Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2012 14:36 

Hardtraxx Veteran

Als liefhebber van hedendaagse house baal ik onwijs als ik de radio aanzet. Op de radio wordt namelijk vaak afgeweken van her originele house nummer door er een of andere vage rappert doorheen te laten blaten!

Een voorbeeld:

Radio edit:

Club edit:

De radio edit komt meestal vele malen later langs dan de Original of in dit geval club edit.
Ik kan hier heel slecht tegen en baal er onwijs van als ik de radio aanzet, nu: Wat is jullie mening??
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2012 17:08 

Hardtraxxer

Tievus irritant. Zoals die Pitbull, of Busta Rhymes. De nete, verpest een hele track voor mij. Ben het met je eens dat vocals vaak afbreuk doen aan een house track, maar bij een plaat als One (SHM) vond ik het niet bijzonder erg storend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2012 17:10 

Hardtraxxer

Helemaal mee eens. Maar je moet goed begrijpen dat het grote publiek gewend is aan zang en/of veel vocals. Daarom worden die er dus ook onder gezet. Naar mijn mening verknalt dat ook echt de platen. Denk maar aan One van de Zweedse Huis Maffia of Calling van Alesso en Seb Ingrosso... En tja, radiostations zullen altijd blijven draaien waar de meeste vraag naar is. Dat is voor mij ook de reden waarom ik bijna geen radio luister.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2012 17:19 

Hardtraxx Veteran

Ik snap ook dat ze dit doen wegens het grote publiek, maar ik vraag mij nou echt af of het grote publiek dit wel een toevoeging vindt....? Aangezien veel vrienden van mij, geen kenners o.i.d. zijn maar gewoon lekker de radio of slam of decibel aanhebben en zich er namelijk OOK aan storen!

pitbull wil hier sowieso trouwens buiten laten, die half mislukte latino boy moet lekker in z'n ghetto bitches met grote asses z'n kale knar laten poetsen.

Heb het meer over inderdaad een shm - one o.a. (al moet ik zeggen dat one een van de weinige is die ik nog wel aardig vind!)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2012 18:24 

Hardtraxxer

teupie schreef:
Ik snap ook dat ze dit doen wegens het grote publiek, maar ik vraag mij nou echt af of het grote publiek dit wel een toevoeging vindt....? Aangezien veel vrienden van mij, geen kenners o.i.d. zijn maar gewoon lekker de radio of slam of decibel aanhebben en zich er namelijk OOK aan storen!

pitbull wil hier sowieso trouwens buiten laten, die half mislukte latino boy moet lekker in z'n ghetto bitches met grote asses z'n kale knar laten poetsen.

Heb het meer over inderdaad een shm - one o.a. (al moet ik zeggen dat one een van de weinige is die ik nog wel aardig vind!)

Ja idd. Maar ik vind Afrojack sowieso maar een waardeloos producer, de vocals maken het nog hoorbaar voor mij. Is mijn mening natuurlijk. Bij Calling vind ik het echt erg, zo'n godsgruwelijk mooie plaat, verneuken ze het met zo'n idiote vocals. Je ziet ook wel vaker dat titels van sommige nummers ook niet goed overgenomen en dat gewoon bewust. Toen Milk Inc paar jaar geleden een plaat maakte, weet zo niet welke, heeft Jeckyll and Hyde daar een remix op gemaakt. Zo kwam die ook uit, maar toen ik de remix op TMF hoorde heette die ineens Milk Inc feat. Jeckyll and Hyde. Puur commercieel gekut, wat begrijpelijk is natuurlijk, maar ik irriteer me eraan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2012 18:34 

Hardtraxx Addict

Ik vind house al jaren niet meer interessant, bijna alle house tracks klinken tegenwoordig alsof het door mensen gemaakt is die totaal geen inspiratie hebben. De meeste sounds worden ontzettend uitgemolken, en inderdaad wat vocals erop en het slaat wel weer aan bij het grote publiek, één van de redenen ook dat ik nooit radio luister.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2012 18:59 

Hardtraxx Veteran

:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2012 19:18 

Hardtraxx Addict

^ Goed voorbeeld idd hoe het niet moet. :P Ik bekijk muziek ook vanuit een productief vlak, omdat ik zelf ook al 5 jaar muziek maak, en dat nummer is gewoon een simpele pluck synth, een standaard house melodietje, een beat van wat samples, en een vocal erop. Dit is dus echt een inspiratie en een creativiteits niveau van nul komma nul, zo kan ik ook wel een heel nummer producen in een middag...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2012 20:22 

Hardtraxx Veteran

Hidden Source schreef:
^ Goed voorbeeld idd hoe het niet moet. :P Ik bekijk muziek ook vanuit een productief vlak, omdat ik zelf ook al 5 jaar muziek maak, en dat nummer is gewoon een simpele pluck synth, een standaard house melodietje, een beat van wat samples, en een vocal erop. Dit is dus echt een inspiratie en een creativiteits niveau van nul komma nul, zo kan ik ook wel een heel nummer producen in een middag...

En toch wordt het een hit deze zomer dat durf ik je nu te zeggen haha. Ik heb al hele lange discussies gehad met mensen om de vraag: waarom wordt het dan toch een hit?

Ik heb nog steeds geen antwoord op deze vraag helaas. Ik dacht dit altijd te kunnen verklaren aan het hebben van een eigen geluid. Eigen is hierin niet gelijk aan origineel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2012 23:43 

Hardtraxx Addict

Luister daarom meer progressive house dan club house. Dat lijkt tenminste alsof dat nog met een beetje gevoel is gemaakt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2012 11:49 

Hardtraxx Addict

dit is geen house :thumbdown:
dit is DANCE
daarom luister ik alleen nog maar Fidget House
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2012 12:57 

Hardtraxx Veteran

Hard Twins schreef:
dit is DANCE

Wat is house volgens u ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2012 14:37 

Hardtraxx Addict

Hard Twins schreef:
dit is DANCE

Dit is overduidelijk house.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2012 16:25 

Hardtraxx Veteran

Precies
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 19:06 

Hardtraxxer

Wat een haters zeg hier, het is commercieel ben ik het helemaal mee eens. Maar dit is wel typisch creativiteit en waar house om draait. Wat denk je zelf jongens, dat als je met Speedy J komt aanzetten dat het los gaat? Vroeger inderdaad nu niet meer. Ben zelf ook geen fan van Afrojack, maar hij heeft de house scene wel groter gemaakt want die man trekt een partij publiek.

Nicky Romero is een voorbeeld voor vele bekende producers.

Dit waar het gewoon om draait tegenwoordig ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 20:02 

Hardtraxx Veteran

Volgens mij snap jij het niet helemaal ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 21:51 

Hardtraxxer

teupie schreef:

Snap het wel hoor, maar het heeft niks te maken dat het House verpest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 21:57 

Hardtraxx Veteran

ReverioMusic schreef:
teupie schreef:

Snap het wel hoor, maar het heeft niks te maken dat het House verpest.

Is het positief dan? Ik zie namelijk niet in dat een gruwelijk house nummer zonder irritante vocals wordt verpest door een versie MET vocals, positief is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 22:03 

Hardtraxx Addict

Ik vind Afrojack echt dramatisch en eigenlijk de mensen die hem vet vinden hebben geen smaak. Ze zouden zich in echte muziek moeten verdiepen :$ Nicky Romero heeft een paar leuke platen gemaakt, maar veel platen lijken op elkaar waardoor ik geen fan ben van zijn creativiteit. Geef mij maar artiesten als Deadmau5. Hij komt heel arrogant over, maar maakt muziek met liefde en wil zich alleen met muziek bezig houden. Het is dat hij MOET draaien, maar dat die hij liever niet. Hij reageerde ook heel raar toen bekend werd dat ie 4e? was op de DJ mag lijst terwijl hij geen DJ is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 11:38 

Aan het typen...

Deadmau5 is toch ook top40 xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 13:26 

Hardtraxx Addict

Dirty House is nog wel het belachelijkste wat er is.
Denk dat dat het nog meer verpest :').
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 13:47 

Hardtraxx Veteran

Helemaal mee eens. Zet zelf niet zo snel house op maar hoor op de radio (voornamelijk SLAM FM) echt dikke nummers voorbij komen en dan hoor ik inderdaad weer zo'n kak rapper er doorheen. Vrienden die zich echt verdiepen hadden het er vorige keer ook over dat ze zo'n pesthekel aan radio edits hebben :P

Dit is trouwens nog wel het meest trieste voorbeeld wat ik kan bedenken xd echt om van te walgen dit soort zooi...

Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 14:41 

Hardtraxx Beheerder

die is inderdaad behoorlijk triest xd xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 21:28 

House is al verpest
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 21:31 

Hardtraxx Veteran

Almighty schreef:
House is al verpest

true that en nu Amerika in het vizier is is de muziek al helemaal niks meer waard...
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek