Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2010 14:38 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Weet niet of dit goed is geplaatst.. maar DJ corner leek het meest logisch ;)
Ik zoek software waarmee ik CD's kan rippen, maar dan ook dat ze de tracknamen meerippen en de CD-cover.
iTunes doet dit bijvoorbeeld niet.

Thanks! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2010 14:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Track nummers meerippen gebeurt sowieso meestal niet. Heel veel media spelers lezen de tracknamen van CD's niet eens. Een album covers meerippen heb ik ook nog nooit gezien ;) Je kan denk ik het beste gewoon een standaard rip programmatje pakken, zoals iTunes, en daarmee de cd rippen en zelf de ID3 tags aanmaken. Ik heb iig nog geen rip programma gezien die dit voor je doet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2010 14:55 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Oh, het is me toch gelukt met iTunes.. topic kan dicht :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2010 14:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Teknizion schreef:
Weet niet of dit goed is geplaatst.. maar DJ corner leek het meest logisch ;)
Ik zoek software waarmee ik CD's kan rippen, maar dan ook dat ze de tracknamen meerippen en de CD-cover.
iTunes doet dit bijvoorbeeld niet.

Thanks! :)

iTunes doet dat dus WEL. Je moet alleen een appleaccount hebben om de covers binnen te kunnen halen. Als je deze niet hebt kun je die via een omweg die ik je hier niet kan vertellen, maar Google weet dat wel ;) Zolang de cd die je probeerd te rippen maar herkend wordt door de database van Apple, krijg je zo alle info binnen.

Zelfde werkt het in Windows Media Player. Dan moet je wel eerst even naar de rip instellingen gaan om de nummers juist op te laten slaan. Standaard maakt WMP er een .wma van wat je natuurlijk niet wilt. Je kunt ook kiezen voor .mp3 of zelfs .acc. Vergeet ook niet kbps op 320 te zetten voor de juiste kwaliteit. Ga daarna in WMP naar het tabje 'rippen' en als hij de cd herkent krijg je dit incl. tracknamen en cover.

Nog vragen? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2010 14:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ow hahahaha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2010 15:17 
 
Donateur
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Teknizion schreef:
Weet niet of dit goed is geplaatst.. maar DJ corner leek het meest logisch ;)
Ik zoek software waarmee ik CD's kan rippen, maar dan ook dat ze de tracknamen meerippen en de CD-cover.
iTunes doet dit bijvoorbeeld niet.

Thanks! :)

iTunes doet dat dus WEL. Je moet alleen een appleaccount hebben om de covers binnen te kunnen halen. Als je deze niet hebt kun je die via een omweg die ik je hier niet kan vertellen, maar Google weet dat wel ;) Zolang de cd die je probeerd te rippen maar herkend wordt door de database van Apple, krijg je zo alle info binnen.

Zelfde werkt het in Windows Media Player. Dan moet je wel eerst even naar de rip instellingen gaan om de nummers juist op te laten slaan. Standaard maakt WMP er een .wma van wat je natuurlijk niet wilt. Je kunt ook kiezen voor .mp3 of zelfs .acc. Vergeet ook niet kbps op 320 te zetten voor de juiste kwaliteit. Ga daarna in WMP naar het tabje 'rippen' en als hij de cd herkent krijg je dit incl. tracknamen en cover.

Nog vragen? ;)


Haha bedankt ;) Ik heb dus studio session gekocht en hij heeft ze netjes met namen geript :) Alleen niet met albumcovers, en hij kan hem ook niet vinden met albumillustraties zoeken, dus heb ik hem zelf toegevoegd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2010 15:36 
 
Hardtraxx Veteran

op me imac doet itunes dat gewoon automatisch bij jou niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2010 15:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hmm, moet denk ik maar es naar mn iTunes instellingen kijken, want ik moest bij Studio Sessions alle ID3 tags zelf aanmaken...
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2010 15:52 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Even een Studio Sessions vraagje er maar achteraan; Mijn special code doet het niet..
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2010 15:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Weet je zeker dat je hem goed ingetikt hebt? Niet dat je van een o een 0 maakt of andersom ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2010 18:11 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Hmm, moet denk ik maar es naar mn iTunes instellingen kijken, want ik moest bij Studio Sessions alle ID3 tags zelf aanmaken...

ik den uit me hoofd instellingen en dan cd importeren daar kan je het volgens mij vinden ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2010 20:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
TakkU schreef:
Hmm, moet denk ik maar es naar mn iTunes instellingen kijken, want ik moest bij Studio Sessions alle ID3 tags zelf aanmaken...

ik den uit me hoofd instellingen en dan cd importeren daar kan je het volgens mij vinden ;)

Mits je bent aangemeld met je Apple-account ;)
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner