Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 17:38 
 
Hardtraxxer

Ik denk dat ik hier wel aan het juiste adres zit. We houden tenslotte allemaal van goed hard geluid dus er zullen genoeg techneutjes aanwezig zijn.

Voor komende carnaval willen we een goed geluidsysteem hebben voor onze wagen. Er moet vanalles op gedraaid worden maar het moet vooral hard, zuiver en relatief veel bass hebben. Nu hebben we natuurlijk al wat rondgevraagd en zijn toen tot de conclusie gekomen dat we het beste een set kunnen huren. Nu hebben we diverse offertjes opgevraagd blabalbala..

Nu kunnen we kiezen uit twee speakersets:

Optie 1:
2 Top luidsprekers a 750W € 600 4700W
2 Bas luidsprekers a 1600W

Optie 2:
4 Fullrange luidsprekers 15” a 500W € 450 2000W

Nu zou je zeggen. De eerste heeft heeft dik het dubbele vermogen van de tweede. Alleen de prijs is een stuk lager. Verder hebben we een aggregaat van 5,5 tot 6 kWh. Is het dan wel zinvol om een set van 4700W te gebruiken? Ik ga er in ieder geval vanuit dat het RMS is dus de top kan best boven de 5,5/6 kWh zitten, lijkt mij tenminste. Kan iemand mij helpen? Alles is welkom alleen geef wel even aan wat je ervaringen zelf zijn op dit gebied.

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 18:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik zou voor optie 1 gaan! Fullrange speakers geven niet zoveel bass en punch, als dat je apparte basskisten neemt. De aggregaat moet het daarmee wel redden, let er wel op dat er inderdaad nog piek bovenop die rms komt, maar dat is alleen van toepassing als hij vol open staat. Voor de lange termijn zou ik wel een setje aanschaffen, dan ben je natuurlijk goedkoper uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 18:41 
 

Stinkjanus schreef:
:

Optie 1:
2 Top luidsprekers a 750W € 600 4700W
2 Bas luidsprekers a 1600W



maar je zegt:Verder hebben we een aggregaat van 5,5 tot 6 kWh
je kunt er mee vooruit, al zou ik als je t zuiver wilt hebben per bas 2 tops nemen. je kunt op de EQ nog het een en ander bijstellen.
de versterker pak je per set dus 2 tops 1 sub. let wel als de stroom dr af valt om wat voor reden dan ook moet je 10 min. wachten met versterker aan te zetten.
je hebt rekening gehouden met aarding op de wagen? maak onder de wagen een slepende aarde. onder de boxen plaats je rubbermatjes en met spanbanden vast gemaakt.

nog vragen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 19:18 
 
Hardtraxxer

biscuit schreef:
Stinkjanus schreef:
:

Optie 1:
2 Top luidsprekers a 750W € 600 4700W
2 Bas luidsprekers a 1600W



maar je zegt:Verder hebben we een aggregaat van 5,5 tot 6 kWh
je kunt er mee vooruit, al zou ik als je t zuiver wilt hebben per bas 2 tops nemen. je kunt op de EQ nog het een en ander bijstellen.
de versterker pak je per set dus 2 tops 1 sub. let wel als de stroom dr af valt om wat voor reden dan ook moet je 10 min. wachten met versterker aan te zetten.
je hebt rekening gehouden met aarding op de wagen? maak onder de wagen een slepende aarde. onder de boxen plaats je rubbermatjes en met spanbanden vast gemaakt.

nog vragen?


Bedankt voor de tips. Het moet dus te doen zijn. We gaan de tips zeker gebruiken. Nogmaals bedankt!
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic