Lofi x Ratherlost is idd al het nodige over gezegd hier. Zeer tof feest met een geweldige sfeer, goed geluid, goede faciliteiten en goede setjes. Stephanie Sykes had wel het setje van de avond met daarna Oscar Mulero. Alleen Planetary Assault Systems vond ik wat tam beginnen maar later op de set was het een stuk vetter.
Awakenings Joris Voorn was ook top, de show was echt absurd goed. Binnen gekomen bij ONYVAA die een heel vet modulair setje aan het afsluiten was op dat punt. Het pompte toen al goed, vooral met de zweverige sounds die er over gingen. Ben Klock & Marcel Dettmann met het setje van de avond er na, stevig, vol met drive en veel gebroken sounds.
Joris Voorn opende en sloot vervolgens wel ietwat stevig maar ging vervolgens bij alles er tussen wel compleet a lá Joris Voorn draaien. Met de show was dit geweldig maar het was wel een flinke stap terug. Len Faki stond op twee als vetste setje, weer heerlijk pompen. Setaoc Mass opende vervolgens wel iets te moeilijk en timide maar later in zijn set werd het wel vetter.
Grootste irritatie bij Awakenings was eigenlijk het publiek. Van het einde van Ben & Marcel en de hele set van Voorn eigenlijk wel last gehad van publiek wat daar echt niets te zoeken had. Waren niet bezig met de muziek of de show, alleen kringgesprekjes en lopen wankelen omdat ze te dronken of vdk zijn, veel te veel dagjesvolk. Zijn bij Len Faki toen naar ver linksvoor gegaan en daar was het echt net dag en nacht, veel chillere mensen die echt met de muziek en show bezig waren. Ander minpuntje was de timetable, als ze Setaoc Mass en Ben Klock & Marcel Dettmann hadden omgewisseld was de opbouw over de avond beter geweest.
Volgend jaar sowieso weer een weekend, en dan meer de kleine feesten. Ik heb wel dat ik echt de wat stevigere Duitse stijl van feesten mis op een ADE. Het kutte is dat je bij veel van die grote namen als Kobosil, Klangkuenstler, SNTS, New Frames, Rikhter, Paula Temple e.d. meteen van dat Verknipt publiek aantrekt.
Maar juist in Duitsland heb je veel feesten met wat stevige duistere sfeervolle techno waar de sfeer ook echt dik is. Denk dan aan namen als Under Black Helmet, Parllx, In Verruf, Fractions, SWART, Exil Der Schatten, Disruption, O.B.I., David Strasser, Trudge, Tanzanfall e.d.. Hopen dat er wel iets is, want over alles miste ik dat toch wel een beetje over het weekend.