Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)

Zou je betalen voor een livestream (en hoe)?
Ja, eenmalig per stream 28%  28%  [ 15 ]
Ja, soort abonnement per maand 9%  9%  [ 5 ]
Ja, anders (zie comment) 6%  6%  [ 3 ]
Nee streams moeten gratis blijven 57%  57%  [ 31 ]
Totaal aantal stemmen : 54
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2020 01:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Interessante discussie in de YouTube livestream tijdens get whack.

Het aanbod aan livestreams is op het moment enorm en de meesten zullen blij zijn dat we een alternatief voor een festival hebben. De meeste zijn op het moment gratis en de dj's en organisatoren verdienen er niks aan. Sterker nog, zoals frequencerz aangaf in de chat in de stream, kost een stream met de omvang van get whack ( kleine stage, lasers, vuurwerk, veel confetti, geluidsinstallatie etc.) zo'n 8000 euro.

Zo kwam de vraag vanuit hun naar voren hoe wij als kijkers het zouden vinden om te moeten betalen voor een livestream zodat ze dit vaker konden doen. Tot nu toe waren in de chat de meeste mensen positief over dit idee. Iets wat ze niet hadden verwacht omdat zij en collega dj's het niet eerder durfden te vragen omdat ze hadden verwacht dat de kijkers ze als gieren zouden zien.

Vanuit hier ontstond dus het idee om te kijken hoe de meeste mensen hierin zouden staan. Zelf zou ik het niet erg vinden om zo af en toe te betalen voor een stream (zeker niet als je de kwaliteit krijgt van een stream zoals get whack of de rebirth streams). Zeker als je met een groepje ( ja dat mag je straks weer :whistle: ) gaat kijken heb je een paar euro's zo bij elkaar gelegd. Het is al tof dat we alsnog vermaak en een platform hebben voor dikke sets en nieuwe tracks in deze kut tijd
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2020 10:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zou er zelf niet voor betalen maar snap wel dat dit organisaties of artiesten enige steun kan geven.

Heel eerlijk zou ik als organisatie of artiest op zoek gaan naar sponsors als je toch al weet de nodige views te hebben en op basis daarvan streamen om geld binnen te halen voor de time being. Werken met reclames e.d. hoe vervelend het ook is
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2020 10:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb eenmalig aangevinkt, maar ik sta meer achter een vrijwillige bijdrage via donatiesysteem, sms,... En een ander bedrag wanneer je een vraag, reactie wilt plaatsen die bv in beeld komt.

Dit is denk ik de beste manier om een groot bereik te houden en toch nog wat te recupereren. Dan maar wat minder vuurwerk en show als dit niet kostendekkend blijkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2020 10:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja, anders: door middel van vrijwillige donatie en misschien dat ze sponsors kunnen krijgen.
En wat Simon hierboven zegt met reactie kunnen plaatsen die dan in beeld komt.

De Qonnect stream heeft ook die zoomroom waar mensen in beeld komen, zou je geld voor kunnen vragen, weet niet hoe graag die mensen in beeld willen maar zo te zien graag :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2020 13:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Met zo’n groot aanbod zou ik niet gaan betalen voor een specifieke stream. Misschien als je Frequencerz of de artiest ik kwestie wil steunen, maar met deze artiesten heb ik niet zo veel. En 8000 euro uitgeven aan een stage en lasers vind ik ook niet nodig voor een streampje.

Bij de Quarantine Sessions weet ik dat Nuracore er vorige keer echt veel tijd in gestoken heeft. Dit keer ga ik de stream doen en ben ik er ook al vele uren aan kwijt, ook Spectra besteedt zo’n 20 uur per mix. En zulke sets vind ik vele malen interessanter om te zien/horen. (Ja ik ben niet helemaal objectief)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2020 14:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik weet niet alle ins en outs van Youtube, maar is het niet zo dat een groot premium kanaal als Q-Dance ook geld verdient aan streams dmv (irritante dat wel) advertenties? Dat zou dan wel de kosten redelijk moeten dekken?
edit: heb gekozen voor gratis
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2020 16:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tot nu toe hebben veel artiesten voor onkostenvergoeding of iets in die richting voor streams gedraaid vanuit goodwill, maar dat is geen gezond model. Vanuit dat perspectief begrijp ik dat er geld op tafel moet komen. Maar nu is er even interesse in streams, maar hoe lang blijft dat doorgaan?

hurricane schreef:
Ik weet niet alle ins en outs van Youtube, maar is het niet zo dat een groot premium kanaal als Q-Dance ook geld verdient aan streams dmv (irritante dat wel) advertenties? Dat zou dan wel de kosten redelijk moeten dekken?
edit: heb gekozen voor gratis


Ik heb gehoord dat bepaalde organisaties er inderdaad niet slechter van worden.

Het toppunt van die streams was wel die van Sensation Waailand 2 weken terug.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2020 20:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wil alleen betalen als de geluidskwaliteit ook top is! Niet een stream die over compressed is zoals nu bij Art of Creation. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2020 20:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Om te beginnen dit:

hurricane schreef:
Wil alleen betalen als de geluidskwaliteit ook top is! Niet een stream die over compressed is zoals nu bij Art of Creation. :/



En zo'n stream luister ik ook niet volledig. Meestal alleen de artiesten die ik leuk vind.
Sowieso niet de volledige stream. Heb wel wat beters te doen dan 8 uur lang achter m'n computer zitten. :P
Dan is het al gauw zonde om daar bijv 5 euro voor neer te leggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2020 09:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Om te beginnen dit:

hurricane schreef:
Wil alleen betalen als de geluidskwaliteit ook top is! Niet een stream die over compressed is zoals nu bij Art of Creation. :/


Kijk Sowieso niet de volledige stream. Heb wel wat beters te doen dan 8 uur lang achter m'n computer zitten. :P
Dan is het al gauw zonde om daar bijv 5 euro voor neer te leggen.


Gratis!

In die 8 uur dat je dan kijkt komt ook nog eens 95% tracks langs die ze altijd draaien.
Ik zet dan wel gewoon een liveset video aan van bijv. Qlimax/Supremacy en kies zelf de artiesten uit die ik wil zien
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2020 13:03 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Stel het duurt echt nog lang dat er festivals georganiseerd kunnen worden, dan lijkt het mij zeker interessant om te kijken naar nieuwe vormen van uitgaan die het beste passen bij onze wensen en de restricties die opgelegd worden. Het kan zeker interessant genoeg zijn om er geld voor over te hebben naar mijn inziens.

Natuurlijk is het geen geld waard als je thuis in je eentje voor je computer zit, maar met vrienden zou dit best wel leuk kunnen zijn. Je koopt een stream die echt een vette beleving is en gaat daar met je vrienden op dansen, dan kijk je liever naar een echte show dan naar een simpele thuissetting.

Ik zie het al voor me als je met maximaal 30 mensen mag zijn, dan koop je een feestje via een organisatie, zij bezorgen wat licht en geluid en geven je toegang tot een vette stream met vuurwerk en alles en daar leg je dan wat geld voor neer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2020 13:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Ik weet niet alle ins en outs van Youtube, maar is het niet zo dat een groot premium kanaal als Q-Dance ook geld verdient aan streams dmv (irritante dat wel) advertenties? Dat zou dan wel de kosten redelijk moeten dekken?
edit: heb gekozen voor gratis

Nou, denk het eigenlijk niet. Als YTer moet je toch echt wel wat views binnenharken wil je er van kunnen leven. Ik heb zelf net als waarschijnlijk de meerderheid adblock, dus ik heb geen idee hoeveel ads er bij een stream komen. Maar als dat bijvoorbeeld alleen bij het openen van de stream is zal het denk ik niet veel opleveren. Wat misschien wel zo is dat in dit geval veel mensen het via de telefoon casten naar de tv o.i.d., dan is de ad revenue wel wat hoger ja. Maar geld zullen ze er denk ik niet mee verdienen. Voor Q zal het meer te maken hebben met naamsbekendheid vergroten/goodwill creëren.

Eigenlijk zou je een soort donation goal moeten zetten zoals je vaak op Twitch ziet, mensen die doneren kunnen er wat bij schrijven en dat komt kort ergens onderin beeld. Kloar. Zullen zat mensen zijn die het doen gok ik zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2020 15:12 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Ik vind het zelf een toffe manier om de artiesten te steunen en zelf ook nog "soort van een feest" mee te maken!

Echter zou ik zelf als artiest en als luisteraar wel een paar dingen willen zien zoals bijv:
1. Hoge kwaliteit (geen zure compressie)
2. De mogelijkheid om live donaties te geven en daar een "reward" voor kunnen krijgen (zoals bij Q met die zoom dingen)
3. Iets interactiefs met de artiesten en luisteraars.
4. Geen achterlijke hoge prijzen om de stream te checken.
5. Speciale setjes/gekke setjes, dus geen standaard headliner set die je anders ook zou horen maar bijv een Adaro die euforisch gaat draaien etc. Hierdoor worden de artiesten geprikkeld en is het voor de luisteraar ook nog eens interessant!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2020 15:23 
 
Hardtraxx Veteran

Cryex schreef:
Ik vind het zelf een toffe manier om de artiesten te steunen en zelf ook nog "soort van een feest" mee te maken!

Echter zou ik zelf als artiest en als luisteraar wel een paar dingen willen zien zoals bijv:
1. Hoge kwaliteit (geen zure compressie)
2. De mogelijkheid om live donaties te geven en daar een "reward" voor kunnen krijgen (zoals bij Q met die zoom dingen)
3. Iets interactiefs met de artiesten en luisteraars.
4. Geen achterlijke hoge prijzen om de stream te checken.
5. Speciale setjes/gekke setjes, dus geen standaard headliner set die je anders ook zou horen maar bijv een Adaro die euforisch gaat draaien etc. Hierdoor worden de artiesten geprikkeld en is het voor de luisteraar ook nog eens interessant!


Goede punten, vooral die laatste. Er staan inmiddels 80 sets van iedere artiest online, ga eens een keer buiten je comfort zone draaien zou ik zeggen. Dit is de tijd om creatief te zijn en niet met het excuus te komen 'ja maar mensen komen voor mij, dus moet ik eigen tracks draaien'. En tijd om een keer iets aan mix skills te doen :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2020 15:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou er wel een beetje voor willen betalen, mits Ziggo het wilt compenseren als ze besluiten de wifi er weer eens uit te flikkeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2020 15:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Cryex schreef:
Ik vind het zelf een toffe manier om de artiesten te steunen en zelf ook nog "soort van een feest" mee te maken!

Echter zou ik zelf als artiest en als luisteraar wel een paar dingen willen zien zoals bijv:
1. Hoge kwaliteit (geen zure compressie)
2. De mogelijkheid om live donaties te geven en daar een "reward" voor kunnen krijgen (zoals bij Q met die zoom dingen)
3. Iets interactiefs met de artiesten en luisteraars.
4. Geen achterlijke hoge prijzen om de stream te checken.
5. Speciale setjes/gekke setjes, dus geen standaard headliner set die je anders ook zou horen maar bijv een Adaro die euforisch gaat draaien etc. Hierdoor worden de artiesten geprikkeld en is het voor de luisteraar ook nog eens interessant!

Verboden eigen platen te draaien editie


Edit: of een editie met alleen guestreleases
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2020 20:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Edit: of een editie met alleen guestreleases


:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2020 16:04 
 
Hardtraxx Veteran

Grim schreef:
Alm1ghty schreef:
Edit: of een editie met alleen guestreleases


:lol:


:lol:
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen