Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 13:49 

Hardtraxx Veteran

_dp_ schreef:
Almighty schreef:
House is al verpest

true that en nu Amerika in het vizier is is de muziek al helemaal niks meer waard...

Maar zo een nummer als in de beginpost, vind ik een alleraardigst nummer, onwijs lekker wel te verstaan. Zo zijn er natuurlijk meer nummers, heus niet alles is kut.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2012 19:36 

Hardtraxx Addict

Hidden Source schreef:
Ik vind house al jaren niet meer interessant, bijna alle house tracks klinken tegenwoordig alsof het door mensen gemaakt is die totaal geen inspiratie hebben. De meeste sounds worden ontzettend uitgemolken, en inderdaad wat vocals erop en het slaat wel weer aan bij het grote publiek, één van de redenen ook dat ik nooit radio luister.

Ik neem dan maar aan dat je ook geen hardstyle luistert...
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2012 13:37 

Hardtraxxer

House is nogal een overkoepelende benaming.. wat is volgens jullie precies house? gaat namelijk heel breed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2012 16:40 

Hardtraxx Veteran

Waar ik op doel is de house die in beginpost staan, hoe je het noemt? Clubhouse ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2012 23:28 

Kraak... Piep...

Clubhouse is niet per se commercieel.

heel veel nummers zoals

Calling
Gregory's Theme
One
Miami 2 Ibiza

Hadden geen zang toen ze uitkwamen. De vocalen kwamen er later over.
Als je de zang in house niks vind dan luister je ze niet en pak je de originele versie.

Clubhouse is gewoon zo populair omdat het een sound heeft die heel veel mensen aanspreekt.
Maakt dat het per se commercieel? Clubhouse was er eerder dan de vele fans en ja, klonk toen hetzelfde als nu. Met verschillende soorten zang, maar altijd zat er een dub versie bij.

Je kunt ook aanstellen mensen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 00:20 

Hardtraxx Veteran

D-Nemacyst schreef:
Calling
Gregory's Theme
One
Miami 2 Ibiza

Als je de zang in house niks vind dan luister je ze niet en pak je de originele versie.

Klopt. Maar ik moet wel zeggen dat ik de versies zonder vocals allemaal beter vind. Met name Calling, zo'n briljante opbouw in synths en andere geluiden. Vlak voor de climax komt die track helemaal los. In de radioversie hoor je dan een vocalist hier volgas "Lose My MIIIIIIIIIIIIIIIINNND" overheen donderen, waardoor je dat hele effect niet hoort. Dat vind ik wel echt heel jammer, want de track zelf is sterk genoeg zonder. Het radiosucces hangt er klaarblijkelijk wel van af, want veel mensen vallen wel voor vocalen in een track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 12:02 

Kraak... Piep...

In dat geval pak je de originele versie toch.
Die heb ik gewoon gekocht zonder de vocalen.

Als je radio gaat luisteren kun je sowieso commerciele muziek verwachten dus dat ligt niet aan de muziek maar aan de radio.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 22:15 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
D-Nemacyst schreef:
Calling
Gregory's Theme
One
Miami 2 Ibiza

Klopt. Maar ik moet wel zeggen dat ik de versies zonder vocals allemaal beter vind. Met name Calling, zo'n briljante opbouw in synths en andere geluiden. Vlak voor de climax komt die track helemaal los. In de radioversie hoor je dan een vocalist hier volgas "Lose My MIIIIIIIIIIIIIIIINNND" overheen donderen, waardoor je dat hele effect niet hoort. Dat vind ik wel echt heel jammer, want de track zelf is sterk genoeg zonder. Het radiosucces hangt er klaarblijkelijk wel van af, want veel mensen vallen wel voor vocalen in een track.

Hier doel ik dus precies op! Moet je niet verder op in gaan hoor, maar stel dit gebeurd bij een hs/hc nummer? Wiet weet ooit... t klopt gewoon niet en het hoort niet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2012 17:08 

Kraak... Piep...

Nogmaals, dub versie
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2012 17:29 

Hardtraxx Veteran

D-Nemacyst schreef:
Nogmaals, dub versie

Ja ik begrijp je punt nu wel hoor... beetje makkelijk om het zo af te doen lijkt mij. Tuurlijk heb je gelijk ,aar ik vind het niet relevant voor wat ik te zeggen heb. Dat er non-vocal is snap ik ook wel, anders maak ik niet zo'n topic aan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2012 17:37 

Hardtraxxer

Randleman schreef:
House word niet geproduceerd in Nederland!!

Echte house vind je op Anjunadeep _0_
en anders Deadmau5, Moguai ed..,
de top40 house is kinderdisco house..

Anjunadeep :worship: Andrew Bayer, Soundprank e.d. Echt fantastisch maar kun je geen house noemen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2012 15:11 

Kraak... Piep...

Q-Dominic schreef:
Randleman schreef:
House word niet geproduceerd in Nederland!!

Echte house vind je op Anjunadeep _0_
en anders Deadmau5, Moguai ed..,
de top40 house is kinderdisco house..

Anjunadeep :worship: Andrew Bayer, Soundprank e.d. Echt fantastisch maar kun je geen house noemen ;)

Ajuna zit tegen trance aan. Moguai ook.
Deadmau5 is electro house vooral.

House word overal geproduceerd.

Je moet gewoon je onderscheid vinden tussen
Electro House (Knife Party, Deadmau5)
Club house (Aviici, Axwell)
Bigroom (Spinning Records, Nicky Romero)
Dirty house (Vato Gonzalez, Chuckie)
Progressive house (Adam K, Tommy Trash)
en gewone house. (luister ik niet)

En ik mis er nog wel een paar denk ik maar dit zijn de grootste
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2012 23:36 

Hardtraxx Addict

Gaan we nu artiesten in hokjes plaatsen? Slaat nergens op. Zo maakt Knife Party ook wel dubstep, Deadmau5 ook wel progressive enzovoorts. En wat is volgens jou "gewone house?" xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 00:33 

Hardtraxx Veteran

hidde schreef:
Gaan we nu artiesten in hokjes plaatsen? Slaat nergens op. Zo maakt Knife Party ook wel dubstep, Deadmau5 ook wel progressive enzovoorts. En wat is volgens jou "gewone house?" xd

Ja, naar mijn idee, is alles wat d net heeft genoemd house.

En dan maar zeuren over dat hardstyle niet in hokjes mag worden geplaatst. ( hier heb ik het niet over jou d )
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 17:40 

Kraak... Piep...

teupie schreef:
hidde schreef:

Ja, naar mijn idee, is alles wat d net heeft genoemd house.

En dan maar zeuren over dat hardstyle niet in hokjes mag worden geplaatst. ( hier heb ik het niet over jou d )

Het zijn gewoon bestaande genres en ik bedoel er niet mee dat die soort artiesten dat maken.
Axwell maakt ook progressive house en Dada Life ook Clubhouse.

Het is gewoon waar ze bekend om staan.

Volgensmij is House meer een paraplu term
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek