Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2011 10:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hey iedereen,

Ik dacht eens een topic te maken waarin iedereen kwijt kan wat hij/zij belangrijk vind in een track,
wat je zelf het liefst doet en door wie je jezelf het meest laat inspireren.

Ik heb dit topic gemaakt omdat in het eigen creaties topic vaak tracks worden gepost, die minder in de smaak
vallen bij andere, ondanks dat ze mischien echt wel hebben wat je zelf heerlijk vind.





Ik zal zelf starten:




Ik beoordeel tracks meestal op het 'space'gehalte, de meeste kunnen wel begrijpen wat ik bedoel denk ik.
Ik vind een combinatie van harde intro's, met veel 'spacende' effecten en rare geluidjes.... dit gecombineerd met
een melodieuze qlimax met een harde kick.

Wasted penguinz en Josh en Wesz passen qua stijl toch wel het meeste bij mij....

Greetz! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2011 11:50 
 
Hardtraxx Veteran

Ik hou gewoon van goede muziek en heb niet echt een voorkeur. Vind screeches wel altijd heel vet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2011 11:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wel een beetje vreemd dat je Wasted Penquinz als voorbeeld neemt :huh:

Zelf heb ik een hele brede smaak. Tracks a la Under Attack, Magic etc. heb ik het liefst. Gewoon keihard doorraggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2011 12:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JannickF schreef:
Josh en Wesz passen qua stijl toch wel het meeste bij mij....


Maar ik kan ook erg genieten van heel melodiueze tracks met harde kicks (Valt Josh & Wesz soms ook onder trouwens, Oblivion bvb)

Als ik in de stemming ben houd ik van tracks als Death Sentence, Vampires Dream, maar ik kan ook iets als Supernova van DBSTF erg waarderen. En ik heb een zwak voor dikke vette reversed basses, en ook voor extreem vage tracks zoals In De Strieel.

Waar ik minder van houd is tracks die door iedereen overplayed worden, dan vind ik ze op een of andere manier minder..

Dus de lijst waar ik niet van houd is kleiner dan die waar ik wel van houd
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2011 12:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

D-Ruz schreef:
Wel een beetje vreemd dat je Wasted Penquinz als voorbeeld neemt :huh:

Zelf heb ik een hele brede smaak. Tracks a la Under Attack, Magic etc. heb ik het liefst. Gewoon keihard doorraggen.


bijvoorbeeld de intro van I'm Free, zodra die sounds 'gepanned' worden echt super vet... Ook gebruiken ze vaker de sidechain techniek die ik ook wel vet vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2011 12:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wasted Penguinz :love:
Zelf hou ik wel van Headhunterz/Noisecontrollers/Wildstylez. Helaas wel jammer dat ze bijna allemaal hetzelfde draaien de laatste tijd..
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2011 13:03 
 
Artiest

Ik ben een giga fan van lekker ruig met hele aparte sounds zoals Beholder, maar ik kan ook intens genieten van een heerlijke melodie.
Zelf maak ik meer duistere/ruigere dingen dan euforische dingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2011 13:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Kwa hardstyle wil ik dit:

-Drive(dmv een gezonde dosis percussie die nogal mist in hedendaagse hardstyle)
-Harde kick(dus geen gedistorte scheet maar een lompe kick met liefst een geile bassline erachter)
-Geen melodieën van 32 beats lang(ik wil geen kaas, ik wil korte, simpele doch effectieve(niet-blije) melodieën of screeches of acid)
-Geen lange kazige breaks waarin bekende nummers worden verkracht
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2011 13:30 
 
Hardtraxx Veteran

hidde schreef:
Kwa hardstyle wil ik dit:

-Drive(dmv een gezonde dosis percussie die nogal mist in hedendaagse hardstyle)
-Harde kick(dus geen gedistorte scheet maar een lompe kick met liefst een geile bassline erachter)
-Geen melodieën van 32 beats lang(ik wil geen kaas, ik wil korte, simpele doch effectieve(niet-blije) melodieën of screeches of acid)
-Geen lange kazige breaks waarin bekende nummers worden verkracht

jij snapt het :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2011 13:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hidde schreef:
Kwa hardstyle wil ik dit:

-Drive(dmv een gezonde dosis percussie die nogal mist in hedendaagse hardstyle)
-Harde kick(dus geen gedistorte scheet maar een lompe kick met liefst een geile bassline erachter)
-Geen melodieën van 32 beats lang(ik wil geen kaas, ik wil korte, simpele doch effectieve(niet-blije) melodieën of screeches of acid)
-Geen lange kazige breaks waarin bekende nummers worden verkracht


Daar kán Music Made Addict zelfs onder vallen
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2011 14:13 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wat ik vooral belangrijk vind is dat er gevoel en emotie in een track worden meegebracht. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2011 14:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Josh-T schreef:
hidde schreef:
Kwa hardstyle wil ik dit:

-Drive(dmv een gezonde dosis percussie die nogal mist in hedendaagse hardstyle)
-Harde kick(dus geen gedistorte scheet maar een lompe kick met liefst een geile bassline erachter)
-Geen melodieën van 32 beats lang(ik wil geen kaas, ik wil korte, simpele doch effectieve(niet-blije) melodieën of screeches of acid)
-Geen lange kazige breaks waarin bekende nummers worden verkracht


Daar kán Music Made Addict zelfs onder vallen


Want MMA heeft zoveel percussie en geen lange, saaie, blije melodie?

Die hele track is the cheesy en blij voor me. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2011 14:24 
 
Hardtraxx Veteran

hidde schreef:
Josh-T schreef:
hidde schreef:
Kwa hardstyle wil ik dit:

-Drive(dmv een gezonde dosis percussie die nogal mist in hedendaagse hardstyle)
-Harde kick(dus geen gedistorte scheet maar een lompe kick met liefst een geile bassline erachter)
-Geen melodieën van 32 beats lang(ik wil geen kaas, ik wil korte, simpele doch effectieve(niet-blije) melodieën of screeches of acid)
-Geen lange kazige breaks waarin bekende nummers worden verkracht


Daar kán Music Made Addict zelfs onder vallen


Want MMA heeft zoveel percussie en geen lange, saaie, blije melodie?

Die hele track is the cheesy en blij voor me. :P

ja want de kicks in mma zijn ook egt lomp en ouderwets en niet van die poing poing kicks :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2011 14:43 
 
Artiest

Ik vind MMA anders een hele sterke plaat, zit een lekker gevoel in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2011 20:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mijn stijl is, harde kick, behalve bij reverze bass daar mag het een gewone punch/bassdrum zijn imo, maar ook weer geen electro kick zoals gimme love. Voor de rest moet ik op een plaat het 'nu wil ik stampen' gevoel hebben. Ik kan genieten van een happy liedje zoals save your scrap for victory maar daar krijg ik niet het gevoel 'en nu ga ik keihard stampen en springen'. Ik heb mijn tracks het liefst raw met als intro een paar vette screeches of zware reverze bass of iets origineels wat je niet zo vaak hoort op een track(als het goed klinkt :D). Melodie gewoon een harde kick met een stevige bass/tail eronder die van toonhoogte wisselt op passende momenten. Melodie heb ik het liefst zoals 'crypsis - get hit' of de hardbass anthem van 2008/2011. Een happy track moet voor mij al echt heel vet klinken voor ik die zal goed vinden, beetje als decibel 2009 anthem van Brennan Heart. Mijn favoriete artiesten zijn dus: Frontliner, B-Front, Zatox, Ran-D en de Noisecontrollers toen ze nog niet begonnen waren met DA.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2011 20:47 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik zelf ben vaak wel fan van de lompe / ruige / duistere hardstyle, maar kan vaak ook echt genieten van n mooie melodische track / zomerse track.

Ook vind ik tracks met meer experimentele sounds vaak erg lekker, zoals bijvoorbeeld Breath van A2 en Wildstylez of Eternal Vision van Bioweapon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2011 14:20 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Tegenwoordig vind ik het onwijs vet dat er in de mid intro gewoon een vet harde kick zit zonder al teveel melodie bv. Zoals Vortex & Impakt - Special day. De climax mag een mooie melodie in zitten. Maar met energie! De outro kwa stijl intro :). Ik beoordeel vaak tracks door de energie die in mij op komt bij t beluisteren @ luid volume :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2011 14:57 
 
Hardtraxx Veteran

Energie en Kracht is wat ik in een plaat zoek...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2011 15:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hidde schreef:
Josh-T schreef:
hidde schreef:
Kwa hardstyle wil ik dit:

-Drive(dmv een gezonde dosis percussie die nogal mist in hedendaagse hardstyle)
-Harde kick(dus geen gedistorte scheet maar een lompe kick met liefst een geile bassline erachter)
-Geen melodieën van 32 beats lang(ik wil geen kaas, ik wil korte, simpele doch effectieve(niet-blije) melodieën of screeches of acid)
-Geen lange kazige breaks waarin bekende nummers worden verkracht


Daar kán Music Made Addict zelfs onder vallen


Want MMA heeft zoveel percussie en geen lange, saaie, blije melodie?

Die hele track is the cheesy en blij voor me. :P


Waar zeg jij in die punten dat je veel percussie wilt? De melodie is niet blij maar mooi, en lang is hij nou ook niet bepaald te noemen.

En die kick knalt wel degelijk lekker door.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2011 15:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Volle kicks, sterke synths, mooie harmonische melodie met een vette vocal. ben zelf niet zo een fan van schreeches en FX. doe mij maar een melodieuze intro :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2011 15:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hidden Source schreef:
Wat ik vooral belangrijk vind is dat er gevoel en emotie in een track worden meegebracht. :)

tracks die met gevoel worden gemaakt steken idd vaak op de een of andere manier boven de rest uit :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2011 17:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Josh-T schreef:
hidde schreef:
Josh-T schreef:

Daar kán Music Made Addict zelfs onder vallen


Want MMA heeft zoveel percussie en geen lange, saaie, blije melodie?

Die hele track is the cheesy en blij voor me. :P


Waar zeg jij in die punten dat je veel percussie wilt?

Lees nog eens. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2011 18:57 
 
Hardtraxxer

ik ben het meest fan van de sound van wildstylez en noisecontrollers... zijn door de jaren heen ook veel gaan variëren en hun sound heeft me altijd al geboeid. Denk dat dat ook wel beetje is terug te horen in mijn producties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2011 20:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

hidde schreef:
Josh-T schreef:
hidde schreef:

Want MMA heeft zoveel percussie en geen lange, saaie, blije melodie?

Die hele track is the cheesy en blij voor me. :P


Waar zeg jij in die punten dat je veel percussie wilt?

Lees nog eens. ;)


Je hebt t over n gezonde dosis, dus hij heeft eigenlijk gelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2011 21:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jij vind de percussie in MMA een gezonde dosis?

Er is vrijwel geen percussie... :thumbdown:
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner