Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2011 21:45 
 

als je dr maar lekker bambambambambambambam op kunt zeggen! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2011 21:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hidde schreef:
Jij vind de percussie in MMA een gezonde dosis?

Er is vrijwel geen percussie... :thumbdown:


"een gezonde dosis" is nogal relatief, net als veel andere punten die je noemt, dus daarom zeg ik dat Music Made Addict er onder kán vallen.
Maar ik snap wel wat je eigenlijk bedoeld met die punten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 00:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hidde schreef:
Kwa hardstyle wil ik dit:

-Drive(dmv een gezonde dosis percussie die nogal mist in hedendaagse hardstyle)
-Harde kick(dus geen gedistorte scheet maar een lompe kick met liefst een geile bassline erachter)
-Geen melodieën van 32 beats lang(ik wil geen kaas, ik wil korte, simpele doch effectieve(niet-blije) melodieën of screeches of acid)
-Geen lange kazige breaks waarin bekende nummers worden verkracht


100 % eens, en dan vooral over die percussie, heb gisteravond weer gehoord dat die vaak toch wel van essentieel belang is.

Waar ik zelf van hou is het rauwe meer duistere werk, met gekke geluiden en dikke kicks.
Er zijn maar weinig mainstream of zomerplaten die ik kan waarderen.
Het moet knallen en hard gaan, het heet niet voor niets hardstyle vind ik!
Mijn sets probeer ik ook zo gevarieerd mogelijk te houden en zo origineel mogelijk, ik hou er ook van als sets aan 1 stuk doorbeuken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 10:38 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik heb zelf niet een bepaalde hardstyle-stijl, want ik kan makkelijk alle kanten op. Kenmerken zijn regelmatig Fusion/Zany-werk, vlot mixwerk en een voorkeur voor oudere platen, omdat je de nieuwe al vaak genoeg hoort in 90% van alle setjes tegenwoordig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 12:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Ik heb zelf niet een bepaalde hardstyle-stijl, want ik kan makkelijk alle kanten op. Kenmerken zijn regelmatig Fusion/Zany-werk, vlot mixwerk en een voorkeur voor oudere platen, omdat je de nieuwe al vaak genoeg hoort in 90% van alle setjes tegenwoordig.

+1, the pitcher past ook bij mij, leuke melodien maar toch hard...
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 13:19 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Het liefst heb ik diepe korte zuivere kicks, die niet overdreven uit de track steken, maar een harmonieus geheel vormen met de rest van de track. Deze kicks worden afgewisseld met een wat rauwere reverse bassline of een dubbele bass zoals in de Tommy Pulse tracks. Verder vind ik het gebruik van fx kicks aan het eind en kickrolls ook erg vet.
Wat een kick niet moet zijn/hebben:
- omhoog pitchend; ik word letterlijk misselijk van dat soort kicks.
- lange tail; ik heb een hekel aan dat nep harde, van die NC/Zatox achtige kicks
- bass die niet onder de punch ligt; dat je een punch geluidje hoort met amper bass..
- punches die lijken op claps/snares of toks
- punches en tails die duidelijk geen geheel vormen

Als intro heb ik het liefst diverse vage screeches die gezamenlijk een samenhangende sound neerzetten die ook nog een bepaalde (liefst duister/mysterieuze) sfeer creëren. Ook percussie kan in dit gedeelte veel energie aan de track toevoegen, een perfect voorbeeld hiervan is Dana - Back in Time.

Vervolgens een climax die wat te maken heeft met de intro. Geen break, hooguit een niet al te lange opbouw naar de climax. In de climax heb ik het liefst geen echte melodie, of het moet een echt bijzondere melodie zijn. Een combinatie van melodie en screeches, die elkaar kort afwisselen vind ik wel vet. Korte simpele melodieën doen het bij mij wel goed. De melodie moet niet cheesy zijn of wat men tegenwoordig "lekker zomers noemt". Dit gedeelte van de track moet echt barsten van de energie. Ook vind ik dat de bassline van de climax anders moet zijn dan die in de intro. Als outro heb ik het liefst iets 'totaal' anders dan de intro, maar waarin je sommige sounds van de intro nog wel terughoort.

De track moet energiek zijn en veel drive hebben. Ik kan harde tracks ook wel waarderen, maar heb toch liever energieke tracks. Alle sounds moeten een geheel vormen. Tegenwoordig hoor ik te vaak een melodie + kicks. Er is veel meer voor nodig om het tot een geheel te breien.

Verder vind ik het belangrijk dat een nummer wat toevoegt aan de scene, dat wil zeggen of het uniek, creatief, divers, een hoge kwaliteitsstandaard heeft. Dus geen dertien in een dozijn tracks, niet te vaak sounds hergebruiken, outside the box thinking, nieuwe dingen proberen (maar niet de sound softer/toegankelijker maken).
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 13:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Man, jij moet haast alle hardstyle haten :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 13:42 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Tja, vroeger voldeed bijna elke track hieraan, tegenwoordig zijn het inderdaad nog maar een handje vol tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 14:26 
 
Hardtraxx Veteran

de laatste tyd kan ik commerciële tracks 4/5 keer horen en daarna kots ik ze egt uit :sick: (of het moet gewoon wat nieuws/apart zijn)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 17:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Commerciele tracks kunnen leuk zijn maar dan mogen het geen cheese kicks zijn zoals Dutch master, city of intensity was best wel leuk, summer in the city ook, no time to waste... Voor de rest is het al lang niet zo speciaal meer voor mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 22:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RAW-vizion schreef:
de laatste tyd kan ik commerciële tracks 4/5 keer horen en daarna kots ik ze egt uit :sick: (of het moet gewoon wat nieuws/apart zijn)


Maar wanneer ben je commercieel? Ik denk dat een groot deel van de 'commerciele' producers heel veel liefde steken in hun tracks.. Zonder dan al te denken of 't het grote publiek aanspreekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2011 00:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik vind t belangrijk dat ik een goed gevoel krijg van de muziek... dat je 't niet kan laten om te gaan bewegen... Mag van mij melodieus zijn of hard. Persoonlijk like ik de kicks van Coone de laatste tijd, zoals 't nummer in de episode met Da Tweekaz... heerlijk, geeft me een goed gevoel.
Voor mij zijn dit soort nummers hard:
Frontliner - on the rise
Frontliner & B-Front - Godz Power
The Prophet - Dont Touch me
Noisecontrollers - Surge of Power

En de nummers waar ik op doel met een feel good gevoel:
Frontliner - Expressionz
The Prophet - My Religion
Noisecontrollers - Summer in the City (PT 1 en 2)
Coone - Throw ya handz


Ik weet niet hoe ik ze moet noemen maar de tracks van DJ Thera spreken mij dus niet aan, ookal wordt hier op 't forum vol lof over de tracks gesproken, wat natuurlijk prima is, maar voor mij is die stijl 't 'm gewoon niet.

Denk dat veel mensen hier vinden dat ik van de ''nu-style'' houd... ja, kan er ook niets aan doen, haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2011 09:43 
 
Hardtraxx Veteran

Abstractorz schreef:
Commerciele tracks kunnen leuk zijn maar dan mogen het geen cheese kicks zijn zoals Dutch master, city of intensity was best wel leuk, summer in the city ook, no time to waste... Voor de rest is het al lang niet zo speciaal meer voor mij.

Weet je wel wat 'commercieel' betekent?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2011 21:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

een track moet veel energie hebben, een mooie opbouw, dikke melody + synth en een stevige kick :D
intro/mid intro moet rammen en vocalen moeten je kippenvel bezorgen :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2011 21:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

PierrePruuk schreef:
Abstractorz schreef:
Commerciele tracks kunnen leuk zijn maar dan mogen het geen cheese kicks zijn zoals Dutch master, city of intensity was best wel leuk, summer in the city ook, no time to waste... Voor de rest is het al lang niet zo speciaal meer voor mij.

Weet je wel wat 'commercieel' betekent?

Dutch master, City of intensity, summer in the city, allemaal commerciele tracks/artiesten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2011 22:56 
 
Hardtraxxer

Zou het niet weten, heb nog niets moois gemaakt :whistle:
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner