Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2024 10:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

^ hehe, die Berghain reddit ga ik eens lezen.
Zou er met de kennis van nu graag nog eens naar terug gaan. Is nu denk ik een jaar of 10 geleden dat ik er was, de herinneringen zijn vaag en ik zou absoluut niet meer weten wie er draaide (is er een soort archief?). Het zou me nu ook veel beter passen en bevallen, denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2024 10:47 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Was het goed? Ben wel benieuwd naar een langere review. Nog even overwogen om te gaan, maar 1 januari is echt een hele matige datum :P.


Ik ook wel, want ik zie weer andere verhalen dat het een enorm tegenvallende editie was door matig geluid, filmende mensen en kringgesprekjes vooraan bij de dj.

Remi schreef:
^ hehe, die Berghain reddit ga ik eens lezen.
Zou er met de kennis van nu graag nog eens naar terug gaan. Is nu denk ik een jaar of 10 geleden dat ik er was, de herinneringen zijn vaag en ik zou absoluut niet meer weten wie er draaide (is er een soort archief?). Het zou me nu ook veel beter passen en bevallen, denk ik.


Ik zou wel kijken welke periode en avond. Berghain schijnt ook bij de locals en de vaste/oudere gangers steeds meer af te glijden omdat het steeds voller met toeristen en sensatiezoekers zit en de line-ups vallen vaker tegen. Zeg maar alleen mensen die om de naam en de status er heen gaan, dat het daarom niet meer de originele sfeer heeft voor de mensen die er juist heen gingen waarvoor het eerder bedoeld was. Vooral tijdens de vakantieperiodes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2024 11:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het er ooit nog eens van komt, toch zeker niet binnen nu en 5 jaar ofzo. Maar wie weet. Het ging me meer om 'met de kennis van nu' nog eens terug gaan. Maar dat zie je wel met meer dingen. 'Met de kennis van nu' je eerste hardstylefeestje over doen zou ongetwijfeld ook veel anders (vetter) zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2024 23:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker



guur treinen met de legend

Was ook zo gruwelijk vet om Sandwell District live te hebben gezien op Draaimolen. De grote baas van Draaimolen heeft er (volgens zijn woorden) jaren over gedaan om die gasten zo ver te krijgen om hun ruzie bij te leggen en weer te gaan draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2024 10:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eensssss, te beluisteren hierrrrrr op spotify

Deze van Sandwell District :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2024 13:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De Machine goeie podcast, maar ik had gwn info uit 1e hand tilly jwz 013 milo me niffo



Ik mis die psychosetechno tegenwoordig. Van die shit die klinkt als een ritmische lachgastrip. Beste
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2024 10:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Khadber schreef:
Was het goed? Ben wel benieuwd naar een langere review. Nog even overwogen om te gaan, maar 1 januari is echt een hele matige datum :P.


Ik ook wel, want ik zie weer andere verhalen dat het een enorm tegenvallende editie was door matig geluid, filmende mensen en kringgesprekjes vooraan bij de dj..

Het was tof, maar wel iets minder dan bijv de ADE editie van afgelopen oktober ja. Niet echt filmende mensen of kringgesprekjes gezien maar ben ook weinig helemaal vooraan geweest. Geluid was prima, maar inderdaad minder dan je misschien van RL gewend bent. JEANS in de tweede zaal in combinatie met rookmachine en strobo's was wel een partij kwijt gaan :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2024 00:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Ratherlost, denk dat het ook wel scheelt dat je met ADE een samenwerking met Pax Romana had, wat wellicht wat minder 'normies' trekt. Nu op 1 januari is nieuwe hippe feestdag ofzo

@Paling JEANS (L)




s/o talismann
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2024 10:13 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Die samenwerking toen was sowieso iets "vrijer" en dat deed de sfeer wel iets ten goede. Maar vond de editie van 1 jan 2023 (dus vorig jaar) qua geluid/sfeer gezien wel sterker, dus weet niet of het echt daaraan ligt.

UptempoSoldaat0411 schreef:
@Ratherlost, denk dat het ook wel scheelt dat je met ADE een samenwerking met Pax Romana had, wat wellicht wat minder 'normies' trekt.

Over Pax Romana gesproken, bij die editie vroegen ze wel aan de deur of je wist waar je heen ging en wie er draaide. Hoorde van een vriend over een bezoekster die tegen de doorbitch zei dat Pax Romana moest draaien waarop de doorbitch met z'n ogen rolde en haar toen alsnog binnen liet. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2024 14:23 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

UptempoSoldaat0411 schreef:
@Ratherlost, denk dat het ook wel scheelt dat je met ADE een samenwerking met Pax Romana had, wat wellicht wat minder 'normies' trekt. Nu op 1 januari is nieuwe hippe feestdag ofzo


Ik denk ook omdat het de zondag was, dan is al het normie volk vaak al weer op weg naar huis of nog bezig met de after. Ik denk ook dat ik dit jaar maar voor de donderdag en zondag ga. Lofi x Live From Earth scheen ook echt ziek goed te zijn op de donderdag.

3voor12 noemde Intercell x Club Heartbroken ook als een van de beste feesten met iig de beste set die zij hadden meegemaakt (Malugi b2b Marlon Hoffstadt) over heel ADE, wat op de zondag was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2024 14:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker



Citaat:
‘Ik was op zoek naar een nieuw gevoel in mijn muziek’, vertelt Luigi over het maakproces. ‘Alles is zo zwaar en heftig, ik wil juist wat schoonheid brengen naar de festivals, naar het nachtleven, ik wil mensen het gevoel van broederschap en vereniging meegeven. Dat je het op de dansvloer hoort, en je herboren voelt.’


prachtig dit
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2024 14:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

https://www.reddit.com/r/amsterdam_rave ... e_longest/

mensen moeten ff rustig aan doen man
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2024 14:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Voor de geïnteresseerden, op Tegendraads werden TNT - I am Techno, Soul Train en Masterblade gedraaid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2024 15:56 
 
Hardtraxxer

Blijft toch bijzonder hoe veelzijdig er op die evenementen gedraaid wordt.

Op Rotterdam Rave ook niet alleen een sporadisch TNT en Delete plaatje gehoord, maar ook bv. Control the Soul (Mutilator Remix) en weet ik wat voor pvc kicks allemaal. Geen fan van, maar anderzijds wel tof dat je ook veel early langs hoort komen.

Daar kan de huidige hardstyle scene nogal wat van leren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2024 16:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zeker, die feesten klinken voornamelijk gewoon als early hardstyle op hoog bpm. Ik vind het ook fijn dat je vooral anderhalf uur sets hebt dus geef je artiesten ook de mogelijkheid om creatiever te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2024 17:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kobosil gooit ook wel eens enge hardtrance platen van Uberdruck, dat zijn de leukere dingen. Showtek - FTS past dan weer niet in techno imo, early hardstyle/hardtrance past qua arrangement/kicks gewoon veel beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2024 18:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

FransBezig schreef:
dus geef je artiesten ook de mogelijkheid om creatiever te zijn.


Bij Verknipt en Rotterdamse Rave hoor je dan vaak gewoon 1,5 uur lang rave stabs en de zelfde hardstyle kick.
Zo creatief en gevarieerd is het niet :P. Het is net zo, zo niet meer, eentonig als hardstyle en dit is nog veel simpeler.

Juist een naam als de visserman boven mij noemt of namen als Rebekah, Somniac One, Myler, Amstra, Sunil Sharpe e.d. pakken echt de breedte van harddance er bij met early hardstyle, schranz, hardtechno, early hardcore en industrial. Multigenre sets, en ze branden zichzelf ook niet als techno.

Maar het gros wat op Verknipt, Tegendraads en Rotterdamse Rave staat is allemaal 13/12 rave stabs op exact de zelfde platte kick. Dat kan je objectief echt niet varierend of creatief noemen.

Het is niet alleen dat hoor, in bijvoorbeeld minimal techno e.d. zijn veel platen ook moker eentonig waar je een kilo drugs moet nemen om de minieme verschillen te kunnen waarderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2024 21:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

1,5 uur is niet lang voor techno a broeder. Ofja het is geen techno maar toch je snapt het haha

@BB waar doel je op met minimal? Die term heeft nogal zn betekenis verloren namelijk :P

Ik vind veel hardgroove (ja ook die term wordt overal op geplakt) platen los vaak ook saai, maar live vet. Die stijl is perfect om mee te spelen op 4 decks waardoor een goede dj echt iets vets kan neerzetten. Alleen niet heel duurzaam imo

Afbeelding

Wil D.Dan erg graag keer zien maar 909 best kut festival vgm?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2024 23:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

de rookiër kun je idd beter treffen in een donkere kelder in damsco boss behalve tijdens eerste communie want dan beukt marron hem voor de draaitafels weg omdat hij breakbeat draait en teveel g heeft getapt :woot: :woot: :woot: :woot: :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2024 00:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Bij Verknipt en Rotterdamse Rave hoor je dan vaak gewoon 1,5 uur lang rave stabs en de zelfde hardstyle kick.
Zo creatief en gevarieerd is het niet :P. Het is net zo, zo niet meer, eentonig als hardstyle en dit is nog veel simpeler.


De muziek bij die feesten klinkt zeker vele malen ééntoniger, daarom blijft hardstyle ook veel interessanter voor mij. Wat je al zegt word ik wel positief verrast bij techno feesten doordat er minder ‘regels’ wat je wel en niet kan draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2024 08:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

FransBezig schreef:
Wat je al zegt word ik wel positief verrast bij techno feesten doordat er minder ‘regels’ wat je wel en niet kan draaien.

Ja, jammer om te zien dat dat in hardstyle helemaal veranderd is. Als je ziet hoe divers dat vroeger was op een Qlimax, gewoon dikke opbouw in de line-up. Zowel qua bpm als genres
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2024 10:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
de rookiër kun je idd beter treffen in een donkere kelder in damsco boss behalve tijdens eerste communie want dan beukt marron hem voor de draaitafels weg omdat hij breakbeat draait en teveel g heeft getapt :woot: :woot: :woot: :woot: :woot:

Vertel me meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2024 10:28 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

FransBezig schreef:
Broken Balance schreef:
Bij Verknipt en Rotterdamse Rave hoor je dan vaak gewoon 1,5 uur lang rave stabs en de zelfde hardstyle kick.
Zo creatief en gevarieerd is het niet :P. Het is net zo, zo niet meer, eentonig als hardstyle en dit is nog veel simpeler.


De muziek bij die feesten klinkt zeker vele malen ééntoniger, daarom blijft hardstyle ook veel interessanter voor mij. Wat je al zegt word ik wel positief verrast bij techno feesten doordat er minder ‘regels’ wat je wel en niet kan draaien.


Het hele ding is dat die feesten al haast geen techno feesten meer zijn, maar meer richting klassieke grote commerciele raves zoals Sensation Black gaan. Er zit vaak wel wat show om en er is een mix van hardere genres.

UptempoSoldaat0411 schreef:
1,5 uur is niet lang voor techno a broeder. Ofja het is geen techno maar toch je snapt het haha

@BB waar doel je op met minimal? Die term heeft nogal zn betekenis verloren namelijk :P


Gewoon de vrij timide techno waar vrij weinig in gebeurt. Ik ken het nog van de oude term inderdaad, maar heb het dan echt over artiesten die heel langdradig draaien met maar kleine wijzigingen in sounds en percussie in hun sets. Ieder zijn eigen voorkeuren natuurlijk, er zijn mensen die die kleine wijzigingen en switches heel vet vinden, maar er valt niet zo veel aan op te hemelen qua creativiteit en variatie terwijl er eigenlijk vrij weinig gebeurt.

Vind persoonlijk hardgroove wel heel tof om te luisteren en op feesten, maar ik kan het niet een hele avond aanhoren (maar dat heb ik met alle techno, er mag wel wat variatie en evolutie in zitten over een avond). Zijn bijvoorbeeld een keer naar een SHDW & Obscure Shape allnighter gegaan, wat leuk was maar na 3 uur hardgroove heb je het wel gezien.

UptempoSoldaat0411 schreef:
Wil D.Dan erg graag keer zien maar 909 best kut festival vgm?


Ken 909 niet, maar als er area's zijn met veel de zelfde soort namen die je tof vindt dan moet je gewoon gaan toch? Dat soort techno heeft vaak zijn eigen trouwe publiek wel. Je moet niet veel te zwaar gaan wegen/een gigantisch hoge standaard gaan hebben van publiek (zoals dat alles Berghain/De School niveau moet zijn) want dan verneuk je veel feesten, waar je anders je je prima had vermaakt, voor jezelf. Festivals zijn sowieso wat laagdrempeliger/losser dan echt een club.

Want dat is soms wel een probleem wat ik zie met de techno scene, het neemt zich zelf veel te serieus. Als je echt je compleet wilt verliezen op muziek en geen afleiding wilt, ja dan moet je naar een eerste communie oid. Maar voor mij hangt daar dus een veel te serieuze puristen atmosfeer. Tegelijkertijd, als je D.Dan echt in z'n puurste setting wilt, dan moet je dus hem in clubsetting meer opzoeken.

In dat opzicht vind ik de nieuwe wave van eurodance en hardhouse wel tof (Marlon, MRD, Narciss e.d.). Het is wat minder serieus maar echt keihard feesten met een ziek goede sfeer. Maar juist ook iets als Stone Festival wat de zelfde soort namen heeft als een eerste communie maar veel luchtiger lijkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2024 11:54 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
FransBezig schreef:
Broken Balance schreef:
Bij Verknipt en Rotterdamse Rave hoor je dan vaak gewoon 1,5 uur lang rave stabs en de zelfde hardstyle kick.
Zo creatief en gevarieerd is het niet :P. Het is net zo, zo niet meer, eentonig als hardstyle en dit is nog veel simpeler.


De muziek bij die feesten klinkt zeker vele malen ééntoniger, daarom blijft hardstyle ook veel interessanter voor mij. Wat je al zegt word ik wel positief verrast bij techno feesten doordat er minder ‘regels’ wat je wel en niet kan draaien.


Het hele ding is dat die feesten al haast geen techno feesten meer zijn, maar meer richting klassieke grote commerciele raves zoals Sensation Black gaan. Er zit vaak wel wat show om en er is een mix van hardere genres.

Op zich valt dat ook wel mee toch? Verknipt zal met die editie in de ArenA wel wat meer aan show gaan doen, maar verder hebben feesten à la RR, tegendraads en verknipt niet heel veel qua storytelling. De stages zijn redelijk tot leuk aangekleed, maar ondanks het verafschuwde jonge tiktok publiek lijkt het veel om de muziek te gaan.

Ook met die ArenA-show zie ik Verknipt geen MC en 5 minuten lange intro's bij elke DJ neerzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2024 11:59 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Riiss schreef:
Op zich valt dat ook wel mee toch? Verknipt zal met die editie in de ArenA wel wat meer aan show gaan doen, maar verder hebben feesten à la RR, tegendraads en verknipt niet heel veel qua storytelling. De stages zijn redelijk tot leuk aangekleed, maar ondanks het verafschuwde jonge tiktok publiek lijkt het veel om de muziek te gaan.

Ook met die ArenA-show zie ik Verknipt geen MC en 5 minuten lange intro's bij elke DJ neerzetten.


Nee, maar dat had je met Sensation Black ook niet. Je had wel een grote stage, maar geen gigantische intro's of storytelling oid.

En het gaat niet echt om de muziek, als je iemand daar vraagt welke plaat wordt gedraaid heeft 95% geen idee en de helft zegt dat ze hardstyle niet vet vinden terwijl de helft wat gedraaid wordt dat wel is. Ja ze gaan om deze muziek te horen, maar dat is meer omdat dat de trend is, het gros heeft geen flauw idee wat de muziek is of inhoudt.
Vorige  1 ... 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek