Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2010 11:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wie heeft er ervaring met bandjes schuiven?

Dus op zo'n geluidstafel met 1000 knopjes en 50 schuiven?

Hoe moeilijk is dit?
Ik ben gevraagd of ik dit wil gaan leren. Dan krijg ik gemiddeld 2 avonden werk in de week.
Dus is best het overwegen waard.

geef alle info die je weet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2010 17:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zoiets kun je beter vragen op een ander forum. Denk namelijk niet dat je hier snel antwoord zult krijgen. Kijk anders eens op het forum van www.aboutdj.nl
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2010 18:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik denk dat weinig mensen hier met dat soort dingen werken, misschien dat maarten er wat vanaf weet, meer kan ik er zo niet bedenken :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2010 23:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik kan je vertellen, dit is BUITENGEWOON MOEILIJK..
Kennis van mij is geluidstechnicus en ik heb dat eens aangekeken, ik snapte er geen drol van. :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2010 23:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is inderdaad fakking moeilijk! Maar je moet vooral een goed getraind gehoor hebben en dat heb je niet na 2 keer een beetje oefenen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2010 23:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Inderdaad.. Ook al doe je er een opleiding voor, dan nog is t gewoon veel een ervaring kwestie. Laatst een keer een in Apeldoorn, was ook zo'n voorbeeld.. De geluidstechnicus beweerde er voor geleerd te hebben, maar had de bass echt storend hard staan. Het podium stond bij een terras. Als je op dat terras zat dan was de bass echt zwaar irritant, en ook was de bass veel te hard in vergelijking met de rest... Enige wat je hoorde waren lage tonen, en niks aan zang...
Het is niet zo dat je even een snelcursus krijgt en weet hoe t werkt! T is een beetje als produceren, je kan het tot een bepaald niveau leren, de rest moet je zelf ontwikkelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2010 13:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik ga toevallig september opleiding geluidstechnicus doen..
me broer is toevallig ook geluidstechnicus..
laten we zeggen dat ik verwacht vanaf september de deur niet meer uit te komen
en 99% van mijn tijd(buiten het werk om) in de studio te zitten..
wat mij verteld is is het inderdaad erg van belang om je gehoor te trainen.. dit is niet voor iedereen weggelegt.

of het moeilijk is.. dat is toch een lastige vraag en voor ieder persoon anders..
Ligt toch aan je affiniteit met muziek en of je makkelijk leert ;)

weetniet of ik mag linken? zoniet dan is die zo wel weer weg..
Deze ga ik volgen vanaf september: http://www.soundeducation.nl/
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2010 16:47 
 
Hardtraxx Veteran

Ik zeg gewoon doen :) ik heb er veel ervaring mee, en ervaring is gewoon wat je nodig hebt om het te leren :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2010 15:24 
 

Heb half jaar Sound & Vision op ROC gedaan, maar was niet voor mij weggelegt :P
Maar tis wel leuk om met zo'n tafel te spelen
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2010 19:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik wil zelf geluidstechnicus worde regel al iets van 3 jaar bij musicals van me basisschool het geluid en dit jaar hadde ze zo'n mengpaneel nou echt dat doe je niet zo maar ff je gehoor word zeer zwaar op de proef gesteld;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2010 09:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hey mensen,

Mijn eerste ervaringen met een grote mengtafel:

- interresant
- Moeilijk, maar wel te leren
- ik heb blijkbaar een erg goed muzikaal gehoor, want krijg steeds complimenten van bandjes of de andere technicussen da het echt goed gaat.

Heb nu een aantal klussen gehad.
Het bevalt me echt super goed.
Ik ga hier zeker mee verder. Het bedrijf waar ik voor werk wil ook een cursus voor mij betalen dus wel super gaaf.

Ps. vorige week heb ik :yay: wolter kroes :yay: z'n geluid geregeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2010 14:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goed bezig hoor! Mooi zo door zetten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2010 19:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

netjes:)

zker mee doorgaan geluidstechnicus is echt een mooi vak als je het kan;) heb ik me altijd laten vertelle :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2010 22:33 
 

rodger88 schreef:
wolter kroes .

:')
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2010 14:16 
 

Is toch wel een A-naam hoor. Kan niet altijd dat je voor een bomvol Gelredome staat rond November
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2010 16:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mannonymous schreef:
Ik kan je vertellen, dit is BUITENGEWOON MOEILIJK..
Kennis van mij is geluidstechnicus en ik heb dat eens aangekeken, ik snapte er geen drol van. :')

Het is echt niet zo moeilijk als je het eenmaal kent. Ikzelf ben lichttechnicus (oké, wel nog makkelijker dan geluidstechnicus) en als vrienden van me mee kijken, zeggen ze ook de hele tijd 'wtf man snap jij daar iets van?' maar als ik ze eenmaal wat heb uitgelegd snappen ze er al wel wat van :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2010 17:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

haha dat is waar je moet het gwn ff doorhebben :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2010 18:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ja maar dat is met alles!

Als het het eenmaal snapt kun je alles
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2010 21:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

rodger88 schreef:
Ja maar dat is met alles!

Als het het eenmaal snapt kun je alles

Zoek iemand die geluidstechnicus is. Ga bij hem 'in opleiding', zeg maar. Ga meer naar feesjes, of whatever hij ook doet en kijk gewoon. Vraag de hele tijd wat hij doet, waarvoor alles dient, en zo ler je het vanzelf wel. Later zul je zelf waarschijnlijk ook stukjes mogen doen, en voor je het weet ben je ermee weg.

Nu weet ik niet of bij geluid alle panelen hetzelfde zijn. Bij licht is dit niet, en daarom kan ik namelijk maar met eentje (Chamsys) werken .. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2010 15:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Met welke tafel werk jij dan precies (ja Chamsys maar hoeveel tafels hebben die..)
Ik heb zelf weleens het licht gedaan op feestjes met deze tafel:
Afbeelding
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner