Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157 ... 178  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2022 20:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Nee, stond als 3e van 6 op een line up, dus had echt nog wel wat tijd te gaan..

Ik bekijk trouwens echt met bewondering hoe groot deze stijl van techno/rave geworden is in een jaar tijd. Echt ALLES wat Verknipt en co aanraakt verkoopt in een poep en een zucht uit. Feestje vol? Hup, week erop gaatje gevonden in een grote hal, voor 60% dezelfde line up en gaan. Echt indrukwekkend hoe veel feesten die gasten organiseren en uitverkopen.


Indy schreef:
Zegt veel over de simpelheid van het volk dat erop af komt :P


Zegt ook veel over alle oude feesten dan die iedereen tegenwoordig ophemelt omdat ze als "vroeger" waren. Dat was echt niet anders dan wat het nu is geworden. Feesten als Sensation Black, en zelfs ook oude Awakenings feesten en allerhande oude bekende opgehemelde raves, liggen muzikaal en qua publiek enorm dicht bij wat dit was.

Het grootste verschil, toen waren er nog geen massa social media, betalende (naar gebruikers) social media en smartphones en masse met de huidige technologie. Iedereen stond daar verder net zo om te feesten en vdk te zijn. Kan je garanderen dat een generatie voor ons, ons ook voor mergooltjes uit maakt om hoe wij doen/deden op feesten.

Blijf er bij dat de terugkomst van rave feesten (en daarmee ook daadwerkelijk die oude muziek weer) meer te maken heeft met het feit dat mensen gewoon willen feesten op van alles en nog wat. Ze willen niet moeilijk spul hebben waar je eerst 2 uur nodig hebt om aan te acclimatiseren voor je er in komt, of je moet drugs nemen. Zeker muziek dat complexiteit over dansbaarheid kiest, het is nou eenmaal niche.

Je ziet het ook wel in hardcore met uptempo en hardstyle met raw. Het pakt de spirit van de oudere tijden meer, waar feest en dansen op genres die je leuk vindt voorop staat. Niet 20,000 muziekcritici die elke kickroll, melodie en bliepje uit hun hoofd kennen en meedoen.

Verknipt springt daar perfect in, en met grootheid trek je natuurlijk dagjesvolk. Zoals in elk bedenkbaar muziekgenre. Simpel volk zie je verder op elk feest, ook zat op feesten als Lofi en Reaktor feesten gezien, je vindt gewoon meer bij relatief grote en populaire feesten, ongeacht wat het feest is. Zelfs in Berlijn zie je gewoon mensen genieten van feest en muziek, het verschil is gewoon de telefoon dat weg is haha.

Je moet op een punt gewoon accepteren dat niet iedereen daar een muzieknazi is, je niet bij gelijkgezinden staat en je beter af bent een leuk plekje te zoeken en te feesten op een goede plek met sfeer. Is dat er niet, dan pech, volgende keer niet weer heen. Maar als je meer ga letten op wie om je heen staat en wat voor volk er mogelijk gaat staan dan wie er staat te draaien en wat voor muziek er gedraaid wordt, dan verneuk je het voor jezelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2022 20:51 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Also,

Awakenings Easter Festival komt op 13 en 14 mei in Spaarnwoude
Awakenings Summer Festival komt op 7 tot 9 juni in Hilvarenbeek

Mooi een weekend naar Easter festival. Ook al was Summer festival op zichzelf heel dik, dat Decibel terrein heeft wel wat nadelen ten opzichte van Spaarnwoude

Ben wel benieuwd naar de Gashouder edities bij Pasen verder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2022 21:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk dat ik ook liever eens naar Spaarnwoude ga i.p.v. weer zo'n tering end naar Braboland. Hoewel de productie wel gewoon heel goed was en het echt een tof dagje was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2022 21:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Echt een slim toppa deze.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2022 01:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Also,

Awakenings Easter Festival komt op 13 en 14 mei in Spaarnwoude
Awakenings Summer Festival komt op 7 tot 9 juni in Hilvarenbeek

Mooi een weekend naar Easter festival. Ook al was Summer festival op zichzelf heel dik, dat Decibel terrein heeft wel wat nadelen ten opzichte van Spaarnwoude

Ben wel benieuwd naar de Gashouder edities bij Pasen verder.


Spring*. Denk zelf wel aanwezig te zijn in Spaarnwoude, geniale festivallocatie! Zelf alleen met Decibel bij Beekse Bergen geweest dus niet helemaal vergelijkbaar maar dat kan niet op tegen Spaarnwoude imo. Chille datum ook, tussen Rebirth en Defqon in :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2022 09:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Begrijp me niet verkeerd Broken Balance, ben er niet boos of neerbuigend over, maar ik kijk gewoon meer hoe snel dat genre/die stroming groeit. Line-up is volgens mij niet zo gek duur, die gasten kunnen werkelijk iedere hal uitverkopen en zijn nu volgens mij al lang de "kleine" oragnisaties ontstegen. Verkopen nu ook met O&N Ziggo Dome uit, dat heeft Q tot nu toe nog niet gedaan.. En echt iedere maand hebben ze de AFAS live, de Hemkade, Klokgebouw waar het maar kan kunnen boeken, ook met pasen nu 2x AFAS, echt indrukwekkend. Het begint hier en daar ook weer wat types als Mental Theo (onder een alias) aan te trekken, dus er zit echt wel handel in volgens mij.

Awakenings, waarschijnlijk de spring editie wel meepakken. De zomereditie is 2 weken na Defqon, dat is wel even te kort op elkaar vermoed ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2022 10:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Awakenings editie op de Beekse Bergen wel bij. Vond dat echt gruwelijk en de animo om daar heen te gaan is veel groter dan de editie op Spaarnwoude.
Ik ben verder wel voornemens om in 2023 meer technofeesten te bezoeken maar die schieten tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond, ik zit niet zo heel diep in de scene dus ik volg ze niet zó (dus alles is uitverkocht, voor je het weet) en ik ga graag met een grote groep naar feesten en de animo is toch net íets minder dan hardstylefeesten. Maar we gaan 't zien!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2022 10:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Je ziet het ook wel in hardcore met uptempo en hardstyle met raw.


Hallo broken balance bij deze een verzoekje uptempo zo ver mogelijk uit de buurt te houden van dit verschrikkelijke topic groetjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2022 10:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gezellige Uptempo schreef:
Broken Balance schreef:
Je ziet het ook wel in hardcore met uptempo en hardstyle met raw.


Hallo broken balance bij deze een verzoekje uptempo zo ver mogelijk uit de buurt te houden van dit verschrikkelijke topic groetjes.


Ook ik hou jullie in de gaten stelletje raddraaiers in fetisj kleding!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2022 10:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik wil ook reageren in dit topic maar vraag me af of ik wel juist gekleed ben om dat te mogen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2022 12:05 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Gezellige Uptempo schreef:
Broken Balance schreef:
Je ziet het ook wel in hardcore met uptempo en hardstyle met raw.


Hallo broken balance bij deze een verzoekje uptempo zo ver mogelijk uit de buurt te houden van dit verschrikkelijke topic groetjes.


Hallo Tom, Rick of Jordi; op Verknipt wordt ook uptempo gedraaid, zodoende techno = uptempo, uptempo = intelligent.

Misschien een mooi sublabel, intelligente uptempo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2022 13:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

pim__ schreef:
Echt een slim toppa deze.


Afbeelding
echt een domme patta bro
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2022 14:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hoppa 7 uur lang dezelfde plaat bah :s

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2022 15:47 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Over een paar werkdagen aangehad, moet zeggen dat het pas na wat uurtjes enigszins vet werd.
Het is me vaak bij vlagen te leeg en komt te traag op gang, te lang wachten tot een plaat lichtelijk veranderd. Heb dan toch flinke voorkeur voor Speedy J zn normale setjes.

Staat buiten het feit dat dit enorm knap gedaan is natuurlijk, maar het trage, langdradige en soms lege is mij niet boeiend genoeg.

In b4 voorspelbare grap.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2022 16:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo'n Youtube video doet de beleving ook veel te kort natuurlijk. Live was dit echt gruwelijk. Opbouw, sfeer, interactie met publiek. Dit voelde ook eerder aan als met een pilsje naar muziek luisteren en dansen i.p.v. raven/feeste
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2022 16:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
moet zeggen dat het pas na wat uurtjes enigszins vet werd.
Het is me vaak bij vlagen te leeg en komt te traag op gang, te lang wachten tot een plaat lichtelijk veranderd. Heb dan toch flinke voorkeur voor Speedy J zn normale setjes.

Dit had ik in het begin ook een beetje, maar het weegt toch zwaarder dat dit enorm vet gedaan is vind ik, puur op gevoel op elkaar inspelen met een aantal artiesten en zodoende hele nieuwe muziek live creeren. Moet zeggen dat ik eerlijk gezegd geen fuck snap van hetgeen wat ze allemaal doen, maar het ziet er echt tof uit :D

Broken Balance schreef:
In b4 voorspelbare grap.

Niels, kom er maar in!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2022 23:03 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Zo'n Youtube video doet de beleving ook veel te kort natuurlijk. Live was dit echt gruwelijk. Opbouw, sfeer, interactie met publiek. Dit voelde ook eerder aan als met een pilsje naar muziek luisteren en dansen i.p.v. raven/feeste


Ja het is sowieso een andere insteek natuurlijk. Maar of het me ligt is een 2e, muzikaal word ik er niet warm van (van de meeste modulaire sets niet), alleen Public Energy en ONYVAA zijn me positief bijgebleven.

Dat het knap is hoe ze het doen is sws natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2022 09:55 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het valt een beetje tussen progressive house en techno in.

Maar i_o, imo een van de meest veelbelovende artiesten (had platen met oa. Raito en zat op het label van Deadmau5) die twee jaar geleden overleden is, heeft nu uit het niets een album uit met Lights. Zij had dit album net voor zijn dood met hem gemaakt.

Vond zijn stijl altijd heel tof, een mix van techno, house en trance.
Zo luisterend door dat album het echt heerlijk zweverig en melancholisch.



Om het een beetje on topic te houden.
Nieuw album van Marcel Dettmann uit en ook een nieuw EP van Clouds op Headstrong. Beiden klinken zeer goud zover.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2022 16:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ga toch mijn kaart voor Rotterdam Rave verkopen. Ik zie op Ticketswap dat er al meer dan 1100 kaarten verkocht zijn maar ik kan hem niet plaatsen. Eventix geeft aan dat de kaarten pas op woensdag voor het feest gaan komen. Iemand een idee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2022 19:22 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dan heeft de organisator die beperking er in gezet, deed/doet Q-Dance ook met feesten als Qlimax en Defqon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 10:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ah, never mind. Die kerel keek niet goed, onderin kon je schijnbaar wel gewoon kiezen voor 'verkopen via Ticketswap'. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2022 11:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zaterdag naar Sudor. Zin in de sets van The Lady Machine, Anouschka en D.Dan! :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2022 11:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die had ik ook op het oog, maar kan dit weekend niet. Heb je een voorbeeldset van Anouschka? Ken haar verder niet, maar D. Dan en The Lady Machine vind ik wel tof.

Waarschijnlijk wel op 17 december naar Rodhad in de Basis. Heerlijk zo om de hoek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2022 12:49 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Vrijdag BASIS SHDW & Obscure Shape allnighter was wel lachen, maar eigenlijk leent hun act niet meer voor een allnighter.

Als een vd eersten binnen en ze bouwden goed op met wat ambient en dan trage sfeervolle techno om vervolgens over de komende 3 uur op te bouwen naar hun huidige Mutual Rhythm stijl.

Maar vervolgens werd er tot een uur voor het einde alleen maar het zelfde stijltje gedraaid. Allemaal dingen van CRAVO, VIL, Alarico, Quelza, Ferdinger, VILLA en dat hele hoekje en meer spul van hun eigen label en veel oude techno. Het is allemaal tof spul maar over 4 uur van dat met die snelle mix stijl die ze hebben verveelde het na een tijdje wel.

Laatste uurtje ging het gas er nog wat op met iets meer schranz/hardtechno achtig spul, maar dit was te laat. Ook verder niks van hun oude repetoire wat ook prima had gepast.

Feest was top verder, sfeer en locatie (behalve het gebrek aan voldoende wc's) was goed. Deurbeleid ook. Muzikaal was het gewoon te eentonig en had ik meer verwacht van ze. Op een festival of feest als setje van 1,5 uur werkt het perfect, als allnighter gewoon niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2022 14:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Vrijdag BASIS SHDW & Obscure Shape allnighter was wel lachen, maar eigenlijk leent hun act niet meer voor een allnighter.

Als een vd eersten binnen en ze bouwden goed op met wat ambient en dan trage sfeervolle techno om vervolgens over de komende 3 uur op te bouwen naar hun huidige Mutual Rhythm stijl.

Maar vervolgens werd er tot een uur voor het einde alleen maar het zelfde stijltje gedraaid. Allemaal dingen van CRAVO, VIL, Alarico, Quelza, Ferdinger, VILLA en dat hele hoekje en meer spul van hun eigen label en veel oude techno. Het is allemaal tof spul maar over 4 uur van dat met die snelle mix stijl die ze hebben verveelde het na een tijdje wel.

Laatste uurtje ging het gas er nog wat op met iets meer schranz/hardtechno achtig spul, maar dit was te laat. Ook verder niks van hun oude repetoire wat ook prima had gepast.

Feest was top verder, sfeer en locatie (behalve het gebrek aan voldoende wc's) was goed. Deurbeleid ook. Muzikaal was het gewoon te eentonig en had ik meer verwacht van ze. Op een festival of feest als setje van 1,5 uur werkt het perfect, als allnighter gewoon niet.


Wat vond je van het geluid in de basis?
Vorige  1 ... 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157 ... 178  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek