Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2010 19:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik ben hier al een tijdje mee bezig en zou wel is willen weten hoe ze nou die tekst van bijv films en rap liedjes in hardstyle zetten iemand tips hoe dat moet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2010 22:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

tekst uit films neem ik zelf altijd line in op. Trailers zit soms wel goed materiaal in, das gwn een kwestie van de wav downloaden of ook line in opnemen. Bij songteksten gwn een acapella zoeken of als er geen muziek onder zit gwn t nummer gebruiken zoals ie is ;)

Vervolgens is het een kwestie van knip en plak werk voor de vocals die je wilt hebben en dan kun je gwn editten. Zo moeilijk is dat toch niet te bedenken :P?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2010 00:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Je kan het ook met programma's doen. Heb zelf hier voor de mac het progje Audio Hijack, deze neemt het signaal op dat van een andere applicatie afkomt. Hiermee kan je dus stukjes uit een film opslaan, en hetzelfde met nummers etc. Dit sla je gewoon op als een wav bestand, en die importeer je dan weer in je DAW. Hier kan je dan weer bezig gaan om de vocal op de goede snelheid te krijgen en andere wijzigingen te maken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2010 20:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb Audacity en Windows Movie Maker en daar red ik et wel mee xd

Idd, accapella's downloaden en dan knippen met WMM of audio opnemen van b.v. youtube of Media Player (van een film ofzo) en dan gewoon ook bijknippen.

Oh, en Tunebite voor het omzetten van .wma (WMM) naar .wav.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2010 18:19 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Xilisoft dvd rip dingetje heb ik hier, werkt prima, output op .WAV zetten en later openen met Soundforge ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2010 20:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb gehoord dat je via Virtual DJ, gewoon zoiets kan opnemen, volgens mij zet je de film in VDJ, en als je weet waar het stukje zou zitten, kan je dat gewoon opnemen naar .wav.

Weet ik trouwens niet helemaal zeker, nog nooit geprobeerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2010 16:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

SoundHound schreef:
Ik heb gehoord dat je via Virtual DJ, gewoon zoiets kan opnemen, volgens mij zet je de film in VDJ, en als je weet waar het stukje zou zitten, kan je dat gewoon opnemen naar .wav.

Weet ik trouwens niet helemaal zeker, nog nooit geprobeerd.


Een film in vdj? Dat vind ik knap. Ik denk dat je gwn de audio file in vdj sleept en dat opneemt ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2010 17:18 
 
Donateur
Avatar gebruiker

johnlienden schreef:
SoundTunerZ schreef:
SoundHound schreef:
Ik heb gehoord dat je via Virtual DJ, gewoon zoiets kan opnemen, volgens mij zet je de film in VDJ, en als je weet waar het stukje zou zitten, kan je dat gewoon opnemen naar .wav.

Weet ik trouwens niet helemaal zeker, nog nooit geprobeerd.


Een film in vdj? Dat vind ik knap. Ik denk dat je gwn de audio file in vdj sleept en dat opneemt ofzo?

Er zit een video functie in VDJ ;)

VDJ = Video Disk Jockey :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2010 18:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

LOL! Het werkt!

Heb het vanmiddag even geprobeerd bij een maat van me, en het kan echt,
je kan het opslaan als MP3 of WAV.
Heb nu als sms tone een stukje van Eurotrip: "Mail Motherf**ker!" :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2010 19:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

johnlienden schreef:
SoundTunerZ schreef:
SoundHound schreef:
Ik heb gehoord dat je via Virtual DJ, gewoon zoiets kan opnemen, volgens mij zet je de film in VDJ, en als je weet waar het stukje zou zitten, kan je dat gewoon opnemen naar .wav.

Weet ik trouwens niet helemaal zeker, nog nooit geprobeerd.


Een film in vdj? Dat vind ik knap. Ik denk dat je gwn de audio file in vdj sleept en dat opneemt ofzo?

Er zit een video functie in VDJ ;)


ok lol ja weet ik veel ik gebruik dat ding nooit xd
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner