Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2011 19:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Axe schreef:
Vinyl kwaliteit is vele malen hoger.. Waarom zijn mp3tjes zo klein? Omdat er een aardige hoeveelheid lage en hoge frequenties afgehakt worden.. Sommige mensen weten gewoon niet meer hoe echte muziek hoort te klinken omdat deze alleen maar de mp3 kennen.. Koop een vinyl of Echte cd en draai dit met speakers die alle frequenties goed kunnen weergeven en er is een duidelijk verschil..

Ja, duidelijk dat vinyl iets doffer klinkt.
Ik heb hier shitload of vinyls staan.

Zoals eerder is gezegd.. MP3 van 320kb/s vergeleken met WAV hoor je met menselijk oor niet.
En een WAV wordt gebruikt om op een vinyl te persen.

Dus leg eens uit hoe een kwaliteit op een vinyl opeens nóg beter wordt dan wat hij eerst was. :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2011 20:18 
 
Hardtraxxer

westlife schreef:
The Axe schreef:
Vinyl kwaliteit is vele malen hoger.. Waarom zijn mp3tjes zo klein? Omdat er een aardige hoeveelheid lage en hoge frequenties afgehakt worden.. Sommige mensen weten gewoon niet meer hoe echte muziek hoort te klinken omdat deze alleen maar de mp3 kennen.. Koop een vinyl of Echte cd en draai dit met speakers die alle frequenties goed kunnen weergeven en er is een duidelijk verschil..

Ja, duidelijk dat vinyl iets doffer klinkt.
Ik heb hier shitload of vinyls staan.

Zoals eerder is gezegd.. MP3 van 320kb/s vergeleken met WAV hoor je met menselijk oor niet.
En een WAV wordt gebruikt om op een vinyl te persen.

Dus leg eens uit hoe een kwaliteit op een vinyl opeens nóg beter wordt dan wat hij eerst was. :huh:


daar ben ik eigelijk ook wel benieuwd naar :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2011 23:09 
 
Artiest

Ouder wordt vaak als beter gezien, vroeger was het eten beter, alles was veiliger etc.
We hebben al onze ouders dit wel horen zeggen, terwijl het eigenlijk onzin is.
De techniek van de vinyl is verouderd, oftewel het levert niet de kwaliteit van de techniek van tegenwoordig.
Ik ben geen technicus, maar dat lijkt mij wel het meest logische.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 00:10 
 
Hardtraxxer

WESTLIFE bedoeldt:

waarom is een vinyl beter als een .wav bestand op cd ;)

terwijl een .wav bestand op een plaat gezet wordt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 13:34 
 
Hardtraxx Addict

Johnny Z schreef:
WESTLIFE bedoeldt:

waarom is een vinyl beter als een .wav bestand op cd ;)

terwijl een .wav bestand op een plaat gezet wordt...


Op Vinyl wordt het complete bestand 1 op 1 op plaat gezet, de groef in een plaat is een 1op1 kopie van het origineel.

Bij een cd wordt een analoog bestand gedigitaliseerd en op cd gezet, daarna wordt het bestand door de cd speler weer analoog gemaakt en naar de versterker verstuurd. Hierdoor kan het zijn dat bij complexere stukken audio een vinyl voller klinkt dan een cd doordat de sample rate (digitaal naar analoog) het niet helemaal 1op1 kan bijbenen.

Het is dus niet zo dat het gaat om hele grote verschillen en ook niet dat mp3/wav slecht klinkt, maar dat vinyl in sommige gevallen het geluid beter kan weergeven dan een cd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 13:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Timothy21 schreef:
Johnny Z schreef:
WESTLIFE bedoeldt:

waarom is een vinyl beter als een .wav bestand op cd ;)

terwijl een .wav bestand op een plaat gezet wordt...


Op Vinyl wordt het complete bestand 1 op 1 op plaat gezet, de groef in een plaat is een 1op1 kopie van het origineel.

Bij een cd wordt een analoog bestand gedigitaliseerd en op cd gezet, daarna wordt het bestand door de cd speler weer analoog gemaakt en naar de versterker verstuurd. Hierdoor kan het zijn dat bij complexere stukken audio een vinyl voller klinkt dan een cd doordat de sample rate (digitaal naar analoog) het niet helemaal 1op1 kan bijbenen.

Het is dus niet zo dat het gaat om hele grote verschillen en ook niet dat mp3/wav slecht klinkt, maar dat vinyl in sommige gevallen het geluid beter kan weergeven dan een cd.

En jij denkt dat een WAV bestand analoog is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 14:03 
 
Hardtraxx Addict

nee
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 15:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Timothy21 schreef:
Johnny Z schreef:
WESTLIFE bedoeldt:

waarom is een vinyl beter als een .wav bestand op cd ;)

terwijl een .wav bestand op een plaat gezet wordt...


Op Vinyl wordt het complete bestand 1 op 1 op plaat gezet, de groef in een plaat is een 1op1 kopie van het origineel.

Bij een cd wordt een analoog bestand gedigitaliseerd en op cd gezet, daarna wordt het bestand door de cd speler weer analoog gemaakt en naar de versterker verstuurd. Hierdoor kan het zijn dat bij complexere stukken audio een vinyl voller klinkt dan een cd doordat de sample rate (digitaal naar analoog) het niet helemaal 1op1 kan bijbenen.

Het is dus niet zo dat het gaat om hele grote verschillen en ook niet dat mp3/wav slecht klinkt, maar dat vinyl in sommige gevallen het geluid beter kan weergeven dan een cd.


ik ben blij dat jij het uitlegt dan hoef ik het niet te doen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 16:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hier nog een leuk plaatje:P


Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 16:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Anim0l schreef:
hier nog een leuk plaatje:P


Afbeelding



let jij daadwerkelijk ook nog op op school joh? hahahahaha :lol:

die zwarte lijn moet je dan zien als een Vinyl singaal.. volledig analoog.

en een MP3 die is dus nog een soort met veel grotere vlakken.. dan dat je hier cd of dvd ziet..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 16:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Axe schreef:
The Anim0l schreef:
hier nog een leuk plaatje:P


Afbeelding



let jij daadwerkelijk ook nog op op school joh? hahahahaha :lol:

die zwarte lijn moet je dan zien als een Vinyl singaal.. volledig analoog.



ik smack jou
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 16:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Timothy21 schreef:
Op Vinyl wordt het complete bestand 1 op 1 op plaat gezet, de groef in een plaat is een 1op1 kopie van het origineel.


Dit is ook niet helemaal waar. Een track die op vinyl gedrukt gaat worden ondergaat nog een extra (of ander) masteringproces. Zo kunnen vinyls heel veel lage frequenties tegelijk niet aan.

Verder geef ik je wel gelijk m.b.t. het cd verhaal :thumbup:

Ik vind vinyl persoonlijk beter klinken, gewoon vanwege het vinylgeluid, de plopjes, tikjes, etc. En het is vele, vele malen vetter om mee te draaien :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 16:56 
 
Hardtraxx Addict

Ja dat weet ik maar anders wordt het wel beetje warrig verhaal en verder ben ik ook geen audiotechnicus dus goed uitleggen lukt ook niet altijd... ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 17:20 
 
Artiest

Die geluiden die je noemt zijn gewoon flaws die er helemaal niet in horen, dus qua kwaliteit betekend dat dat het minder is aangezien er geluiden in voor komen die er niet in voor horen te komen.
Maar je kunt ook digitaal draaien, oftewel geen cd of vinyl. Dat moet je ook bij het verhaal betrekken, aangezien ook het cd tijdperk richting een eind gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 21:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Die geluiden die je noemt zijn gewoon flaws die er helemaal niet in horen, dus qua kwaliteit betekend dat dat het minder is aangezien er geluiden in voor komen die er niet in voor horen te komen.
Maar je kunt ook digitaal draaien, oftewel geen cd of vinyl. Dat moet je ook bij het verhaal betrekken, aangezien ook het cd tijdperk richting een eind gaat.


Die flaws breng ik ook als mijn mening ;) En digitaal is ook zeker een onderdeel van het hele verhaal, dan heb je ook te maken met geluidskaarten etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2013 14:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Draai jij vinyl ?
Ja
Zowel waarom?
Zoveel leuker dan met CD's

En voor de mensen die zegen nee? waarom dan nie?
Het is erg duur, niet alles wordt nog op vinyl uitgebracht en platen slijten. Ook staan er lang niet overal meer platenspelers.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner