Bevindingen van de zondag editie van Awakefest. copy-paste van partyflock:
Pffff. Waar begin ik.. Ik denk maar met lof te spreken over de grootste verassing van zondag (persoonlijk). Recondite. Een heerlijke combinatie van diepe, mellow beats wat toch ontzettend dansbaar was. Unieke vibe zoals ik hem nog nooit ervaren heb.
Ook noemenswaardig was de niet-zo-tamme opener Subjected in de Z. Wat een kicks vlogen me zo vroeg al om de oren :kwijl: Shifted live viel me eigenlijk een beetje tegen. Had wel een hele vette opener van zijn set wat heerlijk uitbouwde, maar ik kwam er toch niet helemaal in. Ik blijf even met mijn gedachten in die hete tent zo naast het water. Wij kwamen met de groep aangelopen om Karenn te bezoeken, en AnD waren daar met hun laatste plaat bezig. Wattafak was daar aan de hand!? :p Fucking 162 BPM telde ik. AnD waren op Awake Electric Deluxe in de gas een waardige afsluiter, maar zo midden op de dag echt totaal niet gepast. Veel te lomp. Karenn daarintegen was weer mega super genieten hoor. Doordat ze toch helemaal live muziek aan het maken zijn word het gewoon een verhaaltje. Sublieme act blijft het.
Ook nog even Pan-Pot meegepikt en die waren weer Tip-Top aan het draaien hoor. Het viel me op dat ze constant contact aan het zoeken waren met de mensen om daar op in te spelen. Iets wat ik niet gek vaak zie binnen het genre. Had het gevoel alsof er een bijzondere klik ontstond tussen de dj's en het publiek. Jammer dat ze maar een uurtje mochten draaien

Ook voor het eerst HardTechno en Schranz meegemaakt live. Wat een impact heeft dat live! Die vlammende kicks bleven maar gaan en gaan en gaan en echt iedereen ging volledig uit zijn plaat. Vind het echt fantastische muziek, maar ik snap wel dat Rocco Awakenings hier langzaam vanaf wil zetten. Had het idee dat het hele festival op elkaar aansloot qua muziek en dit was gewoon iets zo compleet anders. Qua BPM, opbouw (oftewel geen. Contant rammen

), sounds, het ligt dichter bij hardcore dan techno.
Over het festival zelf, zeker met mijlenver afstand de beste productie wat ik ooit heb meegemaakt. Overal niet langer dan 1 minuut ergens voor wachten, overal was superdik geluid, leuke aankleding, goede looppaden, zieke lineup, leuke mensen (die in tegenstelling tot hardcore/style feesten wel verantwoordelijk met drugs om kunnen gaan), iedereen was overal aan het dansen, Goed parkeren, snel weer weg, ik kan denk ik nog wel even doorgaan.

Alles gewoon echt dik in orde. Het feit dat ik tijdens het schrijven al bijna tien minuten constant kippenvel heb van de flashbacks zegt misschien dat dit een van de vetste evenementen is geweest die ik ooit bezocht heb.