ik kwam vandaag deze tegen (Trap and Bass noemen ze het zelf), en dat klinkt toch best fijn 
View on YouTube
wel heel bekende vocals btw
View on YouTube
Je leest het volgens mij verkeerd, Bass Music is een soort van 'Harder Styles'-achtige combinatie van genres zoals Dubstep, DnB, etc. Volgens mij wordt er bedoeld: Your #1 source for all Bass Music & Trap. Vind t verder ook best amateuristisch klinken, en de sounds uit de achtergrond van Activated storen.KSwoosh wrote:ik kwam vandaag deze tegen (Trap and Bass noemen ze het zelf), en dat klinkt toch best fijn
View on YouTube
Grime is eigenlijk gewoon hiphop/rap met een brits smaakje. Dus rap met 2step/garage achtige beats. Donkere grauwe beats met heavy bass. Nu zou je t misschien dubstep achtige beats noemen, maar dat bestond toen nog niet.Wesz91 wrote:Maar dan nog ben ik benieuwd naar wat nou het verschil tussen trap en grime is aangezien het schijnbaar niet al te ver uitelkaar ligt.
Tsja, hoe mix je het? Het is idd ingewikkelder dan Hardstyle omdat trapt nummer vaak geen intro's bevatten maar meteen na ongeveer 25 sec een drop volgt. Je moet gewoon creatief zijn, de vocals of andere stukken loopen en op die manier een soort overgang creeëren. Ik heb laatst ook een trap set gemixt en het is wel te doen. Gewoon proberen, of anders download je Mixmeister en probeer je het op de lazy manier.wvd wrote:Weet niet of het beste is om dit hier te plaatsen of in DJ corner, maar ik doe het toch maar eerst hier. Ik wil ipv hardstyle nu wat trap mixen voor in de auto met wat vrienden (niet persé 100% trap; ook YW, Partysquad tracks e.d. zitten er tussen) alleen dit gaat me nogal moeilijk af. Ik vind het vrij lastig om redelijke overgangen te maken tussen trap tracks. Heeft iemand iets van tutorials/aandachtspuntjes hoe dit kan, en evt een voorbeeld?
Ps. kant-en-klare mixtapes hebben we doorgezocht en zijn geen optie
Ja inderdaad, het lukt wel aardig door creatief te zijn maar het blijft lastig haha. Vooral omdat bijvoorbeeld alleen de BPM al varieert van circa 80 tot circa 160.. ga m'n best doenBvG50 wrote:Tsja, hoe mix je het? Het is idd ingewikkelder dan Hardstyle omdat trapt nummer vaak geen intro's bevatten maar meteen na ongeveer 25 sec een drop volgt. Je moet gewoon creatief zijn, de vocals of andere stukken loopen en op die manier een soort overgang creeëren. Ik heb laatst ook een trap set gemixt en het is wel te doen. Gewoon proberen, of anders download je Mixmeister en probeer je het op de lazy manier.wvd wrote:Weet niet of het beste is om dit hier te plaatsen of in DJ corner, maar ik doe het toch maar eerst hier. Ik wil ipv hardstyle nu wat trap mixen voor in de auto met wat vrienden (niet persé 100% trap; ook YW, Partysquad tracks e.d. zitten er tussen) alleen dit gaat me nogal moeilijk af. Ik vind het vrij lastig om redelijke overgangen te maken tussen trap tracks. Heeft iemand iets van tutorials/aandachtspuntjes hoe dit kan, en evt een voorbeeld?
Ps. kant-en-klare mixtapes hebben we doorgezocht en zijn geen optie![]()
OT: Bird Machine is zoo heerlijk! Geniale drop, hoe bedenk je het
Bedankt voor die mixtape trouwens, Stylow ! Best wel lekker, vind alleen die Blow Your Whistle track echt irritant worden na een tijdje met die hoge piepjes.Die Kill The Noise - Mosh It Up is baas (met die hardcore kicks erdoorheen).
![]()
View on SoundCloud