B
Hardtraxx Addict
1622 posts member since 2012
last seen Jan 2014
Erg fijne mix weer! :)
D
Iemand liet me laatst moombahton nummer horen die hij had gemaakt. Ik dacht wtf.. Ik had nog nooit van die muziekstijl gehoord :P Klonk wel redelijk (producetechnisch stak het goed in elkaar) maar het is niet echt mijn stijl.
Zijn er eigelijk veel moombahton producers? het is volgens mij een best kleine muziekstijl toch
J
View on YouTube
J
dellionNL wrote:Iemand liet me laatst moombahton nummer horen die hij had gemaakt. Ik dacht wtf.. Ik had nog nooit van die muziekstijl gehoord :P Klonk wel redelijk (producetechnisch stak het goed in elkaar) maar het is niet echt mijn stijl.
Zijn er eigelijk veel moombahton producers? het is volgens mij een best kleine muziekstijl toch
Ben ik ook wel benieuwd naar. Zou iemand die bekend is met deze stijl dj's/producers kunnen aanraden die de moeite waard zijn?
Hardtraxx Addict
1450 posts member since 2013
last seen Apr 2017
Ben zelf niet zo van de Moombahton, maar ik ken een gast die er best wel bedreven in is: Nettohunden.
Die lazers vind ik ondertussen zoooo irritant >_<
J
Watch out for this is facking baas! :worship:

Probeer nummers te vinden die erop lijken of er bij in de buurt komen, maar dat wil niet echt lukken. Meeste moombahton klinkt nergens na. :P
Hardtraxxer
572 posts member since 2012
last seen Apr 2021
dellionNL wrote: het is volgens mij een best kleine muziekstijl toch
Het is gewoon reggeaton/bubbling (wat al jaaaaaren bestaat) maar met wat nieuwe elementen/technieken erin die zijn overgenomen van dirty house en dubstep.
Of misschien beter gezegd, het was andersom... dirty house en dubstep producers namen in ene keer elementen uit reggeaton over.
Het was even een hype... het is geen eens een echte muziekstijl imo.

Het is niet zozeer uitgegroeid tot een eigen genre/scene, maar meet een soort van opgenomen in de house en zelfs trap of dubstep scene.
Veel 'bekende' moombathon platen zijn gemaakt door mensen als Diplo, Chuckie of Skrillex.

Munchi was een bekende Nederlandse moombah producer, maar die is tegenwoordig volgens mij ook overgestapt op Trap.
Hardtraxx Addict
1084 posts member since 2010
last seen Sep 2013
Moombahteam maakt veel bootlegs van vooral top-40 nummers ;)
Hardtraxxer
563 posts member since 2011
last seen Feb 2023
SiweZ - Moombahton BIETS #1
View on YouTube
Hardtraxxer
572 posts member since 2012
last seen Apr 2021
Vroegah heette dit gewoon bubbling
Hardtraxxer
323 posts member since 2010
last seen Aug 2015