Hardtraxx Veteran
4943 posts member since 2009
last seen 11 days ago
Dag allen,

Al een tijdje draai ik nu elke week bij vrienden thuis een plaatje of 25 maar elke keer hebben we weer hetzelfde dillemma: Waar beginnen we mee?

Dus ik vroeg mij af: Hoe openen jullie je set? Bedenk je van te voren al welke platen je gaat draaien en open je dan ook in de style van de platen die je gaat draaien? Of gewoon willekeurig? Start je midden in een nummer of bij het climax? Etc.

Ik zelf begin vaak met een kleine mash-up of bij een opvallend punt in een nummer. Bijvoorbeeld met "Still Drunk" beginnen bij het hip-hop stuk net voor je dat blikje open hoort gaan. En toevallig gister het intro plaatje van de laatste cd van DBSTF gepakt, daar onder tegelijk de break van "Times" gestart met de high en mid dicht en die na de tekst "I Can't believe listen to this garbage" die weer open draaien.

Ben benieuwd hoe jullie dit doen en vooral waarom :)
Last edited by maarten1410 on 14 Feb 2010 19:17, edited 1 time in total.
Donateur
6372 posts member since 2008
last seen Nov 2014
Ik begin gewoon met een andere muziekstijl die ik vet vind :)
Als ik echt een set opneem dan pak ik meestal early :cool:
Hardtraxx Addict
1688 posts member since 2009
last seen Feb 2016
Dat I Can't believe listen to this garbage stukje is van DBSTF cd intro niet van showtek toch :P
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
Catchy early nummer bijv. Speedwave - Junior :thumbsup:
Hardtraxx Veteran
last seen 11 days ago
Thund3R wrote:Dat I Can't believe listen to this garbage stukje is van DBSTF cd intro niet van showtek toch :P
Scherp! Aangepast :$

Mannonymous wrote:Catchy early nummer bijv. Speedwave - Junior :thumbsup:
Waarom juist die?
Donateur
4992 posts member since 2008
last seen Mar 2026
Ik begin meestal met een rustige track
en dan de eerste break
niet altijd
en als ik hard begin dan ganim hard door natuurlijk
Hardtraxx Veteran
3203 posts member since 2008
Tja, ligt er allemaal net aan. Hoe is de sfeer? Wat sloeg er goed aan bij de vorige dj? En welke platen zijn geschikt om goed mee te open? Bijvoorbeeld Fother Mocker of de Technoboy remix van Rock Civilization om er zo maar een paar op te noemen. ;)

Spit eens door je platen heen voor dat je van plan bent om te gaan draaien. ;)
Hardtraxx Addict
1750 posts member since 2009
last seen May 2026
Ik begin meestal rustig en start ik met de mid intro...

Het ligt er alleen welke style je draait... ik draai meestel gewoon van zacht naar hard.
Hardtraxx Addict
1851 posts member since 2009
last seen Jan 2014
meestal kies ik voor een track met een rustige rev bass in de climax en intro. Of een lekker oldskool plaatje :) En soms wil ik wel eens een introtje maken voor een feestje.
Hardtraxx Veteran
3485 posts member since 2008
last seen Jul 2018
Meestal doe ik maar gewoon wat, zit niet echte logica in. Al probeer ik altijd wel een beetje origineel te openen zo heb ik laatst welcome to the recordshop van Activator gebruikt als opener. :)
S
Hardtraxx Newbie
49 posts member since 2009
last seen Aug 2011
Wildstylez - Tonight open ik hem vaak mee.... vind hem altijd wel toepasselijk :-P
Hardtraxx Veteran
last seen 11 days ago
Thnx allen, toch leuk om te weten. Zit niet echt een vastigheid in dus als ik het zo lees :D
D
Hardtraxxer
248 posts member since 2010
last seen Jan 2026
nee blijkt maar hoe bedoelde je met ik begin met een mashup, een voor in elkaar geknutselde mashup of live?
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Builder - Her Voice (Headhunterz remix) is ook wel een lekkere plaat om mee te beginnen! Is ook wel afhankelijk wat voor set je draait.. Als je een lange set ergens in een club draait ofzo als resident, dan zou ik gewoon met een lekkere plaat beginnen, als je een set draait bij een contest oid dan zou ik een leuke intro pakken ofzo!
Donateur
1973 posts member since 2008
TakkU wrote:Builder - Her Voice (Headhunterz remix) is ook wel een lekkere plaat om mee te beginnen! Is ook wel afhankelijk wat voor set je draait.. Als je een lange set ergens in een club draait ofzo als resident, dan zou ik gewoon met een lekkere plaat beginnen, als je een set draait bij een contest oid dan zou ik een leuke intro pakken ofzo!
Toevallig afgelopen weekend mee geopend :)
Hardtraxx Veteran
6219 posts member since 2008
last seen Jun 2026
San Miquel wrote: Toevallig afgelopen weekend mee geopend :)
Bij Strangerz opende je ook met Her Voice Remix
Donateur
Maximize wrote:
Klopt... ik wilde afgelopen weekend m'n nieuwe intro draaien, was ik de cd vergeten uit m'n CDJ te halen :S
Donateur
3580 posts member since 2009
last seen Nov 2021
San Miquel wrote:
Maximize wrote:
Klopt... ik wilde afgelopen weekend m'n nieuwe intro draaien, was ik de cd vergeten uit m'n CDJ te halen :S
Dat is echt zuur als je er dan staat... oops vergeten:s
Vergeet je nooit meer ;)
Hardtraxx Addict
1165 posts member since 2009
San Miquel wrote:
Maximize wrote:
handige harry :D
Donateur
DJ Mind.Illusion wrote:handige harry :D
Ja was geen strakke actie :D
Hardtraxx Addict
1165 posts member since 2009
San Miquel wrote:
DJ Mind.Illusion wrote:handige harry :D
Ja was geen strakke actie :D
aaah joh... toch niemand die t wist behalve jezelf :P
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
maarten1410 wrote:
Waarom juist die?
Beetje late reactie maar toch..
Begin meestal na de intro bij 't stukje dat je alleen die vocal hoort (Check... Check... Check.. Check the generator..)
Waarom? Klinkt zo lekker én hij is lekker herkenbaar;) gooi 'm trouwens wel een stukje sneller (±150 bpm)
T
Hardtraxx Veteran
5204 posts member since 2009
last seen Oct 2021
Gewoon een nummer met een dikke intro! Ik hoor zelf het liefst gewoon een dik beuk nummer op het begin,, en dan is de set vaak ook beuken!
Hardtraxx Veteran
5464 posts member since 2009
last seen 3 days ago
:worship:
N
Meestal een track met een dikke bass, en dan 1 maat voor de mid intro, daar waar meestal een kleine vocal zit. Herkenbaar, en meteen beuken! :D