een automatisme dan echt uitlegbaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2010 20:56 
 
Hardtraxx Veteran

Pithune schreef:
wil ik meteen rossen of rustig opbouwen? happy of wat commercieler? - catchy of juist erg dark? - jumpy of hardstylig?

dat soort vragen stel ik mezelf in 1 gedachtegang wanneer ik de eerste plaat erop gooi.
de 2e is daarbij cruciaal: een plaat die erna 't tempo en style oppakt, brengt me in de goeie sfeer.

maar 't is vaker een automatisme dan echt uitlegbaar

oke op zo'n manier ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2010 18:33 
 
Hardtraxx Veteran

abyss & Judge - my way,, een wat harder nummer van ze met een erg leuke intro.. Weet niet iets heeft dat nummer dat het interessant blijft ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2010 13:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ligt denk ik ook per feest,locatie & publiek.

bijv. as vrijdag moet ik draaien in kroeg in m'n eigen dorp.

Daar houden ze ook bijv. ook veel van electro/house etc.

Dus mijn openingstrack zal dan Let the Bass kick zijn. Maar dan wel een edit met het origineel dat doorloopt naar de HHZ remix.

En anders begin ik met The Prodigy - Voodoo People (Pendelum Remix)
Da's gewoon meteen beuken hehe
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2010 13:51 
 
Hardtraxx Veteran

Perry'd schreef:
Ligt denk ik ook per feest,locatie & publiek.

bijv. as vrijdag moet ik draaien in kroeg in m'n eigen dorp.

Daar houden ze ook bijv. ook veel van electro/house etc.

Dus mijn openingstrack zal dan Let the Bass kick zijn. Maar dan wel een edit met het origineel dat doorloopt naar de HHZ remix.

En anders begin ik met The Prodigy - Voodoo People (Pendelum Remix)
Da's gewoon meteen beuken hehe

voodoo people pendulum remix :love: :drool: das egt een dik plaatje
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner