Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2014 17:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vraagje.

De laatste tijd merk ik aan mijn opgenomen setjes met Audacity dat deze niet stereo zijn. Nu heb ik even zitten vogelen met Audacity. Ik neem op via de 3,5mm jack in op mijn laptop. Bij de invoermetertjes van Audacity (VU-meter) zie ik gewoon input komen van zowel L als R. Maar bij de opname registreert hij alleen het linker kanaal. (zie screenshot)

Afbeelding

iemand enig idee hoe ik dit fix?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2014 21:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ook niet als je bij voorkeuren en dan bij je opneem kanaal 2e balk stereo kiezen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2014 04:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nope die staat op stereo..
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2014 13:03 
 
Hardtraxxer

Mijn instellingen staan precies hetzelfde bij Audacity, maar door even aan de balance van mn mengpaneel te draaien zie ik dat er wel degelijk stereo opgenomen wordt. Heb je daar al eens naar gekeken? Anders even kijken bij Bewerken->Voorkeuren en dan apparaten. Kijk even of daar alles op stereo staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2014 01:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik wou dat ik kon helpen sorry, ik heb wel een ander vraagje nu ik toch een topic over Audacity zie, als ik opneem in Audacity zit er een lichte vertraging in het geluid uit mijn speakers ten opzichte van wat er afgespeeld wordt.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2014 13:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou sowieso eigenlijk zoiets kopen voor opnames: http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html

Deze heb ik ook, perfecte opnames vind ik als die juist afgesteld staat. Ik had het probleem dat hij de ene kant beter opnam dan de andere kant ook, gevolg was ruis en geen goede opname.

Kreeg deze tip en nu is het heel zuiver. Ik neem op in Audition overigens.

(voor beide problemen is dit een oplossing overigens, dus ook @Ventrue)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2014 15:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maxje schreef:
Mijn instellingen staan precies hetzelfde bij Audacity, maar door even aan de balance van mn mengpaneel te draaien zie ik dat er wel degelijk stereo opgenomen wordt. Heb je daar al eens naar gekeken? Anders even kijken bij Bewerken->Voorkeuren en dan apparaten. Kijk even of daar alles op stereo staat.

Nee als ik aan de balance draai dan valt het dus weg dus hij neemt niet stereo op..

@ Patrick: heb je ook een oplossing voor audacity zelf? T is jaren goed gegaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2014 23:50 
 

Audacity herinstalleren
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2014 21:40 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Is je ingangskanaal op de laptop een echte line-in of een microfoon?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2014 10:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mixer schreef:
Is je ingangskanaal op de laptop een echte line-in of een microfoon?

Het is gewoon een jack plug. Mn laptop heeft 2 van die gaten, eentje voor oordopjes (headphones) en eentje met een microfoon logotje ernaast. En nu?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2014 21:17 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ja dan is dat een microfoon ingang en die is niet echt geschikt om op te nemen als line-in. Heb hetzelfde gehad met een laptop. Dit lost het probleem op:
https://www.conrad.nl/nl/usb-soundbox-7 ... ggest=true

Relatief goedkoop en nooit geen problemen meer met opnemen omdat je nu via USB gaat ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2014 05:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

als audacity opneemt in 2 waveforms neemt ie gewoon op in stereo hoor, vaak zat probleem gehad bij iemand dat 1 kabeltje niet goed zat en er maar 1 balk liep, als er gewoon 2 balken het geluid opnemen is het gewoon stereo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2014 08:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Distinctive schreef:
als audacity opneemt in 2 waveforms neemt ie gewoon op in stereo hoor, vaak zat probleem gehad bij iemand dat 1 kabeltje niet goed zat en er maar 1 balk liep, als er gewoon 2 balken het geluid opnemen is het gewoon stereo.

Ja dat klinkt mij ook logisch in de oren, heb altijd op dezelfde manier setjes opgenomen en nooit dit probleem gehad. En er lopen inderdaad 2 balken dus t komt
Wel binnen bij audacity maar ergens zit een instelling die t rechter spoor niet gebruikt..
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner