Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 15:59 
 

Ik bedoel met Sabam de belgische auteursrechten organisatie, welke dat in Nederland is weet ik niet.

Ik heb ergens gelezen dat je eigenlijk geen Sabam moet betalen als de artiest van welke je muziek speelt geen Sabam geregistreerde artiest is. Zijn de hardstyle dj's geregistreerd bij Sabam? Want moest dat niet zijn dan mag je gewoon je gekochte muziek spelen en hoef je eigenlijk niet te betalen voor de maffiosische praktijken van Sabam.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 22:47 
 
Hardtraxxer

De organisator betaalt de licenties..

Daarnaast heeft Buma/Stemra een regeling dat je (als organisatie) alleen hun hoeft te betalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 02:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

MRN schreef:
De organisator betaalt de licenties..

Daarnaast heeft Buma/Stemra een regeling dat je (als organisatie) alleen hun hoeft te betalen.


Mijn vader organiseert zelf ook een groot evenement en hij heeft een regeling met buma/stemra getroffen dat de artiesten zelf de auteursrechten betalen. Dit staat natuurlijk wel in de voorwaarden van het contract, maar zo zie je maar dat niet altijd de organisator betaalt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 18:31 
 
Hardtraxxer

Oh dat wist ik niet, mijn fout! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 19:23 
 

Buma/Stemra in NL controleert hier volgens mij niet/nauwelijks op. Ik ken jongens wier muziek toch al wel minimaal 10 keer gedraait is, maar nooit hebben zij een vergoeding vanuit Buma/Stemra hiervoor gehad. Ik ken verder ook geen dj, die enkel draait, en deelneemt aan Buma Stemra.

Maar goed, het zijn hoe dan ook een stel uitzuigers die totaal geen oog voor de muzikant hebben, ik maak het nog liever zonder officiele licentie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 17:11 
 
Hardtraxx Veteran

Mafia :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 18:27 
 
Hardtraxx Veteran

Ik wil wel eens weten hoeveel van de €0,99 die ik aan iTunes overmaak voor een track van bijvoorbeeld Zany ook daadwerkelijk bij hem terecht komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 19:13 
 
Hardtraxxer

Ergens tussen de 5 en 25 cent, afhankelijk van welk deel het label opeist. Hier gaan uiteraard nog de kosten van het masteren, vocalisten, rechten etc af, als het label die niet voor hun rekening neemt. Ook gaat de belasting er nog af.
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner