Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 22:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goedendag Hardtraxxers!

Ik ga binnenkort uit huis om te studeren in het altijd gezellige Amsterdam, en ik laat mijn computer hier lekker thuis staan. Wat ik dan wel nodig heb is een goede laptop. Ik heb al een beetje gegoogeld, maar ik denk toch dat het beste is wat persoonlijke ervaringen ernaast te leggen, dus vandaar mijn vraag. Kunnen jullie mij een goede laptop aanbevelen die aan de volgende eisen voldoet?

- Geschikt voor produceren van Hardstyle
- Midi-keybord moet erop aangesloten kunnen worden (neem aan dat dit via USB kan)
- 15 inch is prima, 13 weer te klein
- Groot geheugen harde schijf (500 gig) + eventueel extra losse HD
- Snelle processor (2+ Ghz)
- Intel iCore 3/5 (als dit tenminste goed is voor produceren)
- Geschikt voor BluRay
- Om en nabij de €1000

Ook hoorde ik veel een MacBook, zowel positief als negatief. Zelf zit ik het liefst met Windows ipv Apple. Zelf heb ik ook al de Sony Vaio of en de HP Pavilion gezien en hoor ik daar ook goede reacties over.

Hebben jullie enige tips en aanbevelingen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 23:03 
 
Donateur

Misschien kun je de titel beter veranderen naar "Advies voor laptop (school & producing) of iets dergelijk, want nu lijkt het alsof je er hier 1 wil aankopen als 2de hands ofzo. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 23:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kryptica schreef:
Misschien kun je de titel beter veranderen naar "Advies voor laptop (school & producing) of iets dergelijk, want nu lijkt het alsof je er hier 1 wil aankopen als 2de hands ofzo. ^^


Done :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 23:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

CPU is niet heel erg belangrijk meer tegenwoordig.. Als je een goeie Core2Duo hebt kan je al goed produceren. Kan je wel aanraden om minimaal 4gb werkgeheugen te nemen! Zelf zou ik voor de MacBook gaan. Mac OSX werkt gewoon erg lekker, en Logic is een ongelofelijk goed programma! Ook voor school hoef je hiermee geen problemen te hebben. Microsoft Office draait er gewoon op, en je kan zelfs met de Apple variant van Office, iWork je werk opslaan in Office formaat, en ook alle Office bestanden gewoon openen/bewerken. Ik vind OSX in ieder geval een stuk fijner werken als Windows, en dat terwijl ik zelf jaren lang Windows gebruiker ben geweest.
Zelf heb ik mn MacBook Pro nu bijna een jaar, en de overstap van Windows naar Mac heeft mij nooit problemen opgeleverd!
Overigens kan je zelf gamen op een MacBook ;) Als Bootcamp installeerd, kan je gewoon Windows gebruiken. Zelf speel ik veel Modern Warfare 2, Bad Company 2 etc op mn MacBook pro, werkt perfect!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 23:28 
 

geschikt voor bluray wordt egt lastig, daardoor wordt een laptop zwaar veel duurder, weet je zeker dat je dat wilt?

@Takku: gamen is geen must en hij geeft zelf al aan voorkeur voor windows te hebben.
daarentegen weet ik toevallig dat veel pro producing shit voor de mac is.
maar laat het nu zo zijn dat je op veel windows laptops ook gewoon OSX kan installeren :P
zoals op de mijne :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 23:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

KSwoosh schreef:
geschikt voor bluray wordt egt lastig, daardoor wordt een laptop zwaar veel duurder, weet je zeker dat je dat wilt?

@Takku: gamen is geen must en hij geeft zelf al aan voorkeur voor windows te hebben.
daarentegen weet ik toevallig dat veel pro producing shit voor de mac is.
maar laat het nu zo zijn dat je op veel windows laptops ook gewoon OSX kan installeren :P
zoals op de mijne :P


Gamen is inderdaad geen must. Het is wel zo dat ik graag FM op m'n laptop wil hebben, maar dat moet niet al te moeilijk zijn, enorme 3D games zoals BF of iets dergelijken, doe ik wel op m'n PS3 :P

Maar met OSX heb je dus eigenlijk ook het Mac stuurprogramma? Dus dubbelop, naast Windows?

In ieder geval bedankt voor de reacties TakkU en KS ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 23:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mac OSX op een normale pc staat ook wel bekend als een Hackint0sh, maar dat werkt nooit zo goed als een echte Mac ;) Heb t zelf ook geprobeerd, maar doe mij maar mn MacBook ;)

Waarom geef jezelf de voorkeur aan Windows? Is dat omdat je nog geen ervaring hebt met Mac? Als dat zo is, ga is langs bij een Apple Premium Reseller, of naar de Mediamarkt. Ga daar gewoon is een kwartier met een MacBook kloten ;) Ik dacht in eerste instantie ook dat de stap erg groot zou zijn, maar het valt echt reuze mee. Een hoop dingen wat bij Windows omslachtig werkt, is bij Mac een stuk gemakkelijker. Het werkt gewoon een stuk intuitiever ;) Wat voor opleiding ga je overigens doen? Kan namelijk nogal invloed hebben in wat je aan programma's zal moeten draaien. Ga je trouwens naar de HvA?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 23:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja, HvA. Sport, Management & Ondernemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2010 23:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ok ik zit nu zelf ook aan de HvA ;) Informatica, Human Centered Design ;) Tja, ik denk dat het vooral op je eigen voorkeur uit gaat komen. Persoonlijk vind ik een Mac heel erg prettig werken, en er is veel, heel veel professionele software voor productie op de Mac. Probeer t is ergens uit, dan weet je of het wat voor je is ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 09:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kan je 1 advies geven, zou toch echt voor 17 inch minimaal gaan :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 10:22 
 
Hardtraxx Addict

Rik schreef:
Kan je 1 advies geven, zou toch echt voor 17 inch minimaal gaan :thumbsup:


Dat wordt een dure hobbie bij apple.... ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 10:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik heb hier 2 laptops die mijn keuze zouden zijn :$
18.4 inch het zijn dus desktop vervangers heel fijn voor prodcueren lijkt mij.
de ene heeft een snellere cpu maar minder werkgeheugen en hardeschijf, en de andere een iets slomere cpu maar meer werkgeheugen en hardeshijf.
prima voor jou dus om te kiezen dacht ik zo ^^

http://tweakers.net/pricewatch/251407/acer-aspire-8942g-436g1tmn.html#tab:info

Acer Aspire 8942G-436G1TMN

Cpu: Intel Core i5 430M
Werkbeheugen: 6 gb
Hardeschijf: 1TB
Hardeschijftype 5400rpm
Beeldscherm: 18.4 inch
Schermresolutie 1920x1080 (Full HD 1080p)

Prijs: 1149

http://tweakers.net/pricewatch/251405/acer-aspire-8942g-724g50mn.html#tab:prices

Acer Aspire 8942G-724G50MN

Cpu: Intel Core i7 720QM
Werkbeheugen: 4GB
Hardeschijf: 500 gb
Hardeschijftype 5400rpm
Beeldscherm: 18.4 inch
Schermresolutie: 1920x1080 (Full HD 1080p)

Prijs: 1249
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 10:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rik schreef:
Kan je 1 advies geven, zou toch echt voor 17 inch minimaal gaan :thumbsup:

En dat zou ik dus juist NIET doen ;) Lekker elke dag zo'n gigantisch ding meezeulen naar school...
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 10:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Rik schreef:
Kan je 1 advies geven, zou toch echt voor 17 inch minimaal gaan :thumbsup:

En dat zou ik dus juist NIET doen ;) Lekker elke dag zo'n gigantisch ding meezeulen naar school...


zou ik wel doen :$
ik raad 18.4 inch aan beeldscherm super mooi beeldscherm :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 11:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb een 15" laptop, en die elke dag meezeulen naar school is eigenlijk al vrij veel. Als je een 18,4" neemt dan heb je een ongelofelijk log ding, en als je dat elke dag in de bus/tram/trein met je mee moet zeulen naar school toe.. Daar krijg je al snel genoeg van.. Als laptop voor school kan je beter een wat kleiner model nemen, maximaal 15". Als je een 17" of groter neemt, zou ik hm alleen thuis gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 11:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Ik heb een 15" laptop, en die elke dag meezeulen naar school is eigenlijk al vrij veel. Als je een 18,4" neemt dan heb je een ongelofelijk log ding, en als je dat elke dag in de bus/tram/trein met je mee moet zeulen naar school toe.. Daar krijg je al snel genoeg van.. Als laptop voor school kan je beter een wat kleiner model nemen, maximaal 15". Als je een 17" of groter neemt, zou ik hm alleen thuis gebruiken.


op mijn school ict opleiding zijn er zat mensen met een 18.4 inch desktop vervanger en iedereen is er jaloers op wil er zelf ook een halen :corn:
ik zou het er ook voor over hebben om hem elke dag mee naar school te zeulen :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 11:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tja t is maar wat je prettig vind.. Ik heb liever mn 15", en dat ik dan thuis een 24" externe monitor heb, dan elke dag zo'n koelkast mee te moeten zeulen
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 11:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Tja t is maar wat je prettig vind.. Ik heb liever mn 15", en dat ik dan thuis een 24" externe monitor heb, dan elke dag zo'n koelkast mee te moeten zeulen


ik heb thuis 18 inch, ik zit er aan te denken nog een te halen voor te produceren :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 11:49 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Die Acer Aspire serie is leuk om in te stappen, kwa duurzaamheid hebben wij op het werk hier niet zo'n denderende ervaringen mee.
Sony en Apple is eigenlijk gewoon te duur (wel duurzaam, maar slechte prijs/kwaliteit verhouding).

Wij kiezen zakelijk gezien bijna altijd voor een Acer Travelmate of HP ProBook.

Gezien jouw eisen, moet je kijken naar de volgende punten:
* >4gb ram (werkgeheugen)
* 7200 rpm harddisk (grootte zelf bepalen, je kunt altijd een usb schijf aansluiten)
* >Core i5 processor
* Externe usb/firewire geluidskaart (bv. M-Audio Mobile Pre USB)

Hoop dat je hier iets aan hebt :)
Succes met je aankoop!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 12:19 
 
Donateur
Avatar gebruiker

johnlienden schreef:
HP Probook 4720s :loving:
17 inch en ook nog redelijk draagbaar :thumbup:

Zeker een nette laptop! Tevens heb je dan nog budget over voor een goeie USB geluidskaart ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 12:52 
 
Donateur
Avatar gebruiker

johnlienden schreef:
San Miquel schreef:
johnlienden schreef:
HP Probook 4720s :loving:
17 inch en ook nog redelijk draagbaar :thumbup:

Zeker een nette laptop! Tevens heb je dan nog budget over voor een goeie USB geluidskaart ;)

Wat zijn we het weer eens he :corn:
Zelf goede ervaringen met deze geluidskaart
En ja, MIDI-keyboard kan over USB. :thumbup:

Weet alleen niet of die geluidskaart netjes ASIO ondersteund? Weet je dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 15:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wat is ASIO ? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 17:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

johnlienden schreef:


ohw die bami

heb je dat ook nodig bij fl ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 21:59 
 
Hardtraxx Veteran

wtr665 schreef:
johnlienden schreef:


ohw die bami

heb je dat ook nodig bij fl ?

alleen als de geluidskaart van je comp klote is ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 22:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

wtr665 schreef:
johnlienden schreef:


ohw die bami

heb je dat ook nodig bij fl ?

Als geluidskaart ruk is heb je Asio4all nodig, die simuleert ASIO. Als je een goeie audio interface hebt, gemaakt voor productie, dan zit er al ASIO in die interface zelf ;)
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner